Angående kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

429 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg er på kontanthjælp og lige pt på barsel frem til august, 

Jeg har været på kontanthjælp siden maj 2012 

Og vi flytter fra hundige til og med Frederiksberg, jeg fik af vide at jeg skal søge kontanthjælp i Frederiksberg da det ikke automatisk rykker sig. 

Nu er mit spørgsmål så, har man ret til at rejse i udlandet i en uge? Uden at blive trukket i sin penge? 

Vi overvejer nemlig at tag på ferie til juli måned og som jeg læste mig frem til kan man godt rejse hvis man har været på kh i et års tid. 

Men er det muligt hvis jeg flytter til en anden kommune, for så skal jeg vel søge kh igen men har jo været på kh i et år alligevel.? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

Benjamins'mor

Jeg tror du skal ringe til ydelseskontoret og forhøre dig. For de ser anderledes på det i de forskellige kommuner.

Anmeld

15. marts 2013

TNBC

Anonym skriver:

Og vi flytter fra hundige til og med Frederiksberg, jeg fik af vide at jeg skal søge kontanthjælp i Frederiksberg da det ikke automatisk rykker sig. 

Nu er mit spørgsmål så, har man ret til at rejse i udlandet i en uge? Uden at blive trukket i sin penge? 

Vi overvejer nemlig at tag på ferie til juli måned og som jeg læste mig frem til kan man godt rejse hvis man har været på kh i et års tid. 

Men er det muligt hvis jeg flytter til en anden kommune, for så skal jeg vel søge kh igen men har jo været på kh i et år alligevel.? 

Da jeg skiftede kommune stoppede de den i den kommune jeg flyttede fra og så gik jeg ned den første i den nye kommune og meldte mig ledig, men jeg fortsatte fra den anden. Man starter ikke forfra.

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Da jeg skiftede kommune stoppede de den i den kommune jeg flyttede fra og så gik jeg ned den første i den nye kommune og meldte mig ledig, men jeg fortsatte fra den anden. Man starter ikke forfra.

Jeg tænker lidt det gør vel ikke en forskel på at jeg har været en måned eller et år på kontanthjælp et sted, for jeg har jo været et helt år til sommer, og vi har fået sparet penge til en lille ferie, så tror du godt jeg kan tag på ferie til sommer? Uden at de skal trække i min løN

Anmeld

15. marts 2013

hesøth

Anonym skriver:

Når du er på barsel kan du sagtens rejse....det er jeg da næsten 100% sikker på.

Anmeld

15. marts 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

om man er på barsel eller ej, skal man lige vende den med sin sagsbehandler og "få lov".... hvis man gør det uden deres accept kan man risikere at de trækker ens kontanthjælp...

så jeg ville da gøre det for og være på den sikre side

Anmeld

15. marts 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Du må gerne rejse til udlandet med fuld 'løn',så længe du har været på kontanthjælp i 12 sammenhængende måneder,og idet du er på barsel,behøver du ikke varsle kommunen heller.

Havde du ikke været på barsel,skal man varsle kommunen min. 14 dage,før man ønsker at afholde ferie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.