Eksperthjælp: 3 måneder, søvnrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

909 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. marts 2013

Lisbeth Jess

"3 måneder, søvnrytme"

Hej...
Jeg skriver til dig for at få nogle gode råd samt vejledning i min søns søvnrytme.
Han er som skrevet 3 måneder og er meget svær at få til at sove om dagen. Han sover ca 2-3 timer i dagtimerne og kommer i seng ca kl 22 får mad kl 3 og sover til ml 7 og 8..
Jeg er egentlig okay med det men det er han ikke...han er pylret og overtræt og selvom jeg prøver at give ham flasken inden søvn hjælper det ikke
Mine bedsteforældre han bare skal vræle sig i søvn..men det vil jeg ikke ha.
Jeg prøver at gå med ham og gøre det kedeligt inden søvn men lige lidt hjælper det...jeg sys det er hyggelig at han er vågen og han er generelt en glad og smilende dreng....men hen omkring kl 17 blir han ekstremt træt....han er ikke svær at få til at sove om aftenen...så tænker om en løsning ku være at putte ham tidligere....og det med faste tider hjælper heller ikke...kun til nat...så hva skal jeg gøre...?? Skal jeg acceptere at sådan er hans rytme??

Mvh
Heidi

Lisbeths svar

Kære Heidi!
Jeg tror du gør det rigtig fint med din søn. det lyder som om du følger hans rytme.
Du lukker også ørerne for velmenende råd, som du ikke er enig i, stor ros til dig.

Jeg har et par forslag til dig.
Istedet for at gøre det kedeligt inden sengetid, skal du hellere nyde og være med ham, fylde ham op med nærvær, kropskontakt, en gang babymassage, og et dejligt bad.
han sover fint om natten læser jeg.
Han er endnu for lille til en soverytme. Følg ham og nyd ham og lad ham styre søvnen.
Gå en tur om dagen med ham, så kan det være han tager et par gode lure.
er han pjevset kl 17 så sæt dig og tag en powernap med ham.
Han sover lige godt om natten også med en lille lur kl 17.
Jeg formoder han følger sine kurver fint og er i god trivsel.
Fortsat held og lykke med ham.
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.