Båndets farve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilke farver?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.510 visninger
9 svar
16 synes godt om
15. marts 2013

Trouble

Hejsa

Min veninde har født en pige og en dreng, og hun vil gerne have båndets farve til at være rødt på drengens dåbskjole og grønt på pigens. Personligt synes jeg selv det er en skide god idé, eftersom jeg synes det er super kedeligt at bruge de traditionelle lyserød/lyseblå.

Men ville det se dumt ud med en grøn og en rød?

Skal begge bånd være samme farve?

Skal pigen have rød og drengen grøn?

Eller er det helt perfekt med grøn til pigen og rød til drengen?

Rød = kærlighed

Grøn = livsglæde

Synes også mørkelilla ser mega dejligt ud (det var det mine børn blev døbt i)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

B&J

jeg ville nu nok give pigen rød og drengen grøn men det er min personlig mening, men syntes helt sikker rød og grøn passer godt sammen og noget jeg selv kunne finde på

Anmeld

15. marts 2013

FrkZier

Hyuna skriver:

Hejsa

Min veninde har født en pige og en dreng, og hun vil gerne have båndets farve til at være rødt på drengens dåbskjole og grønt på pigens. Personligt synes jeg selv det er en skide god idé, eftersom jeg synes det er super kedeligt at bruge de traditionelle lyserød/lyseblå.

Men ville det se dumt ud med en grøn og en rød?

Skal begge bånd være samme farve?

Skal pigen have rød og drengen grøn?

Eller er det helt perfekt med grøn til pigen og rød til drengen?

Rød = kærlighed

Grøn = livsglæde

Synes også mørkelilla ser mega dejligt ud (det var det mine børn blev døbt i)

synes ideen med rød og grøn er skide god, ville dog vælge at give pigen rød og drengen grøn på..

Anmeld

15. marts 2013

Trouble

Min veninde tænker at rød er en drengefarve fordi den var det i

gamle dage..

Min veninde tænker i de her farver:

Anmeld

15. marts 2013

Dot D

Jeg har svaret grøn til pige og rød til dreng, for jeg synes gerne, man må gå ud over det traditionelle

Hun/de skal nok bare være klar over, at det er der ikke ret mange, der synes, man kan, så der vil med (næsten) sikkerhed bliver tiltalt "hun" til det røde bånd og "han" til det grønne bånd...

Håber de vælger dét, de gerne vil have

Anmeld

15. marts 2013

Tranebaer

Synes det er en fin idé med grøn til pigen og rød til drengen Men jeg ville klart vælge en mere limegrøn - de farver du viser der minder om jul!

Anmeld

15. marts 2013

lycly

Jeg elsker ideen med den grønne farve, det skal min dreng også have når han skal døbes. Men jeg ville give drengen grøn og pigen rød, ellers vil alle jo tro at pigen er drengen osv, fordi det der med drenge og pige farver ligger i mange af os

Anmeld

15. marts 2013

Trouble

LuLy skriver:

Jeg elsker ideen med den grønne farve, det skal min dreng også have når han skal døbes. Men jeg ville give drengen grøn og pigen rød, ellers vil alle jo tro at pigen er drengen osv, fordi det der med drenge og pige farver ligger i mange af os

yuuup men nu kommer der jo kun inviteret folk og de må vel vide om hvad børnenes køn er

Synes personligt ikke der er noget der hedder drengefarver og pigefarver. Farver er farver og for alle

Anmeld

15. marts 2013

Kløver

Rød til pigen og grøn til drengen

Synes det også afhænger af kjolen. Vi har brugt lyseblå og lyserød pga en gammel familiekjole, havde vi haft en ny kjole kunne jeg godt ha fundet på at bruge en flot græs eller limegrøn eller mørkelilla, eller måske dyb rød og mørkeblå så en veninde bruge orange og så også flot ud, også set pink hvilket også var flot
Skulle vi få tvillinger, ville det kræve nye dåbskjoler og der ville jeg gå efter en flot lilla og/eller grøn

Synes flere og flere afviger fra baby lyserød/blå så rød og grøn ville da være rigtig flot, som nævnt bille jeg bare bruge rød til pige og grøn til dreng

Anmeld

15. marts 2013

Kløver

Hyuna skriver:

Min veninde tænker at rød er en drengefarve fordi den var det i

gamle dage..

Min veninde tænker i de her farver:

2 super gode farver, ville selv bruge den grønne måske lidt lysere da den skulle passe til en lilla, men de er rigtig flotte og passer godt sammen. Hvis hun synes rød er til dreng og grøn til pige skal hun da gøre hvad hun synes, uafhængigt hvad vi andre ville gøre det er jo hendes børns dåb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.