Nogen som har en VW Lupo 3L ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. marts 2013

Den lykkelige

Vi har engang haft en.. vi nåede kun have den en uge, så var vi mega trætte af den og solgte den igen  Men vi har hørt SÅ mange sige at de elsker den osv.. så vi tænker det var vores der måske var noget galt med?? 
Det der var med den vi købte var at automatgearet "hakkede" i det når man kørte.. altså som om den ikke kunne finde ud af at skifte ordentlig.. 
Men altså vi står og skal bruge en rigtig billig og økonomisk bil da jeg måske får arbejde langt væk.. Så den ville jo være dejlig billig som nr. to bil 
Nogen som har en de og kan komme med erfaringer omkring den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

Ka+Ma=Be

Jeg har kørt rundt i en Lupo 3L i et års tid Men hvad vil du vide? Hehe. Den "hakker"(rykker mellem gearskifte) lidt i gearne ja, men det vænnede jeg mig hurtigt til.

Anmeld

17. marts 2013

Den lykkelige

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg har kørt rundt i en Lupo 3L i et års tid Men hvad vil du vide? Hehe. Den "hakker"(rykker mellem gearskifte) lidt i gearne ja, men det vænnede jeg mig hurtigt til.

Ok men det var ikke meget.. altså sådan at hele bilen rykkede?? For gjorde den i vores gamle.. men tænker det må være vores den var gla med siden mange andre er så glade for den.. er den behagelig nok til lang kørsel??

Anmeld

17. marts 2013

Ka+Ma=Be

Den lykkelige skriver:

Ok men det var ikke meget.. altså sådan at hele bilen rykkede?? For gjorde den i vores gamle.. men tænker det må være vores den var gla med siden mange andre er så glade for den.. er den behagelig nok til lang kørsel??

Altså det jeg mener med "rykker", er, at der ligesom kommer et ryk hver gang den skifter gear, så man mærker at den skifter - men jeg synes ikke som sådan det var voldsomt - det er bare heller ikke så glidende som i de fleste andre biler.

Men ja, jeg var nu også glad for den! Det længste jeg har kørt i den er en tur fra nordsjælland til Nykøbing Falster og der har den været fint behagelig. Når først man er på motorvej og i 5 gear, mærker man ikke rigtigt mere til den.

Men det er jo svært at sige, hvorfor i har oplevet det sådan! Tror også det kommer an på hvad man er vant til. Lupoen var den første bil jeg kørte i, efter jeg fik kørekort, så jeg var ikke så kritisk og havde minimal erfaring indenda. Nu kører jeg Ford Mondeo og er ikke helt sikker på jeg gad køre Lupo igen. Når jeg kører i min mors Smart fortwo føles det også helt mærkeligt fordi den er så lille og let (og med automatgear)

Anmeld

17. marts 2013

De3Guldklumper

Som jeg oplever LUpo´en så "rykker" det i bilen hver gang den skifter gear.

Det er en lille bil og derfor mærker man mere disse ting end ved en større bil også med automat gear

Anmeld

17. marts 2013

Den lykkelige

Ka+Ma=Be skriver:

Altså det jeg mener med "rykker", er, at der ligesom kommer et ryk hver gang den skifter gear, så man mærker at den skifter - men jeg synes ikke som sådan det var voldsomt - det er bare heller ikke så glidende som i de fleste andre biler.

Men ja, jeg var nu også glad for den! Det længste jeg har kørt i den er en tur fra nordsjælland til Nykøbing Falster og der har den været fint behagelig. Når først man er på motorvej og i 5 gear, mærker man ikke rigtigt mere til den.

Men det er jo svært at sige, hvorfor i har oplevet det sådan! Tror også det kommer an på hvad man er vant til. Lupoen var den første bil jeg kørte i, efter jeg fik kørekort, så jeg var ikke så kritisk og havde minimal erfaring indenda. Nu kører jeg Ford Mondeo og er ikke helt sikker på jeg gad køre Lupo igen. Når jeg kører i min mors Smart fortwo føles det også helt mærkeligt fordi den er så lille og let (og med automatgear)

Ok mange tak for svar og din hjælp.. Den vi havde var så det føles som om den nærmest stoppede kort op/rykkede i hele bilen.. det var vildt irriterende.. især når man kørte ud fra en vej/i rundkørsel..  
Men er vandt til en passat st car med automatgear og masser af komfort.. så får måske svært ved det 

Anmeld

17. marts 2013

Den lykkelige

Pylle3 skriver:

Som jeg oplever LUpo´en så "rykker" det i bilen hver gang den skifter gear.

Det er en lille bil og derfor mærker man mere disse ting end ved en større bil også med automat gear

Ok tusind tak.. Så er det ikke kun os der har den opfattelse.. synes bare den er så dejlig billig jo..  og kan kun køre med automatgear.. 
Men har også kig på en toyota aygo, eller peugeot 107.. måske de er bedre mht automatgearet i dem.. 

Anmeld

17. marts 2013

De3Guldklumper

Den lykkelige skriver:

Ok tusind tak.. Så er det ikke kun os der har den opfattelse.. synes bare den er så dejlig billig jo..  og kan kun køre med automatgear.. 
Men har også kig på en toyota aygo, eller peugeot 107.. måske de er bedre mht automatgearet i dem.. 

Det tror jeg ikke du skal regne med

Personligt vil jeg ti gange hellere køre i lupo´en end en af de andre.

Men i må på biljagt og ud og prøve jer frem men uanset så bliver det en forandring når man er vant til at køre større bil med masser af komfort

Anmeld

17. marts 2013

Ka+Ma=Be

Den lykkelige skriver:

Ok mange tak for svar og din hjælp.. Den vi havde var så det føles som om den nærmest stoppede kort op/rykkede i hele bilen.. det var vildt irriterende.. især når man kørte ud fra en vej/i rundkørsel..  
Men er vandt til en passat st car med automatgear og masser af komfort.. så får måske svært ved det 

Jamen velbekommen!  

Jeg ved selvfølgelig ikke om der har været forskel på din og min Lupo, men jeg kunne absolut godt forestille mig, at det har at gøre med Passaten Det  er trods alt en anden komfort.

Men held og lykke med valg af bil 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.