Hjælp, hvordan og hvornår vælger man vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. marts 2013

Enirt

Jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg skal skrive min søn op til vuggestue og om der er nogle ting jeg skal tage stilling til inden jeg skriver mig op.

Magnus er lige knapt 3 mdr og vi har ikke rigtig fået snakket vuggestue endnu herhjemme.

Så hjælp piger, hvad skal man huske i forbindelse med vuggestue søgning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

Mama92

Min søn blev skrevet op via sundhedsplejsken. Han var 3 mdr da han blev skrevet op og har fået plads pr 1 juni, men det blir lidt for tidligt for ham. Men prøv hør din sundhedsplerske ad hvis hun kommer og besøger dig.

Anmeld

14. marts 2013

FruK

Du skal vist bare få det gjort hurtigst muligt.

Her i Odense kan de skrives op når de er en måned, og jeg fik at vide, at det var ret vigtigt at gøre det med det samme - selvfølgelig alt efter hvornår du gerne vil have plads. Men jo før du gør det, jo højere anciennitet vil du jo have.

Du kan til en start nøjes med at skrive dato på hvornår du søger. Den kan ændres efterfølgende og du kan tilføje/ændre i dine ønsker til institution, hen ad vejen.

Jeg har været på besøg et par steder og har i hvert fald fået en ide om, hvilke jeg kan lide - og så har jeg prioriteret dem efter det. 

Anmeld

14. marts 2013

FruK

Jeg har i øvrigt slet ikke snakket pasning med sundhedsplejersken men skrevet hende op via kommunens hjemmeside, hvor man ligger ind med NemId. Der kan man også lave ændringer og se sin plads på listen.

Anmeld

14. marts 2013

LSM

Enirt skriver:

Jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg skal skrive min søn op til vuggestue og om der er nogle ting jeg skal tage stilling til inden jeg skriver mig op.

Magnus er lige knapt 3 mdr og vi har ikke rigtig fået snakket vuggestue endnu herhjemme.

Altså hvis man har en speciel plads man ønsker, skal man vidst være lidt tidligt ude, i den kommune hvor jeg bor, er der pladsgaranti dvs fra du har søgt til du har en plads må der max gå 3 måneder
Men det er jo altid bedst at få det gjort hurtigst muligt specielt hvis man har et bestemt sted man godt kunne tænke sig en plads

Jeg søgte gennem kommunens hjemmeside vha mit nemID

Anmeld

14. marts 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Enirt skriver:

Du må gerne besøge vuggestuer inden du vælger. 

Kh

Ella

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.