6 måneder er gået det har været en hård omgang!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
11 svar
1 synes godt om
15. marts 2013

Lenaogkasper

Så blev Mathias 6 måneder (5/3-13)

Vi har og er stadig meget igennem med vores lille skat!

(forhistorie: Mathias blev født 36+6, hård fødsel, Ssf/HELLP, vejede 2750 tabte sig til 2500)

i starten virkede alt normalt, men hurtig kunne både min kæreste og jeg mærke at Mathias ikke havde den øjenkontakt som han skulle!

sundhedsplejen kunne godt se hvad vi mente, Mathias var meget svær at fange med øjene og kunne ikke fokusere, så hun sendte os til lægen som sendte os videre til børneambulatoriet.

Her kiggede de på Mathias og kun godt se at kontakten ikke var normal for den alder (her var Mathias 2.5 måned) derudover var han kommet bagefter i udviklingen! Så vi fik en henvisning til en øjenlæge og en ny tid til børneambulatoriet for at følge op på hans udvikling.

Mathias græd meget de første 4-5 måneder af hans liv! Han græd flere  timer i streg nogen gange dage og både min kæreste og jeg var ved at gå helt ned! (Jeg fik begyndende stress pga søvnmangel)

vi fandt ud af i februar at Mathias havde væske på begge øre og derfor fik han lagt dræn som 4.5 måned i begge øre.

Øjenlæge fortalte os at Mathias er lidt langsynet (er 25% af alle børn i denne alder) og Mathias kiggede ikke med øjnene med drejede hele hovedet for at se til siderne! Mathias har en tydelig blodåre over næsen som øjenlægen vil have en scanning af for at se om den blodåre løber for tæt på øjet,så nu ska han i fuld narkose for anden gang snart!

Vi skal på børneambulatoriet her den 21 hvor de skal se hvordan hans udvikling er ift hans alder! 

lægen holder også øje med ham da Mathias har et stort hovede, men det havde min søster også!

men udover alt dette er Mathias den dejligste lille dreng som desværre har haft en hård start på livet med øre, øjne, kolik, udvikling osv.

mathias smiler og er glad hjemme men tit bange når vi er fremmede steder! 

undskyld det blev lidt langt! Men dejligt lige at kunne fortælle hvordan det første halve år med Mathias har været, i må meget gerne stille spørgsmål hvis der er noget!

Kram fra Lena

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

TbCp

Sikke en omgang i har været igennem!

og det der med at skulle lægge sit barn i narkose er slet ikke sjovt, så jeg forstår dig godt!

under alle omstændigheder ser han rigtig dejlig ud!

Anmeld

15. marts 2013

Lenaogkasper

TbCp skriver:

Sikke en omgang i har været igennem!

og det der med at skulle lægge sit barn i narkose er slet ikke sjovt, så jeg forstår dig godt!

under alle omstændigheder ser han rigtig dejlig ud!

1000 tak vi sys også han er den mest fantastiske dreng der findes!

ja narkose puha, sys det værste er når de skal vågne op fra den! Hold op hvor er det ubehageligt at man bare ikke kan kontakt til ham! Men den første narkose var heldigvis kun 5 min så var han færdig.

Anmeld

15. marts 2013

Monski

Lenaogkasper skriver:

Så blev Mathias 6 måneder (5/3-13)

Vi har og er stadig meget igennem med vores lille skat!

(forhistorie: Mathias blev født 36+6, hård fødsel, Ssf/HELLP, vejede 2750 tabte sig til 2500)

i starten virkede alt normalt, men hurtig kunne både min kæreste og jeg mærke at Mathias ikke havde den øjenkontakt som han skulle!

sundhedsplejen kunne godt se hvad vi mente, Mathias var meget svær at fange med øjene og kunne ikke fokusere, så hun sendte os til lægen som sendte os videre til børneambulatoriet.

Her kiggede de på Mathias og kun godt se at kontakten ikke var normal for den alder (her var Mathias 2.5 måned) derudover var han kommet bagefter i udviklingen! Så vi fik en henvisning til en øjenlæge og en ny tid til børneambulatoriet for at følge op på hans udvikling.

Mathias græd meget de første 4-5 måneder af hans liv! Han græd flere  timer i streg nogen gange dage og både min kæreste og jeg var ved at gå helt ned! (Jeg fik begyndende stress pga søvnmangel)

vi fandt ud af i februar at Mathias havde væske på begge øre og derfor fik han lagt dræn som 4.5 måned i begge øre.

Øjenlæge fortalte os at Mathias er lidt langsynet (er 25% af alle børn i denne alder) og Mathias kiggede ikke med øjnene med drejede hele hovedet for at se til siderne! Mathias har en tydelig blodåre over næsen som øjenlægen vil have en scanning af for at se om den blodåre løber for tæt på øjet,så nu ska han i fuld narkose for anden gang snart!

Vi skal på børneambulatoriet her den 21 hvor de skal se hvordan hans udvikling er ift hans alder! 

lægen holder også øje med ham da Mathias har et stort hovede, men det havde min søster også!

men udover alt dette er Mathias den dejligste lille dreng som desværre har haft en hård start på livet med øre, øjne, kolik, udvikling osv.

mathias smiler og er glad hjemme men tit bange når vi er fremmede steder! 

undskyld det blev lidt langt! Men dejligt lige at kunne fortælle hvordan det første halve år med Mathias har været, i må meget gerne stille spørgsmål hvis der er noget!

Kram fra Lena

Hold kæft hvor er han smuk!

Anmeld

15. marts 2013

Frk.S

Sikke en omgang. 

Men hold op, hvor ser han dejlig ud. 

Anmeld

15. marts 2013

Lenaogkasper

Monski skriver:

Hold kæft hvor er han smuk!

1000 tak 

Anmeld

15. marts 2013

Lenaogkasper

Frk.S skriver:

Sikke en omgang. 

Men hold op, hvor ser han dejlig ud. 

Ja en lidt hård start, ikke lige det vi regnede med da vi stod med den positive test, men gør det gerne igen når man så ser på ham og hvor dejlig han er! Ny håber vi bare at udviklingen følger med!

Tak for de søde ord

Anmeld

15. marts 2013

Frk.S

Ja en lidt hård start, ikke lige det vi regnede med da vi stod med den positive test, men gør det gerne igen når man så ser på ham og hvor dejlig han er! Ny håber vi bare at udviklingen følger med!

Tak for de søde ord

Det gør den da garanteret.  

Nej, det er da bestemt ikke det man regner med. Vi havde selv en lidt hård start med vores datter. Dog kun de første par uger men man regner jo bare med at alt er ok.

Jeg så i øvrigt lige at din dreng har fødselsdag samme dag som min datter... hun er bare et år ældre.

Anmeld

15. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Han er da for sød og dejlig! Og hvor er billede 1 bare godt! Vh stine

Anmeld

15. marts 2013

Tulipan

Det lyder da som en hård begyndelse! Men dejligt at I har fået sådan en skøn og smuk dreng ud af det. Håber det bedste for ham fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.