Hvad er feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
8 svar
1 synes godt om
13. marts 2013

Miss BananaHammock

Da vi blev indlagt i søndags havde knægten (lige knap 3mdr.) 38,9 og da vi blev udskrevet igår havde han 36,5
Idag har han 37,1

Jeg har selv "lav" normal temp så 37,5 er Feks nok til at jeg bliver lidt skidt.

Men hvad kalder man feber? Er det over 38?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

optimistmor

Miss BananaHammock skriver:

Da vi blev indlagt i søndags havde knægten (lige knap 3mdr.) 38,9 og da vi blev udskrevet igår havde han 36,5
Idag har han 37,1

Jeg har selv "lav" normal temp så 37,5 er Feks nok til at jeg bliver lidt skidt.

mener grænsen i institutioner hedder 38ja. men ved 36,3tro jeg den var, har jeg oplevet min dreng har lagt syg så han ikke kunne komme afsted...

Anmeld

13. marts 2013

tweety2060

EERDa vi blev indlagt i søndags havde knægten (lige knap 3mdr.) 38,9 og da vi blev udskrevet igår havde han 36,5
Idag har han 37,1

37,1 er alm tp
38er småfeber
38,5 er feber MENER jeg at ha fået at vide....
Men er usikker når han er så lille

Anmeld

13. marts 2013

Merii

Jeg vil sige over 37,5

Anmeld

13. marts 2013

Louise H.

Jeg har fået at vide, at hos børn under 2 år er feber over 38
Ved voksne er det 39..

Anmeld

13. marts 2013

Miss BananaHammock

Oki. Han er super pylret men har også stadig diarre så det er nok ikke rart for ham. Jeg må holde øje med om den går over 38 igen. Tak for jeres svar.

Anmeld

13. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Idag har han 37,1

Jeg kom engang på sygehuset og der ville de måle min temp, tror nok min temp var 37,8 og fordi det var over 37,5 blev det betegnet som feber - jeg var selv overrasket, men sådan var det.

Har så et termometer (købt i babysam, må gu ud fra at det kan måle børns temp) herhjemmer der selv måler om det er lav eller høj temp, jeg målte min datter den anden dag, da jeg syntes hun var varm og hun havde pylleret lige rigeligt hele dagen, nå men den kom op omkring de 37,5 og der sagde termometeret ingenting, så det var normal temp 

Anmeld

13. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Idag har han 37,1

Barnets normale temperatur er mellem 36,5 og 37,5 grader celcius 

Hvis temperaturen er målt i barnets endetarm, fås selve kropstemperaturen direkte. Den normale temperatur er mellem 36,5 -37,5 grader celcius. 

En temperatur målt i barnets mund er cirka en halv grad lavere, og det samme gælder en temperatur målt i øret.

Temperatur målt under barnets arm er ikke særlig pålidelig. Den regnes for at være cirka én grad lavere end endetarmstemperaturen.

Hilsen netdoktor.dk

Så alt over eller under må jo være feber af den ene eller anden grad 

Anmeld

13. marts 2013

Fenja09

Idag har han 37,1

Man siger 38, men hvis barnet har 37,7 så kaldes det sub-feber og barnet må heller ikke komme i institution ved den temperatur.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.