Anonym skriver:
Er der nogen herinde som arbejder i matas, eller har været i elev?
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive elev i matas. Har været inde på deres hjemme, læse lidt om det, og det lyder spændende
Ved i hvad for nogle krav de stiller til skole? Jeg har ikke HH, HHX ovs - og jeg vil være lidt ked af, hvis jeg skulle i gang med skole, som HHX ovs og leve på s.u først.
Har i nogle gode råd til, hvordan jeg kan komme ind? 
Jeg har aldrig selv arbejdet i en Matas, men hvad jeg kan læse derinde, så skal du have en eller anden form for skole før du kan gå i gang. HHX, HH eller HG2.Sådan er det ved flere uddannelser, at man skal have skoleophold på 1-2 år overstået, inden man kan komme ud som elev i butik / kontor. Hvis du har studentereksamen eller HF kan du tage et 12 ugers forløb på HGS, men hvis du ikke har nogle af de ting, så er jeg bange for at du bliver nødt til at have det først.
Ved ikke om det er det samme du har læst, men det står i hvert fald på deres hjemmeside under job i Matas og materialistelv.
Nu ved jeg jo ikke lige om du "er i systemtet", men der hvor jeg var i aktivering, der var der en der fik lov at holde 4 ugers praktisk i Matas, som de hjalp hende med at få i stand. Det kunne jo også være en muligthed, så man kan se om det virkelig er noget for en. (:
Held og lykke med det. (:
Anmeld