ledig og skal på barsel. udbetaling danmark og fagforening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
2 svar
2 synes godt om
12. marts 2013

1990h

Hej min barsel starter jo 22 marts.. meldte 1 marts barsel til hk min fagforening. hun siger de sender noget til udbetaling danmark og de sender noget til mig jeg skal godkende også vil der være styr på det.

men hvornår modtager jeg det fra udbetaling dk?.. der står at barsel skal være varslet senest 8 uger efter start vidst nok. men så længe vil jeg ikke vente med at have styr på det da jeg lige har bikset med udbetalinger i 2 måneder med fagforeningen og er godt træt af ordet penge:O:O

men kan de så godt udskyde det 8 uger selv om jeg har varslet det allerede nu? jeg gider da ikke lave udbetalings kort osv når jeg reelt er gået på barsel 22 marts?.

pengene er jo det samme uanset hvor de kommer fra. men ser nu frem til at få en pause fra hk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2013

Annette A

Altså det burde gå i orden fra den dato du har ret til barsel uanset hvad. De to gange jeg har oplevet det har jeg givet min fagforening besked også selvom det var efter min barsel var begyndt og så har jeg fået penge fra barslens begyndelse altså med tilbagevirkende kraft.

Så sålænge de har dine oplysninger så får de styr på det. Din fagforening sender dine oplysninger til Udbetaling Danmark som så sender dig et brev hvor du bekræfter de oplysninger og angiver din barsels begyndelse mv. Dernæst sender du det til Udbetaling Danmark, som så ret hurtigt får ordnet det.

Jeg synes i hvert fald det er gået helt problemfrit og hurtigt de gange jeg er gået på barsel. Held og lykke med det.

Anmeld

29. marts 2013

DitteFisk

Det er også noget indviklet shit, har lige selv fået det hele til at gå i orden - ledig, barsel. Det var fra d. 22. Februar. 

Jeg ville melde barsel allerede ret tidligt, men fik at vide at jeg først skulle ringe til min a-kasse DEN DAG barselen skulle starte. Så ville de sende blanket til udbetaling DK, som ville sende til mig og så skulle jeg returnere hurtigst muligt til akasse igen. Fik blanketten i løbet af et par dage. Derefter skulle de jo så lige behandle 'sagen' hvilket jeg fik at vide at de har 15 dage til efter de har fået blanketten retur. Det er så endelig gået i orden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.