Når de voksne slås for sjov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.127 visninger
10 svar
5 synes godt om
17. marts 2013

KLN

Hejsa

Det er sådan at min kæreste og jeg tit slås og kilder hinanden for sjov. Mest om aften inden vi skal sove, hvor vores datter sover. Men nogle gange gør vi det os om dagen, hvor vores pige ser det. Det er tydeligt, at hun ikke synes om, at vi hviner og råber lidt højt, men så stopper vi, og griner til hende, og så får hun os en kildetur, hvilket hun synes, er fantsktisk sjovt.

Mit spørgsmå er, tror I hun "tager skade" af det? altså tror det er for alvor og "far banker mor"? (Hun er 17 mrd)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

twinny

Det gør vores drenge os. De begynder at græde og vil over til mig. De er 18 måneder. Nu sker det kun en gang imellem at mor og far slås for sjov.

Men jeg trøster dem og foræller dem at det bare er for sjov. Også stopper mor og far legen.
Tror bestemt ikke de tager skade.

Anmeld

17. marts 2013

KLN

Jeg tror det egentlig heller ikke. Hun virker  heller ikke til at være påvrket af det. Hun er heller ikke udadreagerende, voldsom eller lignende. Men du ved, lige pludselig kommer man bare til at tænke, om det måske er en rigtig dum ide..

Anmeld

17. marts 2013

Frk.S

Vi slås ikke så meget for sjov. Men min kæreste har det også med at give mig en ordentlig kildetur ind i mellem, så jeg griner og hviner.

Det har Freja (18 mdr) set et par gange, og det er også tydeligt at hun ikke kan lide det. Så stopper vi med det samme.

Hun ser forvirret ud og begynder at græde - jeg tror simpelthen ikke at hun kan tolke om det er sjovt. Derfor har jeg sagt til ham han ikke skal gøre det når hun ser det - for jeg synes det er synd, når hun ikke bryder sig om det. Men umiddelbart tror jeg da ikke de tager skade af det.

Kan ikke lade være med at tænke på de stakkels børn der oplever at mor og far slås uden det er for sjov. 

Anmeld

17. marts 2013

Mettefpigen

Personligt ville jeg ikk gøre det når børn ser på... Min eks og jeg diskuterede/skændes en del foran lukas da vi var sammen, og det endte med at jeg ikk kan hæve stemmen uden at lukas blir nervøs og kan finde på at græde... Dvs jeg kan ikk engang kalde på en der er i andet rum end mig selv.... Det er muligvis ikk noget de tager skade af men tror bestemt ikk det er "sundt" for dem i den alder....

Anmeld

17. marts 2013

Fenja09

KLN skriver:

Hejsa

Det er sådan at min kæreste og jeg tit slås og kilder hinanden for sjov. Mest om aften inden vi skal sove, hvor vores datter sover. Men nogle gange gør vi det os om dagen, hvor vores pige ser det. Det er tydeligt, at hun ikke synes om, at vi hviner og råber lidt højt, men så stopper vi, og griner til hende, og så får hun os en kildetur, hvilket hun synes, er fantsktisk sjovt.

Mit spørgsmå er, tror I hun "tager skade" af det? altså tror det er for alvor og "far banker mor"? (Hun er 17 mrd)

Det gjorde vores datter også da hun var omkring 1 år gammel. Er sikker på at det skyldes at de ikke kender forskel på alvor og sjov - de forbinder muligvis hvin og skrål med noget negativt og ikke med noget der er sjovt. Det svare nok lidt til at børn faktisk skal være ret gamle førend de forstår ironi og sarkasme, to ting man ikke skal bruge med børn. Jeg ville lade være med at gøre det når hun ser på og så gøre det når i er alene.

/Fenja

Anmeld

17. marts 2013

Laulund87

Sådan har vi altid gjort, vi "banker" hinanden en del

Maria har altid været vant til det og jeg tror bare hun kan mærke at det udelukkende er sjov. Vi råber/skændes aldrig så hun har ikke noget dårligt at sammenligne med. Giver det mening?

I hvert fald synes hun det er mega sjovt og deltager selv så vi alle tre roder rundt

Anmeld

17. marts 2013

B&J

nej de tager slet ikke skade de syntes det er super sjovt og i indleder jo også hende med ind i det, det har vi altid gjordt her hjemme.

vi elsker at pøle og mosle og kilde for sjov...

daniel har altid elsket det og nu hvis jeg skriger på hjælp kommer han løbene og krammer mig såå mor nu hjælper jeg dig gud hvor elsker man bare de små børn....

Anmeld

17. marts 2013

isabellasmor

KLN skriver:

Hejsa

Vi gør det samme, og vores datter reagere præcis ligesådan. Vi griner også til hende og prøver så og vise at det er okey, og at far og mor bare leger, men hun bliver lidt stille, og man kan se på hende hun er i tvivl om hvorvidt det er okay det der sker, eller ikke okay..

Anmeld

17. marts 2013

lycly

Tror ikke de tager skade af det. Hun er jo stadig for lille til egentlig at forstå hvad der foregår, og når hun bliver stor nok til at forstå det, så kan I forklare hende at det bare er for sjov

Min kæreste og jeg gør det også og min datter reagerer ved at hun prøver at "redde" mig Men vi tumler også meget med hende, så hun ved godt at det bare er leg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.