Mit barn på snart 7 måneder er igennem en fase(håber det er en fase), hvor hun reagerer meget voldsomt på alle andre end mig og far. Hun har aldrig været glad for fremmede, men det har til gengæld heller ikke været et kæmpe problem. Hun har typisk bare lige skulle se folk an fra mors eller fars skød, og så er hun tøet op efter lidt tid.
Nu er problemet bare svigermor, min pige græder hver gang hun kommer over til hende. Det har hun gjort siden slutningen af November. Svigerfamilien bor 1,5 times kørsel væk, og vi så dem derfor ikke så ofte i starten, men efter første gang hvor min pige reageret negativt, har jeg haft kørt derned en gang om ugen. Så de sidste to måneder, har vi været dernede mindst en gang om ugen, og hver gang sker der det samme; min pige er glad og tilpas, sidder hos mig og leger - eller ligger på gulvet og ligeså snart Farmor kommer i nærheden af at tage hende, ja så græder hun helt utrøsteligt, og stopper først når hun kommer tilbage til mig.
Jeg er virkelig ved at være desperat - min pige reagerer også når hun er ved min familie, men dem ser vi heller ikke så ofte. Synes jo ikke det kan passe, det skal blive ved med Farmor - hende kender hun jo efterhånden. Er der nogle af jer, der har nogle gode råd til hvordan man kan forbedre situationen? Synes det er så synd for både farmor og mit barn. Forslag modtages med kyshånd!
Anmeld