Lang behandling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
10 svar
2 synes godt om
9. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg har været igennem to forsøg med ISCI kort behanling.

Første blev jeg gravid, men udenfor livmoderen 

Andet var negativ 

Nu her tredje forsøg, skal vi i lang behandling. 

Havde min mens den 2/3

Skal starte på næsespray (Suprecur) den 22/3.

Har forventet mens den 1/4 (men ved ikke om jeg får den når jeg er startet på næsespray??)

Har fået en tid på klinikken den 8/4.

Har fået udleveret Puregon fra apoteket som klinikken havde bestilt specifikt til mig. Har ellers fået Gonal-F før.

Men det jeg vil høre om, er at det lader til at jeg ikke skal have så mange dage med follikelstimulerende hormon, som ved kort behanling. Har intet fået at vide om hvornår jeg skal starte på det, og da jeg ringede og spurgte, fik jeg fat i en mindre glad sygeplejerske, der bare sagde at jeg skulle gøre som der stod i brevet (der står kun det med næsespray og tiden på klinikken).

Er der nogle der har været igennem lang behandling der kan forklare lidt om det? Og evt sammenligne jeres behandling med min beskrivelse - om det lyder normalt osv?

På forhånd mange tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Jeg har været igennem to forsøg med ISCI kort behanling.

Første blev jeg gravid, men udenfor livmoderen 

Andet var negativ 

Nu her tredje forsøg, skal vi i lang behandling. 

Havde min mens den 2/3

Skal starte på næsespray (Suprecur) den 22/3.

Har forventet mens den 1/4 (men ved ikke om jeg får den når jeg er startet på næsespray??)

Har fået en tid på klinikken den 8/4.

Har fået udleveret Puregon fra apoteket som klinikken havde bestilt specifikt til mig. Har ellers fået Gonal-F før.

Men det jeg vil høre om, er at det lader til at jeg ikke skal have så mange dage med follikelstimulerende hormon, som ved kort behanling. Har intet fået at vide om hvornår jeg skal starte på det, og da jeg ringede og spurgte, fik jeg fat i en mindre glad sygeplejerske, der bare sagde at jeg skulle gøre som der stod i brevet (der står kun det med næsespray og tiden på klinikken).

Er der nogle der har været igennem lang behandling der kan forklare lidt om det? Og evt sammenligne jeres behandling med min beskrivelse - om det lyder normalt osv?

På forhånd mange tak 

Det lyder vist helt normalt. Tiden på klinikken er vel til en scanning? Scanningen skal vise om din slimhinde er fin og tynd, og er den det er det fordi du har reageret korrekt på nedreguleringen (næsesprayen)
Du vil på klinikken få at vide hvornår du skal starte op med hormoner.

Anmeld

9. marts 2013

tarkoflen

Enig med ønskebabyen, du får besked på, hvornår du skal starte på hormoner, når du bliver skannet. Jeg mener faktisk jeg startede på hormoner den dag jeg var til skanning øv du fik en sur sygeplejerske i telefonen det var da ikke særlig rart!

Jeg mener ikke jeg fik mens mens jeg var på næsespray, utroligt så hurtigt man kan glemme

Rigtig meget held og lykke med forsøget!

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Det lyder vist helt normalt. Tiden på klinikken er vel til en scanning? Scanningen skal vise om din slimhinde er fin og tynd, og er den det er det fordi du har reageret korrekt på nedreguleringen (næsesprayen)
Du vil på klinikken få at vide hvornår du skal starte op med hormoner.

Ja det går jeg ud fra at det er 

I den korte behandling starter jeg på fsh allerede to dage efter 1. mensdag, og nu her i den lange behandling, kan jeg to tidlist begynde 7. dage efter 1. mensdag - så det var bare det der undrede mig lidt 

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Enig med ønskebabyen, du får besked på, hvornår du skal starte på hormoner, når du bliver skannet. Jeg mener faktisk jeg startede på hormoner den dag jeg var til skanning øv du fik en sur sygeplejerske i telefonen det var da ikke særlig rart!

Jeg mener ikke jeg fik mens mens jeg var på næsespray, utroligt så hurtigt man kan glemme

Rigtig meget held og lykke med forsøget!

Det var da vildt du ikke fik mens imens. Utroligt hvad hormoner kan gøre ved kroppen. 

Anmeld

9. marts 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Ja det går jeg ud fra at det er 

I den korte behandling starter jeg på fsh allerede to dage efter 1. mensdag, og nu her i den lange behandling, kan jeg to tidlist begynde 7. dage efter 1. mensdag - så det var bare det der undrede mig lidt 

Du må for Guds skyld ikke sammenligne lang og kort protokol, for det kan man ikke

Anmeld

10. marts 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Det var da vildt du ikke fik mens imens. Utroligt hvad hormoner kan gøre ved kroppen. 

Jeg har været nedreguleret flere gange på grund af endometriose og den bedste gang var jeg nedreguleret i 3 måneder og fik ikke min mens i 9 måneder derefter! Det var skønt!

Men ja hormoner kan gøre meget, men det er jo også dem, der gør, at vi kan få noget hjælp, når kroppen ikke vil, som vi vil

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Du må for Guds skyld ikke sammenligne lang og kort protokol, for det kan man ikke

Det var jeg ikke klar over 

Sammenligningen stopper hermed! 

Anmeld

10. marts 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Det var jeg ikke klar over 

Sammenligningen stopper hermed! 

Anmeld

10. marts 2013

La´chrissen

I lang protokol skulle du gerne få din mens omkring normal dag. Har jeg i hvertfald fået og forstået. Og så efter din mens måler de din slimhinde og får dig på hormoner når den er klar.
Jeg har været op på over 10 dage med indsprøjtning.
Har aldrig prøvet kort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.