starte i daginstitution og på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.577 visninger
36 svar
7 synes godt om
18. marts 2013

1990h

Hejsa de damer.

hvordan er reglerne angående barsel og opstart i daginstitution.

jeg skal på barselsdagpenge..

må barnet gerne komme i institution 1-2 måneder før ens barsel er slut?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

AnthonsMor

1990h skriver:

Hejsa de damer.

Uden at vide det, så tror jeg det godt, for de skal jo køres ind i rytmen, og det kan ikke lade sig gøre hvis mor og far går på arbejde hver dag.. Starten er hård for de fleste børn..

Jeg har i hvert fald planer om at se om jeg kan finde en plads til bettefisen pr. 1. januar, så har vi en måned til at køre tingene ind, da jeg skal starte i job igen omkring 1. februar..

Anmeld

18. marts 2013

1990h

Martsbaby skriver:

Uden at vide det, så tror jeg det godt, for de skal jo køres ind i rytmen, og det kan ikke lade sig gøre hvis mor og far går på arbejde hver dag.. Starten er hård for de fleste børn..

Jeg har i hvert fald planer om at se om jeg kan finde en plads til bettefisen pr. 1. januar, så har vi en måned til at køre tingene ind, da jeg skal starte i job igen omkring 1. februar..

det nemlig også det jeg tænker

jeg er jo arbejdsløs og har kun et løsvikar job at vende tilbage til og det ved jeg ikke om jeg skal endnu.

så derfor vil det nemlig passe perfekt hvis vores kom i daginstitution en måned eller to inden jeg ryger ud i ledighed igen. 1 pga. indkørring og 2 pga at jeg så massivt kan søge job hjemmefra

Anmeld

18. marts 2013

nielsen80

1990h skriver:

Hejsa de damer.

Må man gerne - vi starter op et par måneder før og så kører vi bare ultra korte dage, fordi vi løber ind i en sommerferie, og jeg synes det er synd at lave en indkøring, for så lige derefter at løbe ind i 3 ugers sommerferie.

Anmeld

18. marts 2013

AnthonsMor

1990h skriver:

det nemlig også det jeg tænker

jeg er jo arbejdsløs og har kun et løsvikar job at vende tilbage til og det ved jeg ikke om jeg skal endnu.

så derfor vil det nemlig passe perfekt hvis vores kom i daginstitution en måned eller to inden jeg ryger ud i ledighed igen. 1 pga. indkørring og 2 pga at jeg så massivt kan søge job hjemmefra

Ja altså jeg tænker heller ikke at det burde blive noget problem..

Men hvis du er i tvivl, så er de faktisk rigtig søde på Udbetaling Danmarks kontor, så slå på tråden til dem Har snakket med dem et par gange nemlig

Anmeld

18. marts 2013

Mother-love

Det mener jeg bestemt godt de må. Isabella var kun 8,5 mdr da hun startede og jeg var på barsel i et år.

Anmeld

18. marts 2013

Benjamins'mor

Ja, det må det godt.

Anmeld

18. marts 2013

1990h

Martsbaby skriver:

Ja altså jeg tænker heller ikke at det burde blive noget problem..

Men hvis du er i tvivl, så er de faktisk rigtig søde på Udbetaling Danmarks kontor, så slå på tråden til dem Har snakket med dem et par gange nemlig

det vil jeg gøre

Anmeld

18. marts 2013

1990h

michelledam skriver:

Det mener jeg bestemt godt de må. Isabella var kun 8,5 mdr da hun startede og jeg var på barsel i et år.

super

Anmeld

18. marts 2013

AnthonsMor

1990h skriver:

det vil jeg gøre

De har i hvert fald været søde når jeg har ringet ud til dem! Og det skader heldigvis aldrig at spørge dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.