Kejsersnit hvor mange gange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.864 visninger
10 svar
3 synes godt om
14. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg har fået kejsersnit for 2 år siden , jeg valgte det selv og kæmpede for det. Jeg er blevet misbrugt før og derfor føler jeg ikk det er normalt for mig at føde naturligt .

Jeg får kvalme bare tanken af det og får mareridt .

Jeg er gravid igen. men ka jeg igen få kejsersnit?

Og hvordan er det efter anden gang?

Hænger ens hud mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

Kløver

Det med huden, har noget med graviditeten at gøre

Jeg har fået 2 ks, og har fået at vide kroppen ikke kan klare mere end 4 ks, det er maks men i mange tilfælde fraråder de 4 ks og synes man skal stoppe 3 gang pga arvæv

Anmeld

14. marts 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det med huden, har noget med graviditeten at gøre

Jeg har fået 2 ks, og har fået at vide kroppen ikke kan klare mere end 4 ks, det er maks men i mange tilfælde fraråder de 4 ks og synes man skal stoppe 3 gang pga arvæv

Okay jeg har tænkt mig at få 3 børn så det er godt at hører . Men ser dit ar anderledes ud efter 2 gang?

Og var det ekstra hårdt med en to børn og arret?

Hvordan fik du lov til anden gang?

Anmeld

14. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

Okay jeg har tænkt mig at få 3 børn så det er godt at hører . Men ser dit ar anderledes ud efter 2 gang?

Og var det ekstra hårdt med en to børn og arret?

Hvordan fik du lov til anden gang?

Fik lov og fik lov, havde desværre ikke så meget valg, bla pga ssf. Jeg er sikker på at du med dine grunde får lov til pks igen

Jeg fik andet ks kun 14 mdr efter det første så det har også betydning, men mit ar helede fint og ser fint ud, men det sidder lidt dybt og har givet en form for fold, men ellers synes jeg det gik fint

Anmeld

14. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min venindes søster har lige fået sit 4 kejsersnit. Inden 4 ks, havde hun aftalte med lægerne at, hvis hendes arvæv så fint ud i livmoderen osv, så ville hun måske gerne ha barn nr 5. Hvis de vudereret at det ik var forsvarligt at få flere børn, sku hun steriliseres.

Hun er ik blevet steriliseret, og har fået at vide at de gerne må forsøge at få nr om et par år!! 

Så tror det er en vurderings sag! Vh stine

Anmeld

14. marts 2013

Lauras mor

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har fået kejsersnit for 2 år siden , jeg valgte det selv og kæmpede for det. Jeg er blevet misbrugt før og derfor føler jeg ikk det er normalt for mig at føde naturligt .

Hænger ens hud mere?

Det tror jeg da sagtens du kan har læst et eller anden sted, at man "må få" 3 eller 4 KS

Det kommer jo meget an på arvævet, vil jeg tro

Anmeld

14. marts 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Min venindes søster har lige fået sit 4 kejsersnit. Inden 4 ks, havde hun aftalte med lægerne at, hvis hendes arvæv så fint ud i livmoderen osv, så ville hun måske gerne ha barn nr 5. Hvis de vudereret at det ik var forsvarligt at få flere børn, sku hun steriliseres.

Hun er ik blevet steriliseret, og har fået at vide at de gerne må forsøge at få nr om et par år!! 

Så tror det er en vurderings sag! Vh stine

Okay men troede de var meget strenge med det . Hvordan kan hun gør det 5 gange :/ undskyld jeg spørger ,. Hvad er hendes grund?

Anmeld

14. marts 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Okay men troede de var meget strenge med det . Hvordan kan hun gør det 5 gange :/ undskyld jeg spørger ,. Hvad er hendes grund?

har du først fået 2 ks så får du ikke lov til at føde selv så er ks obligatorisk.

Har selv fået 3 ks.
Hvis dit første var ks, så vil nr. 2 helt sikkert blive lettere for dig at få. Jeg fik i øvrigt 3 gang af vide at der ikke er max på. Det er individuelt fra patient til patient.

Anmeld

14. marts 2013

norenberg

Nemesis skriver:

har du først fået 2 ks så får du ikke lov til at føde selv så er ks obligatorisk.

Har selv fået 3 ks.
Hvis dit første var ks, så vil nr. 2 helt sikkert blive lettere for dig at få. Jeg fik i øvrigt 3 gang af vide at der ikke er max på. Det er individuelt fra patient til patient.

Det med at man ikke må føde normalt efter 2 kejsersnit passer ikke længere fødte første og tredie barn ved kejsersnit og føder nu igen vaginalt mit 4 barn her til maj....jeg har selv fået lov at vælge....

Anmeld

14. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Hej piger

Hænger ens hud mere?

Ja du kan selvfølgelig få kejsersnit igen. De anbefaler vist at der går 1-2 år fra første, men det er der jo også hos dig.

jeg tror at de fraråder flere kejsersnit, efter det 3.

Jeg synes det var hårdere at komme mig over kejsersnittet, havde mere ondt, efterveer, svært ved at komme op og stå og de ting der høre til.

min mave er selvfølgelig lidt mere hængende, da den jo har været udspilet af graviditeterne, men det kan man nok gøre lidt ved selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.