LouiseBP skriver:
Tusind tak for alle jeres svar
er glad for at vide, at jeg ikke er den eneste med de følelser, men synes det er lidt skræmmende, at der er flere, der stadig har lidt af de følelser 
Men tusind tak fordi I tog jer tid til at skrive 
Har faktisk gået og tænkt lidt på dit indlæg, og overvejet om jeg skulle skrive. Jeg har selv fået akut KS, men har ikke haft de følelser, som du har, og er derfor ikke helt sikker på, jeg virkelig kan sætte mig i dit sted. Men hver gang jeg ser indlæg som dit, tænker jeg ofte på, om vi efterhånden får kørt selve fødslen sådan op i vores hoved, at vi glemmer hvad der egentlig er vigtigt.
Man ser ofte udsagnet " min største frygt er, at min fødsel ender i KS", hvor jeg engang imellem tænker - den største frygt er vel, at barnet eller dig selv får varrige skader - eller endnu værre dør.
Tror vi som kvinder er meget slemme til at forestille os og gennemtænke alt - vi har pakket tasken, vi har lavet fødselsplan, vi har besluttet hvilken smertestillende, vi vil have eller ikke have, vi ved hvordan vi skal føle, når barnet kommer på maven, vi ved vi skal amme osv. Hvis så tingene ikke udformer sig, som vi have planlagt, så bliver vi skuffet og kede af det - føler os faktisk lidt som fiaskoer, og ja i nogen tilfælde snydt.
Du spørger hvordan man kommer over den følelse, og der tror jeg virkelig, at den eneste vej er at få vendt ens tankegang. At se KS som en løsning på et langt værre problem. At være taknemlig over, at på trods af komplikationer, så lykkes det alligevel at få det perfekte barn - det var "bare" processen der ikke var helt som planlagt.
Jeg skriver ikke dette for at neglisere de følelser du har! De kan udvikle sig til fødselsdepressioner m.m, og det er vigtigt du tager dem seriøst, og evt får hjælp til at beabejde dem. Jeg skriver det ligeså meget fordi, jeg virkelig synes det er synd for dig, og så mange andre, at man så længe efter, hvad der skulle være den største oplevelse, stadig føler sig snydt. Jeg håber virkelig I alle får lov til at opleve en fødsel, som giver jer den glæde alle fortjener.