hvornår sagde i til jeres barn at i havde en baby i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
12 svar
2 synes godt om
11. marts 2013

Anonym trådstarter

jeg har veninder her inde som ikke ved jeg er gravide endnu, så derfor er jeg anonym. 

men vi har en datter på 3 år og jeg er i uge 8+4 og jeg ville hører hvornår sagde i til jeres børn at i ventede jer ? vi havde tænkt os at tag på bioloteket og låne en masse børn om hvordan det have baby i maven og hvordan det er blive stor søster, men lidt usikker på hvornår jeg skal gør det. 

skal jeg vente til uge 12 eller hvornår gjorder i det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Malthe2010

Vi har snakket åbent om det herhjemme til vores søn på 2, lige fra starten af. Jeg ved ikke om han helt forstår hvad det betyder ud over at "mor har baby i maven" problemet var bare at han jo også sagde det blandt andre folk, så hvis i vil vente med at fortælle andre om det, ville jeg nok ikke fortælle det til en i den alder 

Anmeld

11. marts 2013

Anonym trådstarter

Malthe2010 skriver:

Vi har snakket åbent om det herhjemme til vores søn på 2, lige fra starten af. Jeg ved ikke om han helt forstår hvad det betyder ud over at "mor har baby i maven" problemet var bare at han jo også sagde det blandt andre folk, så hvis i vil vente med at fortælle andre om det, ville jeg nok ikke fortælle det til en i den alder 

ja vi ville vente til uge 12 og fortælle folk det, da vi har miste en gang og der havde vi sagt det til alle. det gjorder meget ondt.

Anmeld

11. marts 2013

mulle85

vi talte også åbnet med min søn om det, han er 3 bliver snart 4, men tror ikke han rigtig forstod det, andet end der lå lillebror i maven og jeg havde stor mave til sidst, han var ikke helt tilfreds til sidst da jeg ikke ku løfte ham pga mit bækken, men nu efter han er kommet ud er han bare så glad for sin bror og er en kærlig storebror!

Anmeld

11. marts 2013

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

vi talte også åbnet med min søn om det, han er 3 bliver snart 4, men tror ikke han rigtig forstod det, andet end der lå lillebror i maven og jeg havde stor mave til sidst, han var ikke helt tilfreds til sidst da jeg ikke ku løfte ham pga mit bækken, men nu efter han er kommet ud er han bare så glad for sin bror og er en kærlig storebror!

så da du havde en positiv gravidtetest så snakkede du bar ham om det ? i ventede ikk ?

Anmeld

11. marts 2013

mulle85

Anonym skriver:

så da du havde en positiv gravidtetest så snakkede du bar ham om det ? i ventede ikk ?

ikke lige med det samme, men før jeg nåede uge 12 vidste han det godt!

Anmeld

11. marts 2013

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

ikke lige med det samme, men før jeg nåede uge 12 vidste han det godt!

okay dejligt og skønt at han tog det så pænt

Anmeld

11. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea var 3 år, da jeg blev gravid med alberte. Vi sagde ik noget til hende, før efter NF. Da nr var veloverstået, viste vi hende billedet og fortalte at der var en baby i maven. Hun sagde bare NÅR Ok, og gik så ind og legede.

Det var først da man begyndte at ku se maven blive større, at hun syntes det var spændende! 

En af grundene til at vi ik fortalte hende det før, var også at der heller ik var andre der fik noget at vide, før efter NF! Og ja en 3 årie ka ik holde på en hemmelighed!vh stine

Anmeld

11. marts 2013

mulle85

Anonym skriver:

okay dejligt og skønt at han tog det så pænt

jah det er det! det er jo en tilvænding, men er sikker på de får vænnet sig, og de får jo masser af glæde af hinanden også!

Anmeld

11. marts 2013

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

jah det er det! det er jo en tilvænding, men er sikker på de får vænnet sig, og de får jo masser af glæde af hinanden også!

ja det er helt rigitg glæder mig også til de skal have glæde af hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.