Så blev Mathias 6 måneder (5/3-13)
Vi har og er stadig meget igennem med vores lille skat!
(forhistorie: Mathias blev født 36+6, hård fødsel, Ssf/HELLP, vejede 2750 tabte sig til 2500)
i starten virkede alt normalt, men hurtig kunne både min kæreste og jeg mærke at Mathias ikke havde den øjenkontakt som han skulle!
sundhedsplejen kunne godt se hvad vi mente, Mathias var meget svær at fange med øjene og kunne ikke fokusere, så hun sendte os til lægen som sendte os videre til børneambulatoriet.
Her kiggede de på Mathias og kun godt se at kontakten ikke var normal for den alder (her var Mathias 2.5 måned) derudover var han kommet bagefter i udviklingen! Så vi fik en henvisning til en øjenlæge og en ny tid til børneambulatoriet for at følge op på hans udvikling.
Mathias græd meget de første 4-5 måneder af hans liv! Han græd flere timer i streg nogen gange dage og både min kæreste og jeg var ved at gå helt ned! (Jeg fik begyndende stress pga søvnmangel)
vi fandt ud af i februar at Mathias havde væske på begge øre og derfor fik han lagt dræn som 4.5 måned i begge øre.
Øjenlæge fortalte os at Mathias er lidt langsynet (er 25% af alle børn i denne alder) og Mathias kiggede ikke med øjnene med drejede hele hovedet for at se til siderne! Mathias har en tydelig blodåre over næsen som øjenlægen vil have en scanning af for at se om den blodåre løber for tæt på øjet,så nu ska han i fuld narkose for anden gang snart!
Vi skal på børneambulatoriet her den 21 hvor de skal se hvordan hans udvikling er ift hans alder!
lægen holder også øje med ham da Mathias har et stort hovede, men det havde min søster også!
men udover alt dette er Mathias den dejligste lille dreng som desværre har haft en hård start på livet med øre, øjne, kolik, udvikling osv.
mathias smiler og er glad hjemme men tit bange når vi er fremmede steder!
undskyld det blev lidt langt! Men dejligt lige at kunne fortælle hvordan det første halve år med Mathias har været, i må meget gerne stille spørgsmål hvis der er noget!
Kram fra Lena