hvordan ser jeres 6 1/2 mdr babys dag u?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.169 visninger
6 svar
1 synes godt om
13. marts 2013

Malli

Hvordan ser jeres 6-7 måneders babys dag ud, mht mad, sovning, aktiviteter osv?

Herhjemme vågner vores pige kl 6, og så får hun en flaske med mme, og falder i søvn igen - nogen gange med det samme, andre gange går der lige lidt tid. Så sover hun en times tid, og vågner mellem 7 - 7.30
Hvor vi står op, vågner lidt, får tøj på, og så mellem 7.30 og 8.00 får hun en portion grød. Hun plejer så at være vågen et par timer, og så får hun en flaske mme, hvor hun drikker alt mellem 100-200 ml og så sover hun en lur på alt mellem 40 min - 2 timer

når hun vågner, alt efter hvor længe hun har sovet, så får hun enten flaske eller grød.

kl 11-12 får hun små rugbrødshapsere, hun gider ikke grønsagsmos overhovedet

så sover hun igen, og det er også mellem 40 min- 2 timer alt efter hvad hun sov til formiddagslur.

kl 16 får hun så en flaske, og sover så en halv time kl 16 eller 16.30

kl 18 får hun tilbudt aftensmad, og her mangler jeg VIRKELIG inspiration, da hun slet ikke gider spise noget her andet end grød med frugtmos hvis vi er heldige. - jeg syens jeg har prøvet alt muligt men det interessere ikke damen.

kl 19 får hun en flaske vælling og sover.

Grunden til at jeg sætter vores dagsplan ind, er for at høre om nogen kan se eller komme med evt ændringer til den, da vi har rigtig svært ved at få aftensmad i hende, og det er jo lidt et vigtigt måltid, når hun skal være godt mæt til natten.

hun har sovet igennem de sidste 3 uger, men de sidste par dage, er hun begyndt at vågne og være sulten omkring midnat, så hun mangler virkelig det aftensmads måltid...

håber nogen har stået i samme situation, og har lidt ideer, eller at nogen måske har forslag til hva vi kan prøve at gøre anderledes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

Francisca

Malli skriver:

Herhjemme vågner vores pige kl 6, og så får hun en flaske med mme, og falder i søvn igen - nogen gange med det samme, andre gange går der lige lidt tid. Så sover hun en times tid, og vågner mellem 7 - 7.30
Hvor vi står op, vågner lidt, får tøj på, og så mellem 7.30 og 8.00 får hun en portion grød. Hun plejer så at være vågen et par timer, og så får hun en flaske mme, hvor hun drikker alt mellem 100-200 ml og så sover hun en lur på alt mellem 40 min - 2 timer

når hun vågner, alt efter hvor længe hun har sovet, så får hun enten flaske eller grød.

så sover hun igen, og det er også mellem 40 min- 2 timer alt efter hvad hun sov til formiddagslur.

kl 18 får hun tilbudt aftensmad, og her mangler jeg VIRKELIG inspiration, da hun slet ikke gider spise noget her andet end grød med frugtmos hvis vi er heldige. - jeg syens jeg har prøvet alt muligt men det interessere ikke damen.

Grunden til at jeg sætter vores dagsplan ind, er for at høre om nogen kan se eller komme med evt ændringer til den, da vi har rigtig svært ved at få aftensmad i hende, og det er jo lidt et vigtigt måltid, når hun skal være godt mæt til natten.

hun har sovet igennem de sidste 3 uger, men de sidste par dage, er hun begyndt at vågne og være sulten omkring midnat, så hun mangler virkelig det aftensmads måltid...

håber nogen har stået i samme situation, og har lidt ideer, eller at nogen måske har forslag til hva vi kan prøve at gøre anderledes?

Jeg syntes hun for mange flasker så hun simpelthen er mæt af det. Hun er ikk sulten da hun jo for ben flaske 1 1 1/2 time inden aftensmaden. Prøv at servere aftensmad før kl.18 og drop den flaske ved 16 tiden 

Anmeld

13. marts 2013

Malli

Francisca skriver:

Jeg syntes hun for mange flasker så hun simpelthen er mæt af det. Hun er ikk sulten da hun jo for ben flaske 1 1 1/2 time inden aftensmaden. Prøv at servere aftensmad før kl.18 og drop den flaske ved 16 tiden 

Tak for dine øjne

Problemet er lidt at den flaske kl 16 er den bedste for hende, og den vil blive en kamp at få fjernet, og ror ikke det vil gøre det nemmere at få aftensmad i hende...

tænker måske at rykke den flaske til kl 15 - 15.15? - men er 4 flasker dagligt i denne alder for meget? synes godt nok det er svært at skære en fra

Anmeld

13. marts 2013

Francisca

Malli skriver:

Tak for dine øjne

Problemet er lidt at den flaske kl 16 er den bedste for hende, og den vil blive en kamp at få fjernet, og ror ikke det vil gøre det nemmere at få aftensmad i hende...

tænker måske at rykke den flaske til kl 15 - 15.15? - men er 4 flasker dagligt i denne alder for meget? synes godt nok det er svært at skære en fra

Prøv at ryk til kl.15 og se hvordan det går. Også aftensmad kl.17.30 

her er et lille udkast fra Sundhedsstyrelsen mad til spædbørn og småbørn. 

morgen: bryst eller flaske

formiddag: grød med frugtmos

frokost: grøntsagsmos med kød eller fisk OG bryst eller flaske efter behov

eftetmiddag: grød med frugtmos OG bryst eller flaske efter behov

sen eftermiddag: evt. Bryst eller flaske

aftensmad: grøntsagsmos med kød eller fisk evt frugtmos til dessert

sen aften: bryst eller flaske

Så hvis du starter med morgen flaske så derefter havregrød. Så mos til frokost eftermiddag flaske aften mos sen aften vælling. 

Anmeld

13. marts 2013

Malli

Francisca skriver:

Prøv at ryk til kl.15 og se hvordan det går. Også aftensmad kl.17.30 

her er et lille udkast fra Sundhedsstyrelsen mad til spædbørn og småbørn. 

morgen: bryst eller flaske

formiddag: grød med frugtmos

frokost: grøntsagsmos med kød eller fisk OG bryst eller flaske efter behov

eftetmiddag: grød med frugtmos OG bryst eller flaske efter behov

sen eftermiddag: evt. Bryst eller flaske

aftensmad: grøntsagsmos med kød eller fisk evt frugtmos til dessert

sen aften: bryst eller flaske

Så hvis du starter med morgen flaske så derefter havregrød. Så mos til frokost eftermiddag flaske aften mos sen aften vælling. 

Nu prøvede jeg at rykke lidt i programmet i dag, så hun fik flaske kl 15.15 og så aftensmad 17.45 meeen det gad damen da ikke, det blev til 4 mundfulde af noget kartoffel/gulerods mos. og så prøvde jeg kl 1830 at give en halv banan most, som hun spiste.

nu tænker jeg i morgen at prøve at giv hende "aftensmad" kl 16.15 der hvor hun ville få flaske normalt, og så få en flaske kl 17.30 hvor hun så skulle ha aftensmad, bare for at se om tidspunktet har noget at sige!

Det er mærkeligt hun ikke gider det aften måtid!

Anmeld

13. marts 2013

Francisca

Malli skriver:

Nu prøvede jeg at rykke lidt i programmet i dag, så hun fik flaske kl 15.15 og så aftensmad 17.45 meeen det gad damen da ikke, det blev til 4 mundfulde af noget kartoffel/gulerods mos. og så prøvde jeg kl 1830 at give en halv banan most, som hun spiste.

nu tænker jeg i morgen at prøve at giv hende "aftensmad" kl 16.15 der hvor hun ville få flaske normalt, og så få en flaske kl 17.30 hvor hun så skulle ha aftensmad, bare for at se om tidspunktet har noget at sige!

Det er mærkeligt hun ikke gider det aften måtid!

Ja det syntes jeg lyder som en god ide at prøve. Da min datter var 7 måneder trappede vi stort set ud af flasken for hun blev for mæt til grød og Mos. Så jeg blandede istedet mme i hendes grød også kunne hun få det på en kop til mellem måltid også vælling inden hun skal i seng og det virker 

Hun er 9 måneder og starter morgenen med havregrød hvor jeg kommer mme i så ca halvanden Timé efter for hun en ostehsps og sover derefter. Så någubin vågner ved 11 tiden for hun rugbrød med sildeposteg eller smøreost nogle gange øllebrød også frugMos efter. ved 14 15 tiden en halv bolle og frugt eller ostehaps også 17.30 aftensmad som er forskelligt kommer an på hvad vi skal have og ellers for hun kartoffelmos med kalvehjerter. Også vælling ved 19 tiden.  

også til mellemmåltiderne kan du give mme på kop 

Anmeld

15. marts 2013

Lenaogkasper

Malli skriver:

Mathias er 6.5 måneder

står op kl 06.30-07.00 - får havregrød eller øllebrød og vand

Kl 08.30 - 09.00 kommer han ud og sover

Vågner ved en 10.00-10.30 får rismelgrød eller hirsegrød med frugtmos og vand, får ofte en flaske inden han skal sove

Kl 12.00-13.00 kommer ud og sove

Kl 14-15 vågner får en flaske

Kl 16-17 sover han en powernap på ca en halv-hel time

Kl 17.30-18 får han aftensmad (kogt kylling, fisk, kartofler, grøntsager osv) han får næsten det samme som os.

Kl 19-19.30 får natflaske og i seng

vågner til falske en gang om natten og så starter vi forfra 

han får omkring 3-5 flasker i døgnet alt fra 100-200 ml i hver!

når han er vågen leger vi og øver rigtig meget(Mathias er bagefter i udviklingen så vi træner meget forskellige ting så han kan komme med i udviklingen og børneambulatoriet snart frikender ham)

jeg har intet gjort for denne rytme, det er en Mathias selv har skabt! Så jeg tror helt sikker det snart kommer! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.