Hvornår synes i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
10 svar
3 synes godt om
17. marts 2013

kriknu

Ja jeg kom til at tænke over en masse ting her i formiddags, og tænkte at det kunne da være meget sjovt at høre hvad i mener :-)

Hvornår vil i sige man er højgravid?

Hvor længe er et barn nyfødt?

Hvor længe er man nygift?

Hvornår synes i det er forår, efterår, vinter og sommer? (standpunkt ikke det der med marts - maj = forår, juni - august = sommer .... med mindre det selvfølgelig er jeres mening)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

kriknu

Jeg mener selv at man er højgravid fra omkring 35+

Nyfødt de første 3-5 måneder

Og nygift de første 3 - 6 måneder.

Sommer for mig er fra midt maj og til slut august/start september alt efter vejret... i år synes jeg vinteren har været lang og er faktiks ikke sikke på om jeg synes den er slut endnu 

Foråret har ingen specielle måneder i mit hovede men ligger fra vinteren slutter og til sommeren starter og efteråret ligger fra slut sommer til start vinter, ingen specielle måneder som sådan

Anmeld

17. marts 2013

lycly

Jeg er 33 uger henne og føler mig højgravid, men egentlig synes jeg først man er højgravid de sidste 3 uger
Jeg synes en nyfødt er max 1-2 mdr og man er nygift i 4-5 mdr

For mig er foråret så snart sne og frost er væk (dvs jeg synes stadig ikke det er forår endnu), sommeren starter i slutningen af maj, efteråret starter 1. september og vinteren starter i november (fordi det altid er skide kold i november)

Anmeld

17. marts 2013

FrkZier

kriknu skriver:

Ja jeg kom til at tænke over en masse ting her i formiddags, og tænkte at det kunne da være meget sjovt at høre hvad i mener :-)

Hvornår synes i det er forår, efterår, vinter og sommer? (standpunkt ikke det der med marts - maj = forår, juni - august = sommer .... med mindre det selvfølgelig er jeres mening)

tror jeg vil sige højgravid fra 34+0

synes kun en baby er nyfødt den første måned, derefter er det "bare" en baby

nygift.. hmmm.. det ved jeg ikke - har jeg aldrig tænkt over.. de første 6 måneder?

og forår efterår osv er jo ikke til diskussion - det er ikke et vurderings spørgsmål

Anmeld

17. marts 2013

kriknu

LuLy skriver:

Jeg er 33 uger henne og føler mig højgravid, men egentlig synes jeg først man er højgravid de sidste 3 uger
Jeg synes en nyfødt er max 1-2 mdr og man er nygift i 4-5 mdr

For mig er foråret så snart sne og frost er væk (dvs jeg synes stadig ikke det er forår endnu), sommeren starter i slutningen af maj, efteråret starter 1. september og vinteren starter i november (fordi det altid er skide kold i november)

Det lyder meget ala min holdning mht. årstiderne, din forklaring lyder bare bedre end min 

Men et eller andet sted så tror jeg faktisk at det mht. at være højgravid er noget man selv afgøre så snart man føler det, ligesom med  nyfødte, jeg tror faktisk først man kan svare på det når man selv har haft en for på et eller andet tid holder man vel op med at betragte dem som nyfødte og synes at de "bare" er babyer nu 

Anmeld

17. marts 2013

twinny

højgravid 36+

nyfødt 6 måneder
nygift 6 måneder

foråret er, når naturen begynder at blive grøn og efteråret begynder når naturen begynder at blive brun og bladene falder af.

selvfølgelig efter min mening

Anmeld

17. marts 2013

BellaCiinea

kriknu skriver:

Sys man er højgravid fra uge 37..

Et barn er nyfødt de første 3mdr.

Man er nygift det første halve år.

Årstiderne sys jeg er som det er...

Vinter: December, Januar, Februar

Forår: Marts, April, Maj

Sommer: Juni, juli, August 

Efterår: September, Oktober, November

For mig passer de ret godt =) Dog sys jeg slet ikk at sommer i Danmark egentlig er sommer. Det er ALT for koldt...

Anmeld

17. marts 2013

LMX

Højgravid den sidste måned. 

Nyfødt den første måned. (min datter er 5 uger og synes ikke hun er nyfødt mere)

Nygift 6 mdr. 

Vinter: November, december, januar, februar,marts.

forår: April, maj, en del af juni tit.

sommer: Juni, juli, august og lidt af september tit.

efterår: september, oktober. 

Anmeld

17. marts 2013

LSM

kriknu skriver:

Jeg synes man er højgravid fra 37+0

Nyfødt synes jeg baby er 1-2 måneder

Nygift vil jeg sige 6 måneder

For mig er
Vinter: December, januar og februar
Forår: Marts, april og maj (Selvom det ikke altid virker sådan i vejret)
Sommer: Juni, Juli og August
Efterår: September, oktober og november

Anmeld

17. marts 2013

baby012

Ny født - den første måned, derefter er det en baby, min søn er tre uger, og han ser faktisk ikke nyfødt uf mere og dufter ikke af helt ny baby mere  

nygift - seks måneder

høj gravid - fra de ikke vil stoppe fødslen hvis den hår igang (uge 36???) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.