Macaroons erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
9 svar
1 synes godt om
13. marts 2013

Muffin_girl

Jeg vil prøve at lave macaroons imorgen... Har hørt det skulle være ret så svært.. At der kan være nogle udfordringer... 

Hvad er jeres erfaringer? Og ligger i inde med den perfekte opskrift? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

Mette.

AalborgPigen skriver:

Jeg vil prøve at lave macaroons imorgen... Har hørt det skulle være ret så svært.. At der kan være nogle udfordringer... 

Hvad er jeres erfaringer? Og ligger i inde med den perfekte opskrift? 

At de er super nemme at lave de er endnu aldrig gået galt for mig

Anmeld

13. marts 2013

Muffin_girl

Mette. skriver:

At de er super nemme at lave de er endnu aldrig gået galt for mig

Har du en opskrift du vil dele ? 

Jeg har bare fået af vide at konsistensen skal være helt rigtig.. Og at de skal tørre osv..

Anmeld

13. marts 2013

Mette.

AalborgPigen skriver:

Har du en opskrift du vil dele ? 

Jeg har bare fået af vide at konsistensen skal være helt rigtig.. Og at de skal tørre osv..

Det er også rigtigt, men det er nu ikke så svært at ramme.

jeg bruger denne opskrift:

40 gram mandelmel (færdigt eller mandler du selv blender)

75 gram flormelis

1 stor æggehvide

25 gram sukker

Eventuelt frysetørrede hindbær til at bryde det søde

Pisk hviderne stive og pisk sukker i. Vend derefter mandelmel og flormelis i dejen (sigt det i og vend det rundt med en dejskraber)

Sprøjt massen ud i 24 små cirkler på størrelse med en 5 krone og lad dem stå på bordet 30 min inden du bager dem ved 160 grader i ca. 12 min.

Til fyld bruger jeg en lys chokoladeganach lavet af 100 gram lys chokolade og 50 gram fløde - varm fløden til lide før kogepunktrt og hæld det over chokoladen - rør til chokoladen er smeltet. Stil på køl til det er helt koldt.

Hvis du vil se et billede af dem jeg lavede sidst er de på min blog (smallstar-bymette.blogspot.dk) - kan desværre ikke linke fra telefonen.

Anmeld

13. marts 2013

Tulle28

Jeg bruger normalt opskriften fra chocolat.dk. Den er rimelig idiotsikker og på bloggen er der, udover de lækreste macarons, så mange lækre kager og andet guf Og så tager hun de fineste billeder. Prøv det, prøv det

Anmeld

13. marts 2013

Muffin_girl

Mette. skriver:

Det er også rigtigt, men det er nu ikke så svært at ramme.

jeg bruger denne opskrift:

40 gram mandelmel (færdigt eller mandler du selv blender)

75 gram flormelis

1 stor æggehvide

25 gram sukker

Eventuelt frysetørrede hindbær til at bryde det søde

Pisk hviderne stive og pisk sukker i. Vend derefter mandelmel og flormelis i dejen (sigt det i og vend det rundt med en dejskraber)

Sprøjt massen ud i 24 små cirkler på størrelse med en 5 krone og lad dem stå på bordet 30 min inden du bager dem ved 160 grader i ca. 12 min.

Til fyld bruger jeg en lys chokoladeganach lavet af 100 gram lys chokolade og 50 gram fløde - varm fløden til lide før kogepunktrt og hæld det over chokoladen - rør til chokoladen er smeltet. Stil på køl til det er helt koldt.

Hvis du vil se et billede af dem jeg lavede sidst er de på min blog (smallstar-bymette.blogspot.dk) - kan desværre ikke linke fra telefonen.

Tusind tak. Den virker dejlig nem !  

Anmeld

13. marts 2013

Muffin_girl

Tulle28 skriver:

Jeg bruger normalt opskriften fra chocolat.dk. Den er rimelig idiotsikker og på bloggen er der, udover de lækreste macarons, så mange lækre kager og andet guf Og så tager hun de fineste billeder. Prøv det, prøv det

Den blog ELSKER jeg.. Mums hun har mange lækre ting..

Anmeld

13. marts 2013

Tulle28

AalborgPigen skriver:

Den blog ELSKER jeg.. Mums hun har mange lækre ting..

HEEELT vildt! Det næste jeg skal lave er hendes franske nougat... Eller jordbærkagen Åh det kunne jeg godt spise lige nu

Anmeld

14. marts 2013

Muffin_girl

Tulle28 skriver:

HEEELT vildt! Det næste jeg skal lave er hendes franske nougat... Eller jordbærkagen Åh det kunne jeg godt spise lige nu

Jeg vil lave jordbær kagen idag.. Bare i en mini udgave.. MUMS!!!

Anmeld

14. marts 2013

Victoria2013

Jeg har lige i dag bagt mine første macarons nogensinde og må sige at de er ret vellykkede - er ret stolt af mig selv  har en veninde som er en gudinde til at bage macarons og har brugt hendes (meget udførlige og nærmest idiot-sikre) opskrift

Bag selv franske macarons

Jeg kom kakao i macaron-massen og chokoladeganace (lavet med Ritter Sport mælkechokolade) indeni... nom nom... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.