håndtering af morsyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
9 svar
8 synes godt om
10. marts 2013

StudPsyk

hvad gør i i de perioder hvor jeres børn er voldsomt morsyge? da L har praktik et halvt år i Randers, ser han kun Rose samlet set nok et par timer i hverdagene pt, og jeg både bringer og henter i vs hver dag.

rose reagerer på dette ved at være total afhængig af mig lige nu, og i perioder afvise L. det er en naturlig reaktion, men selvfølgelig synd for dem begge. bare det at jeg gik i vaskekælderen for at reservere tid for lidt siden gjorde, at hun gik helt i spåner.

så what to do?

i hverdagen gør vi sådan, at når han kommer hjem, går jeg i køkkenet og laver mad, og så har de far/datter tid.

og vi har talt om de skal tage ud af huset uden mig i dag for at have tid uden mig. jeg har alligevel tænkt mig at gøre rent.

er det sådan noget man skal fortsætte med, eller hvad er bedst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

MIWULA

Åhh jeg føler med dig det er lige præcis sådan her hjemme også.. Så følger lige med..

Anmeld

10. marts 2013

LR85

Janne T. skriver:

hvad gør i i de perioder hvor jeres børn er voldsomt morsyge? da L har praktik et halvt år i Randers, ser han kun Rose samlet set nok et par timer i hverdagene pt, og jeg både bringer og henter i vs hver dag.

rose reagerer på dette ved at være total afhængig af mig lige nu, og i perioder afvise L. det er en naturlig reaktion, men selvfølgelig synd for dem begge. bare det at jeg gik i vaskekælderen for at reservere tid for lidt siden gjorde, at hun gik helt i spåner.

så what to do?

i hverdagen gør vi sådan, at når han kommer hjem, går jeg i køkkenet og laver mad, og så har de far/datter tid.

og vi har talt om de skal tage ud af huset uden mig i dag for at have tid uden mig. jeg har alligevel tænkt mig at gøre rent.

er det sådan noget man skal fortsætte med, eller hvad er bedst?

Ifølge Hélen Lyng Hansen hedder det morglad og ikke morsyg, dette fordi de har brug for ekstra trykhed og omsorg i en periode.

jeg ville lade hende være så meget hos dig som muligt, og ja i en periode er det kun dig, men bare fordi man tager sig af det behov, betyder det ikke at det ikke ændre sig senere og de kan løsrive sig lidt.

så giv hende det hun kalder på og udtrykker behov for 

Anmeld

10. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sådan en periode havde vi også her. Han græd hvis jeg skulle tisse. Her gik far hjemme i denne periode. Så jeg tror ikke det nødvendigvis behøver have noget med jeres arbejdssituation at gøre. Der er perioder hvor de er morglade og perioder hvor de er farglade 

Anmeld

10. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sådan en periode havde vi også her. Han græd hvis jeg skulle tisse. Her gik far hjemme i denne periode. Så jeg tror ikke det nødvendigvis behøver have noget med jeres arbejdssituation at gøre. Der er perioder hvor de er morglade og perioder hvor de er farglade 

Anmeld

10. marts 2013

Koen.

Her er far jo væk mandag-fredag og vi sørger for at ham og Lærke enten lørdag eller søndag altid køre en tur ud og laver noget uden mor og lillebror og så står far stort set for alt med Lærke i weekenden, putning, toilet hjælp(tørres) leger ovs og det gør at hun først omkring torsdag begynder og bliver morsyg igen

Anmeld

10. marts 2013

Maja_4000

Her er det omvendt .. Når far er meget væk, vil hun KUN ham, når han så er hjemme :b

Vi lader hende få sin 'vilje', for forstår jo godt at hun savner ham (og mig, når det er mig som har arbejdet 24/7 )

Men jeg synes det lyder som en god idé med noget far/datter-tid

Anmeld

10. marts 2013

Maja88

I mine bog står der man skal efterkomme barnets ønsker.  

Man må ikke tvinge hende til samvær med den anden forældre.. 

Man kan gøre det man selv tager ud at handle selv. Men er mor i nærheden så efterkom barnets ønske

Anmeld

10. marts 2013

StudPsyk

Maja88 skriver:

I mine bog står der man skal efterkomme barnets ønsker.  

Man må ikke tvinge hende til samvær med den anden forældre.. 

Man kan gøre det man selv tager ud at handle selv. Men er mor i nærheden så efterkom barnets ønske

Jeg kunne heller ikke finde på at afvise hende, hvis hun var her, og ville være sammen med mig Men synes det er godt, at de har far/datter tid hvor jeg ikke er der, for hun hygger sig jo rigtig meget, når det er. Især fordi han kan alle de sjove ting, som jeg ikke kan lige nu: Løbe rundt, tumle, kaste hende op i luften og alle de vilde ting

Anmeld

10. marts 2013

StudPsyk

Tak fordi i deler jeres tanker og erfaringer (nu har jeg lige mere tid til at svare) Tænker også hendes behov skal opfyldes, men at det som sagt er godt med ren fartid.

Hende og L har bare haft en DEJLIG dag! De tog ud til svigerne uden mig, og det var en GLAD far og træt, men glad datter jeg fik hjem her lidt i 19. Han var så lykkelig - fordi hun har haft afvist ham. Men i dag, da hun vågnede fra lur, ville hun hænge på ham i en halv time, hun blev ved med at hive ham med hen for at lege, ville tumle og mosle med ham. Og han fortalte stolt: "Og ej skat, ved du hvad?? Så gik jeg på toilet inden vi skulle hjem, og så blev hun ked af det fordi hun troede jeg var gået! Og da jeg kom ud kom hun og gav mig det største kram!"

Så det var vist en rigtig god idé både for far og datter. Og for første gang i flere uger, faldt hun hurtigt i søvn uden brok - Efter at have kysset sin far mange gange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.