Jeg skal på kursus ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
10 svar
9 synes godt om
17. marts 2013

Maja_4000

.. I forbindelse med min uddannelse .. Jeg skal være væk fra i morgen tidlig og kommer så hjem fredag aften ..

Caroline er 2 år og 3 måneder, og jeg er lidt 'bange' for hvordan hun vil reagere på at mor er væk .. Er der nogle som har erfaringer med det?

Jeg er næsten sikker på at det er mig som får det værst .. Jeg har max været væk fra hende 14 timer og aldrig en nat .. Og jeg tuder bare ved tanken puha ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

Maja_4000

Slet ingen der har nogle beroligende ord?

Anmeld

17. marts 2013

Noahmor

Maja_4000 skriver:

.. I forbindelse med min uddannelse .. Jeg skal være væk fra i morgen tidlig og kommer så hjem fredag aften ..

Caroline er 2 år og 3 måneder, og jeg er lidt 'bange' for hvordan hun vil reagere på at mor er væk .. Er der nogle som har erfaringer med det?

Jeg er næsten sikker på at det er mig som får det værst .. Jeg har max været væk fra hende 14 timer og aldrig en nat .. Og jeg tuder bare ved tanken puha ..

Som du selv siger, så er det nok værst for dig selv. hun skal nok hurtigt finde ud af at du ikke lige er der og så tilpasse sig det.

Anmeld

17. marts 2013

TNBC

Maja_4000 skriver:

Hun er sammen med far. Hvis det er, kan du jo ringe hjem og sige godnat. Hun skal nok klare det.

Anmeld

17. marts 2013

Studerendemor

Maja_4000 skriver:

De gange, jeg har været væk hjemmefra i flere dage, har det været rigtig slemt op til og det øjeblik vi siger farvel. Men når jeg så er afsted, er det faktisk helt fint. Så sender min mand statusbeskeder, billeder og film, og vi taler i Tlf sammen. Men dagen, hvor jeg skal hjem, kan det ikke gå hurtigt nok. 

Anmeld

17. marts 2013

Tona

Maja_4000 skriver:

Jeg tror at du skal slå koldt vand i blodet. Jeg tror ikke at det er i bedste interesse for barnet at man i tide og utide føjter omkring for sjov og er væk en uge ad gangen. For børn har bedst af at være hos mor og far.

MEN her er jo heller ikke tale om at du gør det i en uendelighed. Du gør det en enkelt lille uge ifm din uddannelse. Det er jo tydeligt ud fra din tekst at du har en meget nær tilknytning til din datter og fx aldrig har været væk fra hende før. Derfor kan hun sagtens klare den lille uges adskillelse. Hun er jo også en lidt større pige nu og kan bedre forstå det end hvis hun havde været fx kun 1 år.

Jeg forstår dig virkelig godt, for jeg har det på samme måde med min datter (også 2 år) at hun altid har været ved os. Men jeg tror tit at de egentlig mager mere end vi regner med. Fx har hun lige for første gang måttet blive passet ved bedstemor med overnatning fordi både manden og jeg fik maveinfluenza. Hun havde aldrig før sovet væk hjemmefra, men det gik fantastisk og hun råhyggede sig. Den eneste der var bekymret var moar her 

Din datter er jo hos sin far imens ikke? Der føler hun sig jo tryg og sikker og så længe han bare er opmærksom på at give nærvær og forklare hende hvor du er hvis hun spørger så tror jeg at det går fint. En gang imellem er man bare nødt til at gøre noget som ikke er max optimalt for at få det hele til at fungere og det går også fint. Det er den trygge hverdag der tæller

Anmeld

17. marts 2013

Maja_4000

Amandas-mor skriver:

Jeg tror at du skal slå koldt vand i blodet. Jeg tror ikke at det er i bedste interesse for barnet at man i tide og utide føjter omkring for sjov og er væk en uge ad gangen. For børn har bedst af at være hos mor og far.

MEN her er jo heller ikke tale om at du gør det i en uendelighed. Du gør det en enkelt lille uge ifm din uddannelse. Det er jo tydeligt ud fra din tekst at du har en meget nær tilknytning til din datter og fx aldrig har været væk fra hende før. Derfor kan hun sagtens klare den lille uges adskillelse. Hun er jo også en lidt større pige nu og kan bedre forstå det end hvis hun havde været fx kun 1 år.

Jeg forstår dig virkelig godt, for jeg har det på samme måde med min datter (også 2 år) at hun altid har været ved os. Men jeg tror tit at de egentlig mager mere end vi regner med. Fx har hun lige for første gang måttet blive passet ved bedstemor med overnatning fordi både manden og jeg fik maveinfluenza. Hun havde aldrig før sovet væk hjemmefra, men det gik fantastisk og hun råhyggede sig. Den eneste der var bekymret var moar her 

Din datter er jo hos sin far imens ikke? Der føler hun sig jo tryg og sikker og så længe han bare er opmærksom på at give nærvær og forklare hende hvor du er hvis hun spørger så tror jeg at det går fint. En gang imellem er man bare nødt til at gøre noget som ikke er max optimalt for at få det hele til at fungere og det går også fint. Det er den trygge hverdag der tæller

Tak for svar, det hjalp lidt

Lige nu må jeg nok erkende at jeg går rigtig svært ved at skulle væk.. MEGET sværre end jeg havde regnet med.. Kan slet ikke overskue at aflevere hende i vs i morgen, ved bare at jeg kommer til at tude når jeg går derfra
Og det er jo totalt åndssvagt! Jeg VED jo at hun har det godt hos sin far.. Men jeg er også bange for at hun skal savne mig, eller måske endnu værre IKKE savne mig tænk nu hvis hun slet ikke spørger efter mig? Eller er mega sur på mig når jeg kommer hjem? :s

Puha .. Det skal bare overståes, og jeg skal stoppe med at ævleløs herinde hehe

Anmeld

17. marts 2013

LinLin

Hvis hun skal være hjemme sammen med far lider hun ingen overlast

min mand er nogle gange væk et par dage eller 5 i træk og det har vores søn ikke taget skade af! han har indimellem spurgt hvor far er henne og får så at vide at han er på arbejde og snart kommer hjem igen...

Er selv vokset op med en far der var søkok og derfor ude i mdr ad gangen

Anmeld

17. marts 2013

merichs

Maja_4000 skriver:

Da min datter var knap 2 år, skulle jeg også på kursus. Det var godt nok kun fra mandag til onsdag, men skulle afsted meget tidligt mandag morgen, så der kunne jeg ikke sige farvel til hende. 

Syntes godt nok også det var hårdt, på trods af at hun før har overnattet "ude". Men denne gang kunne jeg jo ikke bare lige komme hjem hvis der var noget. 

Selvfølgelig var der ingen problemer, for hun var jo hjemme sammen med far. Og da jeg var færdig med kurset, stod min datter (sammen med far) og ventede ved toget med blomster og dejligt gensynsglæde 

Det skal nok gå godt 

Anmeld

18. marts 2013

Mettefpigen

Det skal nok gå :-) du kommer hjem til hende igen.... Jeg har og er væk fra min søn rimelig tit og han har det helt fint :-) du kommer hjem på fredag også hygger i hele weekenden :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.