Til jer der har fået pks,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
7 svar
1 synes godt om
11. marts 2013

molle85

Jeg skal have pks denne gang og kunne godt tænke mig at vide hvordan det hele forgår og om i fik lagt kateter før bedøvelsen eller efter. Gjorde det ondt da i fik bedøvelsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

mth1987

molle85 skriver:

Jeg skal have pks denne gang og kunne godt tænke mig at vide hvordan det hele forgår og om i fik lagt kateter før bedøvelsen eller efter. Gjorde det ondt da i fik bedøvelsen?

Har ikk fået ks men skal ha det denne gang. Jeg er ret sikker på de lægger kateter efter bedøvelse da den hvert fald ikk er rar at få ud, så går ud fra den heller ikk er så sjov at få lagt op. Bedøvelsen var ikk slem, jeg fik den dog efter 11 timers fødsel og var pænt smadret så jeg var lidt ligeglad med den. (Fik den pga efterfølgende operation, så var ikk i forbindelse med fødsel)

Anmeld

11. marts 2013

Lene Unik

molle85 skriver:

Mine kejsersnit var ikke helt planlagte, men ikke helt akutte, så jeg svarer også.

Jeg fik først lagt kateter efter bedøvelsen. Det gjorde ikke som sådan ondt at få lagt bedøvelsen, men det var lidt ubehageligt, for det er ikke nemt at sidde stille med foroverbøjet ryg, men det var hurtigt overstået.

Første gang var jeg meget uforberedt og slet ikke metalt klar (8 uger før termin), men 2. gang var en helt anden og mere positiv oplevelse (også før termin).

Anmeld

11. marts 2013

FruK

Jeg fik PKS i januar.

Kateder blev lagt efter bedøvelsen. Det eneste der gjorde lidt ondt var, da de lagde drop i hånden på mig. Resten kunne jeg ikke mærke - heller ikke da de stak i ryggen.

Anmeld

11. marts 2013

FruK

Jeg fik PKS i januar.

Kateder blev lagt efter bedøvelsen. Det eneste der gjorde lidt ondt var, da de lagde drop i hånden på mig. Resten kunne jeg ikke mærke - heller ikke da de stak i ryggen.

Anmeld

11. marts 2013

charlie thy

jeg fik pks med min ældste søn for snart 8½ år siden.

Det var ikke en specielt god oplevelse, men sådan går det jo også ind imellem.

Jeg blev efter lang tids ventetid kørt på OP og fik lagt rygmarvsbedøvelse. Det var slet ikke slemt at få lagt, det værste er at skulle bukke sig fremover over sin gravide mave for at de kan stikke i en.

Men resten af forløbet var ikke så spændene. Jeg mærkede ikke noget til at de lagde kateter, så det er fint nok, men da jeg så lå der på bordet spændt fast i det der iskolde rum, og de var i gang med at skære, så fik jeg det helt vildt dårligt. Jeg følte jeg faldt baglæns ned i et sort rum og måtte klamre mig til bevidstheden med neglene, for jeg ville ikke besvime når mit barn blev født. Det var meget væmmeligt. Jeg fik aldrig nogen forklaring på den her reaktion og jeg har først fornyligt i forbindelse med min nevøes fødsel fundet en slags forklaring. Det viser sig at rygmarvsbedøvelse virker sænkende på blodtrykket, (hvilket er grunden il at de anbefaler det til overvægtige under vaginal fødsel hvis de har problemer med for højt blodtryk) Men da jeg fra naturens side er begavet med tendens til for lavt blodtryk, og de så hældte den der cocktail ind i ryggen på mig, tror jeg det fik mit blodtryk til at falde yderligere, så det var det der faktisk var ved at få mig til at besvime. Bare lige et memo til dem med for lavt blodtryk...

Efterfølgende da han var ude og de havde syet mig sammen ville min livmoder ikke trække sig sammen, så jeg mistede små 3 liter blod før de fik det stoppet.

Jeg måtte have 2 blodstransfusioner før de kunne slippe mig løs fra sygehuset da min blodprocent var helt nede på omkring 4.

Alt i alt, var det en rigtig ubehagelig oplevelse, og jeg mener stadigvæk nu efter to vaginale fødsler, at jeg hellere vil føde ti børn på tværs end have et kejsersnit til..

Anmeld

11. marts 2013

Nemesis

har fået kateter inden bedøvelsen..ikke noget jeg mærkede.

selve bedøvelse plejer ikke at gøre ondt..men der bliver lagt en lokabedøvelse inden..den kan mærkes lidt, men ikke meget.

Anmeld

11. marts 2013

Tøs85

molle85 skriver:

Jeg fik PKS for 3 mdr siden og det var en god oplevelse. Jeg kom ned på operationsstuen til den planlagte tid og alle var meget søde og venlige.. Jeg fik lagt kateter op efter jeg fik bedøvelsen, men der skete så meget omkring mig så ved ikke om jeg ville have mærket det alligevel..
Bedøvelsen mærkede jeg ikke så meget til.. Det var meget forvirrende fordi jeg hele tiden fik mange sprøjter og de måler blodtryk hele tiden også, men de var søde og lillemanden kom rigtig godt til verden..

Men der var en sjælden bivirkning som jeg ikke fik noget at vide om og vil lige forberede dig på at det kan ske.. Om aftenen fik jeg EKSTREMT ondt i højre skulder og kunne kun sidde oprejst i 3 dage pga smerter.. Når jeg lagde mig ned gik smerterne ned i lungerne som gjorde at jeg ikke kunne få vejret så sov siddende..
Vil bare fortælle dig om det så du ikke blir forskrækket hvis det sker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.