Spg omk graviditet udenfor livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.818 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. marts 2013

Anonym trådstarter

Hey derude. Skriver som ano, da jeg ikke ønsker folk ved vi er i gang med PB...

Er der nogen der ved om:

1: Kan man have sin menstruation (som ligner normal mens) og så samtidig være gravid uden for livmoderen

2: hvis man er gravid uden for livmoderen, kan man så teste det som en normal graviditet?

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft min mens. Men jeg bliver ved med at have murren i underlivet/ spændingern + oppustet. Og synes også mine bryster er ømme/ klør? Jeg testede i middags (ved godt det er latterligt måske at teste når jeg havde mens, men synes bare min krop er underlig???) Eller måske kommer det bare at jeg har være utrolig dårlig ved min krop og spist junkfood flere gange de sidste 2 uger?....)

Nogen der har erfaringer derude, men almindelige lignende mensblødning og så graviditet alligevel. Eller er der nogen der har erfaringer med graviditet uden for livmoderen? Og hvordan oplevede i så graviditeten?

Håber der sidder nogen derude der vil dele deres erfaringer...

På forhånd mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

An&Jo

Ja du kan godt have din mens som sædvanlig og ja du tester positiv..

Hvis du er gravid udenfor livmoderen vil du stadig danne HCG og dermed vil en graviditetstest også være positiv..

Din mens kan også komme helt som den plejer, selvom du er almindelig gravid..

Hvis du er i tvivl så gå til lægen, en graviditet udenfor livmoderen kan udvikle sig meget hurtigt..

Min udviklede sig fra at være helt usynlig for lægen både på skanning og på undersøgelser til at ligne et foster på 9 uger i størrelsen og til blod i bughulen på under 5 timer..

Jeg var dog i konstante smerter som gradvist blev værre og værre

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Ja du kan godt have din mens som sædvanlig og ja du tester positiv..

Hvis du er gravid udenfor livmoderen vil du stadig danne HCG og dermed vil en graviditetstest også være positiv..

Din mens kan også komme helt som den plejer, selvom du er almindelig gravid..

Hvis du er i tvivl så gå til lægen, en graviditet udenfor livmoderen kan udvikle sig meget hurtigt..

Min udviklede sig fra at være helt usynlig for lægen både på skanning og på undersøgelser til at ligne et foster på 9 uger i størrelsen og til blod i bughulen på under 5 timer..

Jeg var dog i konstante smerter som gradvist blev værre og værre

Jeg håber ikke du har noget imod jeg spørger ind til din graviditet?

Hvorfor gik du til lægen, eller var det en alm kontrol eller fordi du havde ondt? Dine smerter, hvor sad de?

Anmeld

12. marts 2013

An&Jo

Anonym skriver:

Jeg håber ikke du har noget imod jeg spørger ind til din graviditet?

Hvorfor gik du til lægen, eller var det en alm kontrol eller fordi du havde ondt? Dine smerter, hvor sad de?

Jeg gik til vagtlægen fordi jeg havde sindssygt ondt, kunne ikke noget som helst, tudede flere timer i streg og havde det egentlig bedst når jeg lå helt krøllet fuldstændig sammen i sofaen eller sengen..

Kan slet ikke sammenligne de smerter med andet jeg har prøvet de var virkelig noget for sig..

Min smerter var centreret til højre side hvor det også viste sig at graviditeten sad.. Men jeg vil næsten garantere at du ikke kan være i tvivl for de smerter er bare SÅ stærke og slet ikke sammenligneligt med andet..

Anmeld

12. marts 2013

Neki

Anonym skriver:

Hey derude. Skriver som ano, da jeg ikke ønsker folk ved vi er i gang med PB...

Er der nogen der ved om:

1: Kan man have sin menstruation (som ligner normal mens) og så samtidig være gravid uden for livmoderen

2: hvis man er gravid uden for livmoderen, kan man så teste det som en normal graviditet?

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft min mens. Men jeg bliver ved med at have murren i underlivet/ spændingern + oppustet. Og synes også mine bryster er ømme/ klør? Jeg testede i middags (ved godt det er latterligt måske at teste når jeg havde mens, men synes bare min krop er underlig???) Eller måske kommer det bare at jeg har være utrolig dårlig ved min krop og spist junkfood flere gange de sidste 2 uger?....)

Nogen der har erfaringer derude, men almindelige lignende mensblødning og så graviditet alligevel. Eller er der nogen der har erfaringer med graviditet uden for livmoderen? Og hvordan oplevede i så graviditeten?

Håber der sidder nogen derude der vil dele deres erfaringer...

På forhånd mange tak

Jeg har også haft en graviditet udenfor livmoderen, og der blødte jeg brunt/sort i længere tid, og testede positivt på graviditetstest.

Blev opereret og fik fjernet en graviditet i 8-9.uge i højre æggeleder. Du er ikke i tvivl hvis det er en GUL, smerterne er så slemme, så det er ikke til at tage fejl af.

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

Neki skriver:

Jeg har også haft en graviditet udenfor livmoderen, og der blødte jeg brunt/sort i længere tid, og testede positivt på graviditetstest.

Blev opereret og fik fjernet en graviditet i 8-9.uge i højre æggeleder. Du er ikke i tvivl hvis det er en GUL, smerterne er så slemme, så det er ikke til at tage fejl af.

ok.  Mange tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.