Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
8 svar
4 synes godt om
11. marts 2013

Mami_Ravn

Hej 

Min kæreste og jeg skal til at prøve at blive gravide. Men jeg ville samtidig gerne nå at tabe mig lidt inden. Er dette overhovedet en mulig kombination eller skal jeg vente med at tabe mig til efter graviditeten...ved jo ikke hvor lang tid der går før jeg bliver gravid. 

Har set en madplan der giver en ca 1300 kalorier om dagen fordelt på kød,frugt, brød og mejeri...er dette for lidt?? Den ville nemlig kunne få mig bare 4-5 kilo ned på ca 1,5 måned (har højst sandsynligt først ægløsning om en uges tid, men er lige stoppet på p-piller så jeg ved det ikke)

Håber der er nogen der kan hjælpe. :rolleyes 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Trekløver(:

Jeg syntes det lyder som en rigtig god ide, og så længe du får dine vitaminer og varieret kost, så kan du sagtens klare dig på 1300 kalorier pr. Dag.    Vil dog sige at hvis du trænerbog dyrker sport så skal du nok sætte det op til 1500-1600 kalorier. Men ellers prøv at hør din læge om Det.   Når du er blevet gravid er det jo også dejligt for både dig og bebs at du spiser sundt og varieret held og lykke med det hele 

Anmeld

11. marts 2013

Mami_Ravn

Tak for hurtigt svar..Var oppe hos lægen idag og hun syntes heller ikke det lød helt skidt. Håber som udgangspunkt jeg kan komme igang med træning, men indtil videre tror jeg bare jeg nøjes med kosten

Anmeld

11. marts 2013

AnthonsMor

Frederikke85 skriver:

Hej 

Min kæreste og jeg skal til at prøve at blive gravide. Men jeg ville samtidig gerne nå at tabe mig lidt inden. Er dette overhovedet en mulig kombination eller skal jeg vente med at tabe mig til efter graviditeten...ved jo ikke hvor lang tid der går før jeg bliver gravid. 

Har set en madplan der giver en ca 1300 kalorier om dagen fordelt på kød,frugt, brød og mejeri...er dette for lidt?? Den ville nemlig kunne få mig bare 4-5 kilo ned på ca 1,5 måned (har højst sandsynligt først ægløsning om en uges tid, men er lige stoppet på p-piller så jeg ved det ikke)

Så længe den madplan du har fundet er sund og varieret, så ser jeg heller ikke noget problem i det!

Det er jo nærmere en kostomlægning end det er en kur som sådan, så det synes jeg snildt du kan!

Der hvor det bliver farligt er hvis man f.eks. lige tænker NUPO, det er dejlig hurtigt og nemt, men det er bare ikke sundt for kroppen! Så så længe du holder dig til den madplan, så er det jo super fint! Når du så bliver gravid skal det nok sættes lidt op med kalorier, simpelthen for, at du ikke taber alt for meget alt for hurtigt, men det kan du altid rådføre dig med hos din læge f.eks.

Held og lykke med vægttabet og projekt baby!

Anmeld

12. marts 2013

CH2012

Frederikke85 skriver:

Hej 

Jeg ville umiddelbart godt mene, at du ville kunne gøre det. Måske med hjælp fra din læge/sygeplejerske? Det har jeg i hvert fald tænkt mig... Jeg kunne godt være nysgerrig for, om du evt. ville dele den madplan? Så kan jeg prøve og se om det kunne være interessant for mig? 

Anmeld

12. marts 2013

Mami_Ravn

CH2012 skriver:

Jeg ville umiddelbart godt mene, at du ville kunne gøre det. Måske med hjælp fra din læge/sygeplejerske? Det har jeg i hvert fald tænkt mig... Jeg kunne godt være nysgerrig for, om du evt. ville dele den madplan? Så kan jeg prøve og se om det kunne være interessant for mig? 

Ja, jeg sætter den op senere.. Den virker overskuelig uden alt for mange mærkelige ting 

Anmeld

12. marts 2013

Mami_Ravn

Frederikke85 skriver:

Ja, jeg sætter den op senere.. Den virker overskuelig uden alt for mange mærkelige ting 

Morgenmad:

150 g cheasy yoghurt 0,1 % (eller andre yoghurter bare max 0,7%)
40 g havregryn
(evt 12 mandler, bemærk du så får lidt ekstra kalorier

Mellemmåltid:

1 stk frugt (eget valg, jeg brugte for det meste æble, klementin, pære, bær osv)

Frokost:

3 halve skiver rugbrød (swarzbrot brugte jeg her) eller multikerne brød fra levebrød.
3 portioner pålæg så brødet er dækket, self ikk overdrevet (vælg selv bare ikk mere end 2 g fedt pr 100 g)
Jeg tog her feks kylling eller tun.
200 g grønt (frit valg)

(Hvis du er på cafe kan det også være en grovbolle/sandwich med en masse grønt i og kylling som frokostmåltid, men ikke hver dag

Mellemmåltid:

1 stk frugt

Aftensmad:

125 g kød/kylling/kalkun/fisk (hakket kød må max være 3-7%) (Ikke spis for meget laks/makrel
75 g groft pasta eller brune ris
200 g grønt (frit valg)

Mellemmåltid:

1 stk frugt *

I løbet af dagen drak jeg også 300 g skummetmælk
150 g til frokost
150 g til aftensmad

*Til den sidste frugt om aftenen gjorde jeg tit således: (bruger du mælk eller yoghurt her så drop mælken til frokost eller aftensmad)

150 g mælk og blendede til smoothie med 100 g bær eller 1/2 mango evt lidt sødemiddel.

Eller 150 g vanije yoghurt eller skyr og spiste med en halv mango, 1 spsk kanel, eller 100 g frosne hindbær evt med lidt sødemiddel.

Det er kun fantasien der sætter grænser.

I må bytte rundt på planen som i vil.

Jeg vejede al min mad tilberedt og lavede også gerne til flere dage ad gangen.

Undervejs drak jeg selvfølgelig masser af vand
Skulle det være lidt mere spændende:
Pepsi max/Cola zero
Fun light
Tyggede tyggegummi
Sødemiddel (Ved godt dette ikke er sundt i det lange løb, men under diæt er det bedre at bruge end at vælte sig i slik og kager

Anmeld

12. marts 2013

CH2012

Frederikke85 skriver:

Morgenmad:

150 g cheasy yoghurt 0,1 % (eller andre yoghurter bare max 0,7%)
40 g havregryn
(evt 12 mandler, bemærk du så får lidt ekstra kalorier

Mellemmåltid:

1 stk frugt (eget valg, jeg brugte for det meste æble, klementin, pære, bær osv)

Frokost:

3 halve skiver rugbrød (swarzbrot brugte jeg her) eller multikerne brød fra levebrød.
3 portioner pålæg så brødet er dækket, self ikk overdrevet (vælg selv bare ikk mere end 2 g fedt pr 100 g)
Jeg tog her feks kylling eller tun.
200 g grønt (frit valg)

(Hvis du er på cafe kan det også være en grovbolle/sandwich med en masse grønt i og kylling som frokostmåltid, men ikke hver dag

Mellemmåltid:

1 stk frugt

Aftensmad:

125 g kød/kylling/kalkun/fisk (hakket kød må max være 3-7%) (Ikke spis for meget laks/makrel
75 g groft pasta eller brune ris
200 g grønt (frit valg)

Mellemmåltid:

1 stk frugt *

I løbet af dagen drak jeg også 300 g skummetmælk
150 g til frokost
150 g til aftensmad

*Til den sidste frugt om aftenen gjorde jeg tit således: (bruger du mælk eller yoghurt her så drop mælken til frokost eller aftensmad)

150 g mælk og blendede til smoothie med 100 g bær eller 1/2 mango evt lidt sødemiddel.

Eller 150 g vanije yoghurt eller skyr og spiste med en halv mango, 1 spsk kanel, eller 100 g frosne hindbær evt med lidt sødemiddel.

Det er kun fantasien der sætter grænser.

I må bytte rundt på planen som i vil.

Jeg vejede al min mad tilberedt og lavede også gerne til flere dage ad gangen.

Undervejs drak jeg selvfølgelig masser af vand
Skulle det være lidt mere spændende:
Pepsi max/Cola zero
Fun light
Tyggede tyggegummi
Sødemiddel (Ved godt dette ikke er sundt i det lange løb, men under diæt er det bedre at bruge end at vælte sig i slik og kager

Det lyder spændende... Hvor har du madplanen fra? 

Anmeld

13. marts 2013

Mami_Ravn

CH2012 skriver:

Det lyder spændende... Hvor har du madplanen fra? 

Den har jeg fra en side jeg har liket på facebook, der handler om en kvinde der har målet at komme fra 120-60 kg. Hun har indtil videre levet efter denne og selvfølgelig dyrket en del motion og er nu nede på 71 kg Man taber ca 1 kg om ugen med den siger hun.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.