Frusteret og ved ikke hvad jeg skal tænke og gøre ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej alle

Er en presset og frustreret mor
Har en baby på omkring 2 måneder som jeg ammer og supplere med 1-2 flasker om dagen (der har været nogle vækst problemer).
Jeg har i en lille uge givet Lactulose (de sidste 2 dage har jeg givet 2x2 ml.) men vi døjer stadig med lidt hård mave og jeg hjælper det lidt på vej, en gang i mellem, med termometer. Og cykler, massager osv selvfølgelig flere gange om dagen.
Jeg har ligeså længe givet Mylicon dråber da baby også døjer med luft i maven.

Men men men .....

Flere gange om dagen får baby "ture" hvor der bliver skreget, minimum 4 ture om dagen. Det virker som om, at det er maven der driller men intet virker, selv ved mit bryst bliver der skreget. Jeg kan være i gang med at amme, hvorpå brystet bliver sluppet og der bliver skreget, brystet bliver tager igen osv. Det et kun når der bliver givet flasker, at der ikke bliver skreget!
Det er ikke hver gang ved brystet, men når der bliver skreget kan det heller ikke trøste ?!

Er simpelthen så frustreret og ked af det

HVAD F**K KAN DET VÆRE??????
Har selv tænkt på tigerspring (men det kan da ikke være SÅ slemt?) og mavekneb (men bruger jo Mylicon dråber?)....

Aner ikke mit levende råd og har hårdt brug for hjælp, forslag, meninger.. Ja ALT hvad kan hjælpe!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

Malene76

Anonym skriver:

Hej alle

Har en baby på omkring 2 måneder som jeg ammer og supplere med 1-2 flasker om dagen (der har været nogle vækst problemer).
Jeg har i en lille uge givet Lactulose (de sidste 2 dage har jeg givet 2x2 ml.) men vi døjer stadig med lidt hård mave og jeg hjælper det lidt på vej, en gang i mellem, med termometer. Og cykler, massager osv selvfølgelig flere gange om dagen.

Men men men .....

Flere gange om dagen får baby "ture" hvor der bliver skreget, minimum 4 ture om dagen. Det virker som om, at det er maven der driller men intet virker, selv ved mit bryst bliver der skreget. Jeg kan være i gang med at amme, hvorpå brystet bliver sluppet og der bliver skreget, brystet bliver tager igen osv. Det et kun når der bliver givet flasker, at der ikke bliver skreget!
Det er ikke hver gang ved brystet, men når der bliver skreget kan det heller ikke trøste ?!

Har selv tænkt på tigerspring (men det kan da ikke være SÅ slemt?) og mavekneb (men bruger jo Mylicon dråber?)....

Aner ikke mit levende råd og har hårdt brug for hjælp, forslag, meninger.. Ja ALT hvad kan hjælpe!!!

Min søn var udelukkende flaskebarn og døjede meget med maven. Han skreg også en del pga. fordøjelsesbesvær mm. Jeg tog til en kranio sekralmassør som tjekkede ham. Hun konstaterede at han var skæv i bækkenet og i nakken, da hun viste havd vi skulle kigge efter var det faktisk voldsomt tydeligt. han var helt bananformet. Hun gav han 3-4 bhandlinger både for fordøjelsesbesvær og for diverse skævheder og hold nu op, det skulle vi bare have gjort fra starten af. Det gjorde underværker. Vi fik en hel anden søn ud af det. Han fik stadig lactolose et længere stykke tid, men skrigeturerne forsvandt stille og roligt. Hvis vi skulle være så heldig at der på et tidspunkt er en baby mere til os derude, så tager jeg ud til den massør igen, straks ejg er hjemme fra sygehuset, så hun kan tjekke babyen for skavanker. Det er ALLE pengene værd. Det er hårdt nok at blive forældre uden at man også skal stå med et skrigende barn der har ondt.

Håber det snart bliver bedre med jeres lille pus. God bedring med ham.

KH Malene

Anmeld

17. marts 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Hej alle

Men men men .....

Kunne det være et appetitspring? Der ligger et omkring de 6 uger - måske det er det der spøger. Prøv at google appetitspring, og se om det måske kunne være det.

Anmeld

20. marts 2013

MariaMami

Hvor meget bøvser du ham? Min snart 5mdr 3.dreng flipper helt ud...tager fat i brystet for at slippe og skrige...og så er det aaaaaltid en bøvs! man kan ikke bøvse nok og de små kan være super følsomme!!!! En bøvs UANSET størrelse (ja utroligt ik!) kan være åååh så forfærdeligt for den lille!!

Du skriver du giver ham flaske....har du prøvet at skifte mærke på den modermælkserstatning du bruger? Det jeg tænker er, at det højeste sandsynligt er modermælkserstatningen der giver ham maveproblemer.

Dernæst vil jeg lige nævne at der er INGEN modermælkserstatning i verden der er tilpasset bedre end din modermælk! Og som en mor med et barn der ABSOLUT ikke har ville sutte hos mig i et par dage HVER EVIG ENESTE MÅNED siden han blev født fordi han ikke kan lide smagen pga min cyklus, så gik min mælkeproduktion ned og jeg har nu igen for 5.gang hold en uges ammeferie og min mælk er stille og roligt ved at komme op igen...og det er SÅÅÅÅ det hårde arbejde værd!!!! Så det jeg vil råde dig til er, at få støtte af/snakke med din sundhedsplejerske/læge om at få fat i en dobbelt-elektrisk brystpumpe (man kan lege en af Falck..man skal dertil købe pumpesæt...det kan man på det Falck kontor man henter pumpen hos)...og så pump i 30-40min efter hver amning, så får du din produktion op. Det du så pumper ud giver du så på flaske  EFTER næste amning som skal helst være minimum 15 minutter ved hvert bryst. Husk at tage dig god tid til at bøvse imellem brystskift. Også hvis baby blir ked lige efter du har lagt til brystet så op og bøvs af. Ved at pumpe ud efter hver amning så øger du din produktion og kan komme MME kvit...og ved at komme af med at skulle give MME tror jeg helt 100 at du vil komme af med at skulle bruge afføringsmiddel, dråber af dit og dat pga mavekneb! Giv MME EFTER du har givet din udpumpede mælk hvis baby vil have mere at spise INDTIL din mælkeproduktion er kommet op til din baby's behov. Dvs amme baby i 15-20min ved hvert bryst, dernæst tilbyd enten din udpumpede mælk fra efter forrige amning eller MME til din baby bliver mæt og dernæst pump ud på begge bryster samtidigt med en dobbelt elektrisk brystpumpe. Og så når du producerer nok til hans behov mængdemæssigt er det selvfølgelig godt at baby bliver kontrolvejet. Husk, der skal mere modermælkserstatning til at opfylde babys ernæringsbehov end modermælk da modermælk er 100% omsætteligt mens MME ikke er men er sværere at fordøje. Hold øje med hans vægt/vægtøgning sammen med din sundhedsplejerske og hans generelle trivsel.

En anden ting at kigge efter er træthedstegn. En baby på 2mdr kan højest være vågen i 1 1/2 time....oftest kortere tid, så skal baby puttes. Overstimulation kan let ske og så har man en ulykkelig baby.

Håber det giver dig noget perspektiv og inspiration. 

Anmeld

20. marts 2013

dola

Anonym skriver:

Hej alle

Men men men .....

Hmm jeg ville prøve at skifte MME, de har et allergivenligt mærke på apoteket... Lade ham spise i længere tid ved et og samme bryst med op til flere bøvse pauser! Det første mælk der kommer er tyndt og kommer hurtigt(slukker tørsten), det næste er tykkere og kommer ikke helt så hurtigt(slukker sulten).
Jo mere han sutter jo mere mælk, i starten kunne Willy amme i op til ½ time til 45 min af gangen...!

Hvis intet hjælper  så tal med SSP eller læge, nu hvor du alligevel skal til 8 ugers tjek.

Knus

Anmeld

20. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Hej alle

Men men men .....

Se a få ringet til din sundhedsplejerske

Anmeld

20. marts 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

Babyer får tit og ofte hård mave når de får flaske (har selv haft 2 flaskebørn) Vi blev også rådet til at give laktulose uden virkning, det er bare sådan noget sød og klistret noget!

Min ældste søn fik bare mere og mere hård mave til trods for at vi gjorde alverdens  ting for at få gang i hans lille mave, til sidste var vi nærmest nød til at grave det ud (stakkels dreng)

Læste mig frem til at man kunne bruge movicol, hvilket vores læge ikke ville udskrive til os, vi skulle bare fortsætte med de S.... laktulose! Til sidst blev det mig for meget og jeg kørte op og hentede movicol (godt nok til voksne, men det er nøjagtig det samme) Gav min søn det, han var på daværende tidspunkt 10 uger og vupti, så var der gang i maven!

Det er nu godt 3 år siden og har fået en søn siden og han fik med det samme movicol og har aldrig døjet med hans mave på samme måde!!!!!! 

Ja der er ikke andet for at prøve dig frem, føl dit instinkt og tro på dig selv at du gør det rigtige for dit barn, det er det bedste en mor kan gøre!!!

Skal lige siges at jeg aldrig ha kunnet få min mælk til at løbe til, til trods for at jeg har kæmpet hårdt og min søster har kun kunnet amme til hendes børn var knap 3 mdr, så måtte hun også overgive sig til flasken!

Jeg plejer gerne at sige hellere en mor der er rolig og har overskud end en frustreret mor, for babyer kan mærke det lige med det samme!

Håber det lykkes for dig og kæmpe til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.