Glemt p-pille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
5 svar
3 synes godt om
10. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg har lige et hurtig spørgsmål. 

Da jeg kom hjem fra en fest i nat glemte jeg at tag min p-pille. Jeg har så taget den nu her også tager jeg bare den næste i aften som jeg plejer. Og jeg ved godt at jeg skal beskytte mig på en anden måde. Jeg har altid husket at tag min p-piller så det er derfor jeg spørger. 

Mit spørgsmål er så har jeg gjord det rigtig? Altså at tag p-pillen nu også tag en i aften som jeg plejer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

B&J

det kan være du kan nå det men hvis det var min krop ville jeg få det røde. men vi er så forskellige men hvis du skal have sex og du ikke vil have børn så beskyt dig på en ekstra måde for det kan ske nu...

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det kan være du kan nå det men hvis det var min krop ville jeg få det røde. men vi er så forskellige men hvis du skal have sex og du ikke vil have børn så beskyt dig på en ekstra måde for det kan ske nu...

Okay nu må jeg se hvordan det går de næste par dage

Jeg har taget en pille her ved tre tiden også tager jeg en i aften som jeg plejer. 

Anmeld

10. marts 2013

LSM

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg har lige et hurtig spørgsmål. 

Da jeg kom hjem fra en fest i nat glemte jeg at tag min p-pille. Jeg har så taget den nu her også tager jeg bare den næste i aften som jeg plejer. Og jeg ved godt at jeg skal beskytte mig på en anden måde. Jeg har altid husket at tag min p-piller så det er derfor jeg spørger. 

Mit spørgsmål er så har jeg gjord det rigtig? Altså at tag p-pillen nu også tag en i aften som jeg plejer? 

Når det kun drejer sig om en pille vil jeg gøre som du har gjort

Og så lidt ekstra beskyttelse

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

LSM skriver:

Når det kun drejer sig om en pille vil jeg gøre som du har gjort

Og så lidt ekstra beskyttelse

Okay Jeg skal nok huske at bestytte mig på en anden måde. 

Anmeld

10. marts 2013

Steph_Laurits

På p-piller har du 12 timer at løbe på

Taget fra apoteket.dk :

Har du glemt at tage en p-pille, kan det være, at du bør beskytte dig på anden vis i resten af perioden. Om det er nødvendigt eller ej, kan du læse her.

• Mindre end 12 timer? Du kan tage det roligt. Tag den glemte p-pille med det samme, og den næste til sædvanlig tid, så er du stadig beskyttet mod graviditet.
  • Mere end 12 timer siden? Tag p-pillen straks, også selv om det eventuelt betyder, at du skal tage 2 p-piller på samme dag.
  • Er der gået et døgn? Så skal du tage 2 p-piller på én gang. Når der er gået mere end 12 timer, kan du ikke regne med, at p-pillerne beskytter mod graviditet. Du bør derfor bruge anden beskyttelse i de næste 7 dage samtidig med, at du tager p-pillerne som sædvanligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.