jeg fik pks med min ældste søn for snart 8½ år siden.
Det var ikke en specielt god oplevelse, men sådan går det jo også ind imellem.
Jeg blev efter lang tids ventetid kørt på OP og fik lagt rygmarvsbedøvelse. Det var slet ikke slemt at få lagt, det værste er at skulle bukke sig fremover over sin gravide mave for at de kan stikke i en.
Men resten af forløbet var ikke så spændene. Jeg mærkede ikke noget til at de lagde kateter, så det er fint nok, men da jeg så lå der på bordet spændt fast i det der iskolde rum, og de var i gang med at skære, så fik jeg det helt vildt dårligt. Jeg følte jeg faldt baglæns ned i et sort rum og måtte klamre mig til bevidstheden med neglene, for jeg ville ikke besvime når mit barn blev født. Det var meget væmmeligt. Jeg fik aldrig nogen forklaring på den her reaktion og jeg har først fornyligt i forbindelse med min nevøes fødsel fundet en slags forklaring. Det viser sig at rygmarvsbedøvelse virker sænkende på blodtrykket, (hvilket er grunden il at de anbefaler det til overvægtige under vaginal fødsel hvis de har problemer med for højt blodtryk) Men da jeg fra naturens side er begavet med tendens til for lavt blodtryk, og de så hældte den der cocktail ind i ryggen på mig, tror jeg det fik mit blodtryk til at falde yderligere, så det var det der faktisk var ved at få mig til at besvime. Bare lige et memo til dem med for lavt blodtryk...
Efterfølgende da han var ude og de havde syet mig sammen ville min livmoder ikke trække sig sammen, så jeg mistede små 3 liter blod før de fik det stoppet.
Jeg måtte have 2 blodstransfusioner før de kunne slippe mig løs fra sygehuset da min blodprocent var helt nede på omkring 4.
Alt i alt, var det en rigtig ubehagelig oplevelse, og jeg mener stadigvæk nu efter to vaginale fødsler, at jeg hellere vil føde ti børn på tværs end have et kejsersnit til..
Anmeld