8 mdr & dåbskjole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
7 svar
1 synes godt om
11. marts 2013

Nolle

Goooooddav de damer.
Håber alt er vel, længesiden jeg har være her inde.

Men ja, har lige et spøgersmål håber i ville hjælpe.
Min søn skal dåbs den dag han bliver 8 mdr. ( 1/6 ) Er han så få gammel til dåbskjole? eller ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

LMX

Nolle skriver:

Goooooddav de damer.
Håber alt er vel, længesiden jeg har være her inde.

Men ja, har lige et spøgersmål håber i ville hjælpe.
Min søn skal dåbs den dag han bliver 8 mdr. ( 1/6 ) Er han så få gammel til dåbskjole? eller ikke?

Reglen siger jo at de skal døbes inden 6 mdr. Så de fleste kjoler er lavet til at passe 3-6 mdr. Men tror ikke det er usandsynligt at finde noget han kan passe. Ellers kan du få en kjole syet til ham.

Anmeld

11. marts 2013

Maja_4000

Hvis det var mig ville jeg finde et fint sæt tøj i stedet min datter var fire måneder og havde kjolen på hele dagen .. Men din søn kan jo måske kravle osv. til den tid .. Så vil en lang kjole være upraktisk

Anmeld

11. marts 2013

Nolle

LMX skriver:

Reglen siger jo at de skal døbes inden 6 mdr. Så de fleste kjoler er lavet til at passe 3-6 mdr. Men tror ikke det er usandsynligt at finde noget han kan passe. Ellers kan du få en kjole syet til ham.

reglen siger man skal have et navn ind 6 mdr. og han blev navngivet da han var 14 dage. så i princippet kan vi vente med han få ham dåbt til han er 10 år .

min mor skal sy den. få han ikke passe nogen vi har.

Anmeld

11. marts 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Tror jeg ville vælge et pænt sæt tøj i stedet for kjole når han er så gammel

Anmeld

11. marts 2013

Bertris

Jeg kan ikke se et problem i dåbskjole på nogen måde!  

Altså han er jo "kun" to måneder ældre end hvornår man plejer senest at døbe dem hvis de skal navngives i forbindelse med dåb

Anmeld

11. marts 2013

Pigent

Jeg synes godt han kan have en dåbskjole på 

Anmeld

11. marts 2013

Kløver

Slet ikke vores har kun haft kjolen på i kirken da de jo er lange og upraktiske, de kjoler, havde de noget andet men fint tøj på resten af dagen, bla havde min dreng et sæt matrostøj på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.