Hjælp vedr. at skylde penge og eje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
9 svar
1 synes godt om
16. marts 2013

Anonym trådstarter

har et spørgsmål. jeg er hverken registreret i RKI eller skylder penge til skat men jeg afdrager på nogle forbrugs lån jeg tog for mange år siden kan man så godt eje en bil selvom man betaler af på dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

C-Dog

Ja det kan man godt. :-)

Anmeld

16. marts 2013

LMX

Anonym skriver:

har et spørgsmål. jeg er hverken registreret i RKI eller skylder penge til skat men jeg afdrager på nogle forbrugs lån jeg tog for mange år siden kan man så godt eje en bil selvom man betaler af på dem?

Ja det kan du sagtens

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

FrkHamilton skriver:

Ja det kan man godt. :-)

tak for svar

Anmeld

16. marts 2013

Elgaard73

Så længe du overholder dine afdrag på gælden, må du i princippet gå ud og købe og/eller eje lige så meget du har lyst til.

Men hvis du misligeholder dine afdrag, kan dem du skylder penge, gå ind og enten tage det du ejer eller tage pant i det.

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Så længe du overholder dine afdrag på gælden, må du i princippet gå ud og købe og/eller eje lige så meget du har lyst til.

Men hvis du misligeholder dine afdrag, kan dem du skylder penge, gå ind og enten tage det du ejer eller tage pant i det.

overholder det til punkt og prikke er det noget med at så længe man skylder SKAT under 50.000 kr så må man godt eje en bil??

Anmeld

16. marts 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

overholder det til punkt og prikke er det noget med at så længe man skylder SKAT under 50.000 kr så må man godt eje en bil??

Uha, den er jeg så ikke helt sikker på... Men jeg kunne ikke forstille mig at man ikke måtte eje en bil, selv om at man skylder Skat penge. ( så tror jeg, at der var mange der ikke kunne have en bil..)

Jeg tror kun at det er hvis man misligeholder sine afdragsordninger, at de kan gå ind og tage bilen.

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Uha, den er jeg så ikke helt sikker på... Men jeg kunne ikke forstille mig at man ikke måtte eje en bil, selv om at man skylder Skat penge. ( så tror jeg, at der var mange der ikke kunne have en bil..)

Jeg tror kun at det er hvis man misligeholder sine afdragsordninger, at de kan gå ind og tage bilen.

det eneste jeg skylder dem er ca. 6000 i rest skat som de har fordelt over skatten i år så de tager det via min løn.

Anmeld

16. marts 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

det eneste jeg skylder dem er ca. 6000 i rest skat som de har fordelt over skatten i år så de tager det via min løn.

Så kan du sagtens gå ud og købe en bil...

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Så kan du sagtens gå ud og købe en bil...

:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.