Børnebidrag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.383 visninger
11 svar
1 synes godt om
11. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

Jeg er ved at blive lidt frusteret, for ca 2½ til 3uger siden, søgte jeg amtet om hjælp til at få min eks mand til at betale børnebirag - hvor længe skal man vente på at sagen er behandlet?

samtidligt med det har jeg overvejet at søge om forhøjet børnebidrag, er man en kælling hvis man gøre det?

ved jo at han tjener godt - burde jeg så ikke gøre det med god samvittighed?

hvad skal man feks skrive i det felt hvor de spørg hen af "hvorfor søger du forhøjet børnebidrag"? ..

synes den er lidt svær, for man gør det vel fordi man har ret til det.

håber i kan hjælpe mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

optimistmor

ang bidrag. du kan spørge på din kommune - de kan hjælpe dig i børneafd. ang at få bidrag gennem dem. så skal du ikke tænke på om pengene blir betalt. det blir bare sådan at når faren har skrevet under på faderskab overfører kommunenpenge til dig og de henter dem selv hos faren. dette burde virke allerede næste gang dit barn fylder månedsdag...

ang tekst til forhøjet. skriver du bare som det er. Du er informeret om faren til dit barn har en høj indkomst så slf er du også interesseret i at dit barn kan få glæde af dette.

der er ingen steder du skal fortælle om hvor du har dine informationer fra.

Anmeld

11. marts 2013

LMX

Jeg ved ikke hvor længe behandlingstiden er, men du får fra den dato hvor I er gået fra hinanden.

Du kan søge om forhøjet hvis han tjener over 400.000. Ellers ikke.

Anmeld

11. marts 2013

baby012

Kommunen kan gå ind og hjælpe med at få pengene .. 

ja selvfølgelig kan du søge forhøjet med god samvittighed.. 

Ville nok skrive noget i retning med : ved ikke hvor meget mit barn har ret til fra far ift. Hans indkomst , eller sådan noget 

Anmeld

11. marts 2013

hesøth

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Jeg er ved at blive lidt frusteret, for ca 2½ til 3uger siden, søgte jeg amtet om hjælp til at få min eks mand til at betale børnebirag - hvor længe skal man vente på at sagen er behandlet?

samtidligt med det har jeg overvejet at søge om forhøjet børnebidrag, er man en kælling hvis man gøre det?

ved jo at han tjener godt - burde jeg så ikke gøre det med god samvittighed?

hvad skal man feks skrive i det felt hvor de spørg hen af "hvorfor søger du forhøjet børnebidrag"? ..

synes den er lidt svær, for man gør det vel fordi man har ret til det.

håber i kan hjælpe mig.

Vi fik bekræftelse på at de havde modtaget ansøgningen  cirka 3 uger efter vi sendte papirerne ind. Heri står at det vil tage 21 dage at behandle ansøgningen....

Anmeld

11. marts 2013

C-Dog

Har en veninde der lige har været igennem det samme. Og det trak ud i laaaaang tid, og det forhøjede bidrag vil kommunen ikke udbetale og eksen nægter også selv om hun er berettigt til det. Men han skal jo tjene en god slat før det kan betale sig at søge. Men altså hvis han ikke køber noget til sit barn o overhovedet kan du vel godt tillade dig at søge, men hvis han bruger penge på sit barn selv så ville jeg ikke forsøge at rage yderligere penge ind.

Anmeld

11. marts 2013

Anonym trådstarter

Vi fik bekræftelse på at de havde modtaget ansøgningen  cirka 3 uger efter vi sendte papirerne ind. Heri står at det vil tage 21 dage at behandle ansøgningen....

hvor får man den bekræftelse henne ? ..

synes det tager pisse langtid, hvorfor kan de kære fædere ikke bare aflevere det børnebidrag som de alle omstændigheder skal af med.. 

Anmeld

11. marts 2013

Anonym trådstarter

FrkHamilton skriver:

Har en veninde der lige har været igennem det samme. Og det trak ud i laaaaang tid, og det forhøjede bidrag vil kommunen ikke udbetale og eksen nægter også selv om hun er berettigt til det. Men han skal jo tjene en god slat før det kan betale sig at søge. Men altså hvis han ikke køber noget til sit barn o overhovedet kan du vel godt tillade dig at søge, men hvis han bruger penge på sit barn selv så ville jeg ikke forsøge at rage yderligere penge ind.

okey , er ikke ude på at rage til mig ..

han har ikke købt noget til hans barn endnu..
andet end julegave og fødsesldags gave(r)..

Anmeld

11. marts 2013

hesøth

Anonym skriver:

hvor får man den bekræftelse henne ? ..

synes det tager pisse langtid, hvorfor kan de kære fædere ikke bare aflevere det børnebidrag som de alle omstændigheder skal af med.. 

Blanketten finder du inde på borger.dk..søg evt på: "Søg opkrævning og udbetaling af børnebidrag"

Den skal sendes til Udbetaling Danmark, ATP-huset, Hillerød. Der skal vedlægges afgørelse om at faren skal betaling af børnebidrag.

Det er Udbetaling Danmark vi har fået bekræftelsen af modtagelse fra - og dem der skriver at der går 21 dage.

PS. I denne sag er det dog moderen til barnet, der ikke kan tage sig sammen til at betale

Anmeld

11. marts 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Blanketten finder du inde på borger.dk..søg evt på: "Søg opkrævning og udbetaling af børnebidrag"

Den skal sendes til Udbetaling Danmark, ATP-huset, Hillerød. Der skal vedlægges afgørelse om at faren skal betaling af børnebidrag.

Det er Udbetaling Danmark vi har fået bekræftelsen af modtagelse fra - og dem der skriver at der går 21 dage.

PS. I denne sag er det dog moderen til barnet, der ikke kan tage sig sammen til at betale

Hvor henne kommer bekræftelsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.