Maja_4000 skriver:
.. I forbindelse med min uddannelse .. Jeg skal være væk fra i morgen tidlig og kommer så hjem fredag aften ..
Caroline er 2 år og 3 måneder, og jeg er lidt 'bange' for hvordan hun vil reagere på at mor er væk .. Er der nogle som har erfaringer med det? 
Jeg er næsten sikker på at det er mig som får det værst .. Jeg har max været væk fra hende 14 timer og aldrig en nat .. Og jeg tuder bare ved tanken
puha ..
Jeg tror at du skal slå koldt vand i blodet. Jeg tror ikke at det er i bedste interesse for barnet at man i tide og utide føjter omkring for sjov og er væk en uge ad gangen. For børn har bedst af at være hos mor og far.
MEN her er jo heller ikke tale om at du gør det i en uendelighed. Du gør det en enkelt lille uge ifm din uddannelse. Det er jo tydeligt ud fra din tekst at du har en meget nær tilknytning til din datter og fx aldrig har været væk fra hende før. Derfor kan hun sagtens klare den lille uges adskillelse. Hun er jo også en lidt større pige nu og kan bedre forstå det end hvis hun havde været fx kun 1 år.
Jeg forstår dig virkelig godt, for jeg har det på samme måde med min datter (også 2 år) at hun altid har været ved os. Men jeg tror tit at de egentlig mager mere end vi regner med. Fx har hun lige for første gang måttet blive passet ved bedstemor med overnatning fordi både manden og jeg fik maveinfluenza. Hun havde aldrig før sovet væk hjemmefra, men det gik fantastisk og hun råhyggede sig. Den eneste der var bekymret var moar her 
Din datter er jo hos sin far imens ikke? Der føler hun sig jo tryg og sikker og så længe han bare er opmærksom på at give nærvær og forklare hende hvor du er hvis hun spørger så tror jeg at det går fint. En gang imellem er man bare nødt til at gøre noget som ikke er max optimalt for at få det hele til at fungere og det går også fint. Det er den trygge hverdag der tæller 
Anmeld