Har I tvungen ferie pga lukket institutioner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.513 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

lonemus

Det har vi i uge 29+30, her har Næstved Kommune valgt at lukke ALLE vuggestuer, børnehaver og SFO'er, uden nogen former for nødpasning.

Fint nok, men i dag modtager jeg så girokortet for juli måned...jeg skal betale FULD institutions pris for hele juli, på trods af de holder alt lukket i 2 uger!!

Det syntes jeg virkelig er noget svineri.....de 2 uger får jeg intet for, men alligevel skal jeg betale fuld pris...!!

Oplever I andre det samme??

Lone - som er pisse gal og ringer til kommunen i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

A.

ja også her i kolding kommune uge 29 og 30  så er også sikkert at man skal betale for 4 uger det er sgu frækt

Anmeld

23. juni 2009

Valle81

Hejsa

Jeg bor i Viborg kommune. Her er institutioner lukket i 29-30-31. Der er dog en stor børnehave der holder nødåbent i disse tre uger, så helt umuligt at få passet barn er det dog ikke.

I viborg kommune er Juli en betalingsfri måned......det troede jeg faktisk det var på landsplan, men det er det så ikke. Grunden til vi har det i Viborg er netop pga ferielukning, og at de går ud fra at man i min en måned om året ikke får passet sit barn pga helligdage, ferie osv:0)

Anmeld

23. juni 2009

lonemus

agnieszka skriver:

ja også her i kolding kommune uge 29 og 30  så er også sikkert at man skal betale for 4 uger det er sgu frækt

Neeeeeeeeej, det er da helt galt

Jeg kan forstå man skal betale under en ferie, hvis man selv har valgt ugerne og institutionen har åbent hele sommeren - det havde de sidste sommer.
Men i år har de jo valgt at lukke ned i 2 af ugerne, så syntes jeg sgu det er frækt..........

Lone

Anmeld

23. juni 2009

lonemus

Valle81 skriver:

I viborg kommune er Juli en betalingsfri måned......det troede jeg faktisk det var på landsplan, men det er det så ikke. Grunden til vi har det i Viborg er netop pga ferielukning, og at de går ud fra at man i min en måned om året ikke får passet sit barn pga helligdage, ferie osv:0)

Jeg bor sgu i den forkerte kommune....

Jeg ved at for nogle år siden var juli osse helt betlingsfri her i kommunen, men det er den absolut ikke mere......de har vel fundet ud hvor mange penge de kunne få ekstra ind.....

Anmeld

23. juni 2009

Valle81

lonemus skriver:

Jeg ved at for nogle år siden var juli osse helt betlingsfri her i kommunen, men det er den absolut ikke mere......de har vel fundet ud hvor mange penge de kunne få ekstra ind.....

Det er simpelthen svineri, hvad bilder de sig ind...........

Så varer det jo nok heller ikke længe før det er sådn i Viborg kommune også. Ved også det er sådan i dagpleje og vuggestuerne mht Juli er betalingsfri.

Hmmm, bliver mere og mere hoocked på den ide, med at man betaler for den tid de er i institutionen og ikke andet............... eller alligevel ikke. Tjah alt for mange for og imod

Anmeld

23. juni 2009

lonemus

Valle81 skriver:

Det er simpelthen svineri, hvad bilder de sig ind...........

Så varer det jo nok heller ikke længe før det er sådn i Viborg kommune også. Ved også det er sådan i dagpleje og vuggestuerne mht Juli er betalingsfri.

Hmmm, bliver mere og mere hoocked på den ide, med at man betaler for den tid de er i institutionen og ikke andet............... eller alligevel ikke. Tjah alt for mange for og imod

Ja, det er så...

Det kunne være rart man kun betalte for den tid børnene var i institutionen - mine er der f.eks. kun deltid, men jeg kan ikke få en deltidsplads, for det er institutionen for lille til

Jeg føler mig bare så snydt......

Anmeld

23. juni 2009

Mira0911

lonemus skriver:

Skynd dig og flyt til Viborg Kommune... Hjælper nok ikke så meget... Bare kræv lidt at kommunen at det skal være sådan hos jer os..

Anmeld

23. juni 2009

Bastian

Betalingsfri  måned er en fis i en hornlygte hos os. Juli har været betalingsfri. Pludselig så det ud som om vores betaling blev mindre, men det var fordi man havde valgt at fordele det over 12 måneder med en forhøjelse. Jeg tror måske, at man betaler det samme uanset om man bor i en kommune, som har betalingsfri måned, man betaler bare over de 11 måneder. Det er så min teori .

Anmeld

23. juni 2009

petersmor

lonemus skriver:

Neeeeeeeeej, det er da helt galt

Jeg kan forstå man skal betale under en ferie, hvis man selv har valgt ugerne og institutionen har åbent hele sommeren - det havde de sidste sommer.
Men i år har de jo valgt at lukke ned i 2 af ugerne, så syntes jeg sgu det er frækt..........

Lone

Kolding kommune har dog Nød pasning, så det er ikke helt umuligt at få passet sine børn.
Hanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.