Ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
11 svar
1 synes godt om
13. marts 2013

Anonym trådstarter

Nogen der ved noget om ferie holdelSe. 

Jeg har lige fået et brev fra min a-kasse om at jeg har 14 dage ferie hos dem, men jeg er ikke ledig jeg har et job hvor jeg ikk har tænkt mig at holde ferie fra. Men må jeg gerne få de ferie penge fra min fagforening som jeg optjente mens jeg har ledig, men jeg arbejder på mit nuværende arbejde ? 

Fagforeningen kan vel ikk kræve jeg skal holde ferie fra mig arbejde for at få mine ferie penge fra dem ?? 

Det skal lige siges jeg arbejder i en familie virksomhed hvis de har nogen betydning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

Nogen der ved noget om ferie holdelSe. 

Jeg har lige fået et brev fra min a-kasse om at jeg har 14 dage ferie hos dem, men jeg er ikke ledig jeg har et job hvor jeg ikk har tænkt mig at holde ferie fra. Men må jeg gerne få de ferie penge fra min fagforening som jeg optjente mens jeg har ledig, men jeg arbejder på mit nuværende arbejde ? 

Fagforeningen kan vel ikk kræve jeg skal holde ferie fra mig arbejde for at få mine ferie penge fra dem ?? 

Det skal lige siges jeg arbejder i en familie virksomhed hvis de har nogen betydning 

Du kan kun få udbetalt feriedagpengene, hvis du holder ferie - pengene er tænkt i stedet for alm. feriepenge, da du jo ikke har optjent dette på dagpenge 

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Du kan kun få udbetalt feriedagpengene, hvis du holder ferie - pengene er tænkt i stedet for alm. feriepenge, da du jo ikke har optjent dette på dagpenge 

Jeg har optjent dem på dagpenge ? 

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg har holdt ferie fra mit arbejde med mit ferie kort og nu har jeg lige pludselig også ferie penge fra fagforeningen som jeg optjente sidste år da jeg gik ledig. Så det er jo enlig mine penge så kan de da ikk kræve at jeg holder ferie på mit fuldtids arbejde 

Anmeld

13. marts 2013

Valle81

Når det er dagpenge du optjener feriepenge fra, så er du ikke berettiget til at få dem udbetalt og slet ikke, hvis du ikke holder ferie.

Jeg har også optjent 25 dage til at afholde ferie for fra maj 2013 til maj 2014 gennem fagforening, men da i september startede på uddannelse og fra maj har fuld løn under ferie, så falde de bort. Sådan er det. Fast arbejde trumfer dagpengeoptjente feriepenge.

Hvis du holder ferie, så får du dem selvfølgelig, hvis du ikke er berettiget til fuld løn fra dit nuværende arbejde:0)

Anmeld

13. marts 2013

Lise

Du kan først få den optjente ferie, når du har brugt den ferie du har til gode på dit arbejde. 

Nogen der, btw, ved hvad man gør? Jeg har brugt al min ferie på mit arbejde, og har lidt til gode hos a-kasse. 

Anmeld

13. marts 2013

Valle81

Lise skriver:

Du kan først få den optjente ferie, når du har brugt den ferie du har til gode på dit arbejde. 

Nogen der, btw, ved hvad man gør? Jeg har brugt al min ferie på mit arbejde, og har lidt til gode hos a-kasse. 

Så går du ind på a-kassen hjemmeside:0)

Der kan du på din side derinde søge online om udbetaling:0)

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Det er det samme som mig. 

jeg har brugt alt mit ferie fra arbejdet og har nu fået brev fra min fagforening om at jeg har 14 dage der skal holdes indEn maj. 

Jeg har ikke været ledigt i over 6 måneder. 

Har læst et sted at man gerne må få sine ferie dagpenge udbetalt selvom man er i fuldtids arbejde ? 

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Når det er dagpenge du optjener feriepenge fra, så er du ikke berettiget til at få dem udbetalt og slet ikke, hvis du ikke holder ferie.

Jeg har også optjent 25 dage til at afholde ferie for fra maj 2013 til maj 2014 gennem fagforening, men da i september startede på uddannelse og fra maj har fuld løn under ferie, så falde de bort. Sådan er det. Fast arbejde trumfer dagpengeoptjente feriepenge.

Hvis du holder ferie, så får du dem selvfølgelig, hvis du ikke er berettiget til fuld løn fra dit nuværende arbejde:0)

Jeg må være berigtiget til det siden de skiver det til mig. De ved jeg er  i fuldtids arbrejde og har været det i 6 måneder men de siger jeg skal bruge min ferie fra dem inden maj. Den ferie optjente jeg da jeg var ledig i 1 år. 

Jeg har også bruge alt mit ferie fra mit arb

Anmeld

13. marts 2013

Valle81

Anonym skriver:

Jeg må være berigtiget til det siden de skiver det til mig. De ved jeg er  i fuldtids arbrejde og har været det i 6 måneder men de siger jeg skal bruge min ferie fra dem inden maj. Den ferie optjente jeg da jeg var ledig i 1 år. 

Jeg har også bruge alt mit ferie fra mit arb

De skal sende den ud, for de ved ikke om du får fuldt løn under alle 25 dages ferie hos din arbejdsgive.

At være berettiget er en ting, men der er en masse betingelser. Og en er i hvertfald at man holder ferie for at kunne få den udbetalt. Du skal søge om at få den udbetalt og der skal du oplyse alt og der skrives under med tro og love.

Men er du i tvivl så ring til dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.