Er det mig der er fjollet....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.418 visninger
12 svar
14 synes godt om
14. marts 2013

Mami_Ravn

Hej

Nu har jeg smidt pillerne, vi har hygget os og nu vil jeg bare gerne teste, men er det ikke for tidligt?

Jeg har været på p-piller et stykke tid og smed dem for omkring 11 dage siden, så jeg ved godt oddsene for min cyklus er "normal' - altså 28 dage, er ret så små. 

MEN 

Jeg kan næsten ikke vente med at teste, er det fjollet? Er der overhovedet chance for jeg er gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

MariaKyedDK

Frederikke85 skriver:

Hej

Nu har jeg smidt pillerne, vi har hygget os og nu vil jeg bare gerne teste, men er det ikke for tidligt?

Jeg har været på p-piller et stykke tid og smed dem for omkring 11 dage siden, så jeg ved godt oddsene for min cyklus er "normal' - altså 28 dage, er ret så små. 

MEN 

Jeg kan næsten ikke vente med at teste, er det fjollet? Er der overhovedet chance for jeg er gravid?

der er jo altid en chance for graviditet når man er sammen uden beskyttelse...

og det kan da være du er heldig det er første gang den bare er der Men vent til udenbleven mens, det er mit råd.

ellers bliver man unødvendigt skuffet og irriteret.

Anmeld

14. marts 2013

Mami_Ravn

MariaKyedDK skriver:

der er jo altid en chance for graviditet når man er sammen uden beskyttelse...

og det kan da være du er heldig det er første gang den bare er der Men vent til udenbleven mens, det er mit råd.

ellers bliver man unødvendigt skuffet og irriteret.

Du har nok ret, der er bare lang tid til april lige nu  

Derudover har jeg også lidt svært ved det der med ÆL. Ved godt at man ikke burde kunne blive gravid udenfor, men ja. Har hørt om et par stykker der er blevet det. ÆL beregneren herinde siger jeg har ÆL den 17-21 marts, så i realiteten burde jeg jo ikke kunne blive gravid. Men har som sagt lige smidt pillerne så kender jo ikke min cyklus..

uha hvor jeg vrøvler..undskyld, er bare så forvirret.

Anmeld

14. marts 2013

MariaKyedDK

Frederikke85 skriver:

Derudover har jeg også lidt svært ved det der med ÆL. Ved godt at man ikke burde kunne blive gravid udenfor, men ja. Har hørt om et par stykker der er blevet det. ÆL beregneren herinde siger jeg har ÆL den 17-21 marts, så i realiteten burde jeg jo ikke kunne blive gravid. Men har som sagt lige smidt pillerne så kender jo ikke min cyklus..

jeg forstår godt hvad du mener fordi jeg kunne heller ikke finde ud af alt det med ægløsning osv, jeg prøvede en gang at tage ægteste, i de 4 år vi prøvede at blive gravide, men der skete intet ligemeget hvad vi gjorde og prøvede.

så jeg opgav i oktober sidste år, havde ikke psyke til at blive ved med at blive ked og skuffet og gal hver måned, og så måneden efter så VUPTI, så gik jeg over tid 1 dag og så testede jeg dagen efter, og så var der to strejer og er idag i uge 17+1

så endnu et godt råd - prøv at tage det roligt, for der er virkelig noget om det med at man stresser sin krop totalt meget ved at være ivrig efter at teste osv osv....

men det er nemmere sagt end gjort, jeg ved det om nogen, for jeg kunne slet ikke slippe tankerne, men da jeg virkelig opgav skete det, og jeg tror ikke jeg havde ægløsning på det tidspunkt, MEN ingen ved det...

men håber der lykkeds hurtigt for jer, for der er ikke noget værre end ikke at blive gravid når det er ens støreste ønske.

Anmeld

14. marts 2013

Rockertand

Frederikke85 skriver:

Man kan ikke blive gravid uden ægløsning, sådan er det, det kan ikke gradbøjes, diskuteres eller fraviges - så hvis man er blevet gravid, så har man haft ægløsning, om den så er faldet på cyklusdag 9, 15 eller 21 er i princippet ligegyldigt.

I min meget arbedsskadede verden har jeg altid syntes, at det er naivt at tro at en ægløsningsberegner, som er et standardiseret computerprogram, kan gøre en klogere på kvindens finurlige krop - i øvrigt kan man ikke have ægløsning i 5 dage, der er måske (eller måske ikke) en øget sandsynlighed for, at man har ægløsning på et givent tidspunkt i løbet af disse dage, men ægget er kun befrugtningsdygtigt i ca. 10 timer, og sæden kan holde sig i 2-3 dage, så der skal også lidt held til, før det lykkes.

Som udgangspunkt har man ægløsning 12-16 dage før forventet menstruation, denne dag kender du ikke, da du lige har haft en kunstigt styret cyklus, men du kan jo forvente ægløsning på et tidspunkt, så hvis I har samleje ca. hver 2. dag, har I gjort, hvad I kunne. Hvis det ikke lykkes nu, så begynder du allerede fra denne cyklus at have en idé om, hvor lang din cyklus er, og så kan du med fordel benytte ægløsningsteste og dermed helt konkret få en viden om, hvornår du har ægløsning.

Ægløsningsteste er langtfra så svære at bruge, som man tit hører om, det er simpel uvidenhed, der gør, at mange bliver forvirrede.

Vi står klar til at vejlede dig herinde, hvis du får brug for det.

Held og lykke med projektet.

Anmeld

14. marts 2013

betiinsen

Vil råde dig til at bruge ægløsningstest, jeg smed p pillerne og blev gravid første måned, så krydser for dig

Anmeld

15. marts 2013

Mami_Ravn

Rockertand skriver:

Man kan ikke blive gravid uden ægløsning, sådan er det, det kan ikke gradbøjes, diskuteres eller fraviges - så hvis man er blevet gravid, så har man haft ægløsning, om den så er faldet på cyklusdag 9, 15 eller 21 er i princippet ligegyldigt.

I min meget arbedsskadede verden har jeg altid syntes, at det er naivt at tro at en ægløsningsberegner, som er et standardiseret computerprogram, kan gøre en klogere på kvindens finurlige krop - i øvrigt kan man ikke have ægløsning i 5 dage, der er måske (eller måske ikke) en øget sandsynlighed for, at man har ægløsning på et givent tidspunkt i løbet af disse dage, men ægget er kun befrugtningsdygtigt i ca. 10 timer, og sæden kan holde sig i 2-3 dage, så der skal også lidt held til, før det lykkes.

Som udgangspunkt har man ægløsning 12-16 dage før forventet menstruation, denne dag kender du ikke, da du lige har haft en kunstigt styret cyklus, men du kan jo forvente ægløsning på et tidspunkt, så hvis I har samleje ca. hver 2. dag, har I gjort, hvad I kunne. Hvis det ikke lykkes nu, så begynder du allerede fra denne cyklus at have en idé om, hvor lang din cyklus er, og så kan du med fordel benytte ægløsningsteste og dermed helt konkret få en viden om, hvornår du har ægløsning.

Ægløsningsteste er langtfra så svære at bruge, som man tit hører om, det er simpel uvidenhed, der gør, at mange bliver forvirrede.

Vi står klar til at vejlede dig herinde, hvis du får brug for det.

Held og lykke med projektet.

Jeg ved godt det ikke  burde være muligt, men har nu altså hørt om mere end en der har haft sex dagen efter deres sidste mens dag og ikke i månederne før og efter og dermed har kunnet regne ud at hun er blevet gravid den ene aften (Onenight)

Men måske har hun bare været heldigt. Jeg takker for et langt og fyldestgørende svar og krydser fingre for at der er gevinst snarest muligt

Anmeld

15. marts 2013

Rockertand

Frederikke85 skriver:

Jeg ved godt det ikke  burde være muligt, men har nu altså hørt om mere end en der har haft sex dagen efter deres sidste mens dag og ikke i månederne før og efter og dermed har kunnet regne ud at hun er blevet gravid den ene aften (Onenight)

Men måske har hun bare været heldigt. Jeg takker for et langt og fyldestgørende svar og krydser fingre for at der er gevinst snarest muligt

Jeg er altså nødt til at understrege: Der SKAL være ægløsning, før du kan blive gravid, så de pågældende piger har så haft ægløsning meget tidligt i deres cyklus, hvis man f.eks. har haft sex på 6. dagen og ægløsning på 9. dagen, så kan det med lidt held godt give en graviditet, og 9. dagen er tidligt, men det kan da lade sig gøre.

Det er forskelligt, hvornår ægløsningen falder, for nogle kvinder er den pænt regelmæssig hver måned og for andre svinger den med rigtig mange dage, og nogle måneder kan den også udeblive.

Den eneste måde, du kan finde ud af, hvornår din ægløsning falder er at kigge efter ægløsningsslim (som kan komme helt op til 1 uge før selve ægløsningen), føle efter murren eller andre symptomer (som også typisk kommer før), og så kan du teste med ægløsningsteste (som så giver udslag 24-36 timer før ægløsningen). 

Anmeld

15. marts 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Frederikke85 skriver:

Ja men så har hun nu haft ægløsning den dag eller i de efterfølgende dage,og det kan som en anden siger,bare ikke diskuteres,det er fakta. 

Anmeld

15. marts 2013

Mami_Ravn

Mor_til_2_unger skriver:

Ja men så har hun nu haft ægløsning den dag eller i de efterfølgende dage,og det kan som en anden siger,bare ikke diskuteres,det er fakta. 

Okay, jeg bøjer mig for videnskaben og håber jeg har ægløsning idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.