Hvornår starter de i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.957 visninger
22 svar
1 synes godt om
11. marts 2013

lycly

Har hørt nogen sige 2 år og 7 mdr og andre siger det først er ved 2 år og 10 mdr Bor i København hvis det skulle have nogen betydning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

TNBC

LuLy skriver:

Har hørt nogen sige 2 år og 7 mdr og andre siger det først er ved 2 år og 10 mdr Bor i København hvis det skulle have nogen betydning

Jeg tror det kommer an på hvornår de er født. Kender en der skal i børnehave til maj, han fyldte tre i sidste måned.

Anmeld

11. marts 2013

Laulund87

Det kommer helt an på kommunen. Prøv at kigge kommunens hjemmeside.

Her skal de starte den måned de fylder 3 år.

Anmeld

11. marts 2013

LR85

LuLy skriver:

Det har meget stor betydning i københavn. 

den måned de fylder 2 år og 10 måneder ryger de videre til et tilfældigt sted (forhåbentlig i nærheden) der er plads. 

Vi bor i kbh s og fik noget halvanden kilometer væk, selvom vi havde ønsket 3 andre steder lige ved siden af. 

vi fik dog heldigvis vores bh-ønske 3 måneder efter, og flyttede ham der. 

Anmeld

11. marts 2013

AnthonsMor

LuLy skriver:

Jeg har været i praktik i en børnehave, hvor reglen hed, at den måned de fyldte 3 måtte de starte.. Så hvis man fylder 3 år d. 20. i en måned må man starte 20 dage før ens fødselsdag

Men jeg ved ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune, eller fra sted til sted

Anmeld

11. marts 2013

Clisolka

LuLy skriver:

Det er meget forskelligt fra kommune til kommune - nu ved jeg ikke præcist hvad "reglen" er i Kbh Kommune, men her i Holbæk starter de når de er 2,9 mrd. 

Anmeld

11. marts 2013

Monski

LuLy skriver:

Her er det når de er 2 år og 10 måneder hvis det er fra vuggestue til børnehave og 3 år hvis det er dagpleje til børnehave
Hvis det er en intregreret institution så kan det jo times med +- en måned i forhold til hvad der passer institution og forældre

Anmeld

11. marts 2013

dorthemus

LuLy skriver:

I kbh og frederiksberg er det i den måned hvor dit barn blir 2 år og ti måneder...uanset hvornår i måneden dit barn har fødselsdag
Min datter er lige begyndt og hun var lige akkurat blevet to år og ni måneder fordi hun først har fødselsdag sidst på måneden.

Anmeld

11. marts 2013

Maja88

Her hedder det 2.9år

Anmeld

11. marts 2013

MyLove E

Her hos os er det den 1 i den mdr de bliver 2 år og 11mdr :-)

Men tror også det meget forskelligt. Men hør da VS eller DP ad:-):-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.