Frederikke85 skriver:
Du har nok ret, der er bare lang tid til april lige nu
Derudover har jeg også lidt svært ved det der med ÆL. Ved godt at man ikke burde kunne blive gravid udenfor, men ja. Har hørt om et par stykker der er blevet det. ÆL beregneren herinde siger jeg har ÆL den 17-21 marts, så i realiteten burde jeg jo ikke kunne blive gravid. Men har som sagt lige smidt pillerne så kender jo ikke min cyklus..
uha hvor jeg vrøvler..undskyld, er bare så forvirret.
Man kan ikke blive gravid uden ægløsning, sådan er det, det kan ikke gradbøjes, diskuteres eller fraviges - så hvis man er blevet gravid, så har man haft ægløsning, om den så er faldet på cyklusdag 9, 15 eller 21 er i princippet ligegyldigt.
I min meget arbedsskadede verden har jeg altid syntes, at det er naivt at tro at en ægløsningsberegner, som er et standardiseret computerprogram, kan gøre en klogere på kvindens finurlige krop - i øvrigt kan man ikke have ægløsning i 5 dage, der er måske (eller måske ikke) en øget sandsynlighed for, at man har ægløsning på et givent tidspunkt i løbet af disse dage, men ægget er kun befrugtningsdygtigt i ca. 10 timer, og sæden kan holde sig i 2-3 dage, så der skal også lidt held til, før det lykkes.
Som udgangspunkt har man ægløsning 12-16 dage før forventet menstruation, denne dag kender du ikke, da du lige har haft en kunstigt styret cyklus, men du kan jo forvente ægløsning på et tidspunkt, så hvis I har samleje ca. hver 2. dag, har I gjort, hvad I kunne. Hvis det ikke lykkes nu, så begynder du allerede fra denne cyklus at have en idé om, hvor lang din cyklus er, og så kan du med fordel benytte ægløsningsteste og dermed helt konkret få en viden om, hvornår du har ægløsning.
Ægløsningsteste er langtfra så svære at bruge, som man tit hører om, det er simpel uvidenhed, der gør, at mange bliver forvirrede.
Vi står klar til at vejlede dig herinde, hvis du får brug for det.
Held og lykke med projektet.