Jeg bruger ikke BH, så jeg nøjes med at svare m.h.t. børnetøj :-)
Børnetøj:
B1. Hvis I skulle købe nyt tøj med uld i hvad måtte de så max koste pr. stk?
Det kommer helt an på hvilken beklædningsdel. Umiddelbart er jeg lidt nærig fordi jeg synes man kan finde rigtig mange gode uldting brugt til en billig penge. Har f.eks et par rigtig lækre uldsweatre som jeg har købt brugt til min søn for en halvtredser stykket. Det er selvfølgelig urealistisk for en ny vare, men jeg ville nok ikke give mere end:
300 for en sweater.
100 for en body eller heldragt (man kan få nogle gode 100% merinould bodyer i Føtex til ca. den pris så vidt jeg husker).
Og her snakker vi 100% uld. Jeg er ikke særlig vild med de blandingsting man kan købe som er 50/50 uld/bomuld - jeg synes at de bliver underligt tykke i stoffet. Til en sweater ville det måske være fint, men ikke til body/heldragt.
B2. Ville I være interesseret i forskellige former for tøj med uld i alle delene? (f.eks. heldragter i uld til natten som jeg ingen steder har kunnet finde)
Min søn er meget varm, så jeg ville ikke bruge uld i det inderste lag, nej (PS: der er masser af mærker der laver heldragter med uld - f.eks Joha, og Mads&Mette har vist også ind imellem, og Engel o.s.v.)
B3. Hvilke farver ville du gerne se på dit barns tøj til hhv. piger og drenge? (har kun set uld tøj med striber i sort og grå, eller rød og grå eller i cremefarve)
Jeg kunne også godt savne flere farver i uldtøj. Til min dreng kan jeg godt lide både brun, blå, grøn, gul, orange, lilla. Gerne flere farver blandet sammen, altså f.eks striber eller mønstre.
B4. Hvad vil du helst at barnets tøj lukkes med?(trykknapper, lynlås, velcro? eller andet?)
Det kommer an på hvilken beklædningsdel. Bodyer og heldragter kan jeg bedst lide trykknapper for jeg tænker at det må være koldt mod kroppen med lynlås. Cardigans foretrækker jeg faktisk lynlås, da det er meget mere praktisk end en masse knapper, men det er meget svært at finde. Det kræver selvfølgelig at der er strikket ret tæt hvis det er en strikbluse, for ellers bliver det nok for tungt med en lynlås. Men f.eks som den her Nørgaard trøje i uld: http://www.miinto.dk/p-212718-mads-norgaard-strik (den findes også til børn, men kan kun finde link til voksenmodellen)
B5. Andre ting end tøj der kunne være rart at finde i uld eller med uldmix?(tænker f.eks. legetæppe med overhængende ting til gulvet?)
Hmmm, det lyder da lækkert, men umiddelbart tænker jeg at det ville blive for dyrt til at jeg ville prioritere det. Men et helt almindeligt striktæppe til barnevognen i uld har jeg haft og været meget glad for.
PS: Du nævner uldmix, og der vil jeg lige tilføje at jeg ikke køber tøj til min søn som indeholder f.eks acryl. Hvis du mener uld/bomuld er det selvfølgelig noget andet.