Det med hvornår man skal kontakte lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.136 visninger
15 svar
1 synes godt om
9. marts 2013

Lene Unik

I kender helt sikkert det med at være i tvivl om hvornår man skal kontakte lægen.

Min den mellemste dreng spiller fodbold (han er 14 år), og her i vinterperioden spiller de på grus (græsbanerne bliver ødelagt hvis de spiller på dem nu), og i torsdags spillede de kamp. Mathias er forsvarsspiller det meste af tiden, og i kampens hede glemte han lige at det var en grusbane, og han lavede en fin glidende takling for at forhindre at der blev mål. Det endte ud med en meget stor udafskrabning. Han fik den skyllet godt i busebadet, så da han kom hjem vurderede vi at den så ok ud. Han fik noget smertestillende, og trods det fik han ikke sovet så meget om natten. Næste morgen mente min mand at det så ok ud, og at der "bare" skulle en forbinding på. Men jeg var meget i tvivl. På den ene side var det "bare" en skramme, men på den anden side så var den meget stor (omkring 15x15 cm hvor det var værst). Så jeg endte med at ringe til lægesekretæren hvor at høre hvad vi kunne gøre, og hun syntes der skulle ses på det.

På vej til lægen overvejede jeg meget om vi nu ville blive set på som pyldrede, og bare sendt hjem med en besked om at det nok skulle blive fint.

Men det var godt vi kom af sted. Det blev renset igen, han fik stivkrampevaccine (den gamle holder kun få uger endnu), og så blev der ellers konfereret. Det endte med at 5 forskellige læger og sygeplejersker så på det (det var en meget ung læge vi var inde ved), og der kom salve på, pakket ind, og en ny lægetid på mandag.

Mine børn er heldigvis ikke særlig tit syge, Mathias kommer af og til til skade, og har været ved læge nogen gange hvor vi ikke har været i tvivl, men andre gange så er det virkelig svært. Er dog glad for at jeg fulgte min bekymring denne gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

tweety2060

Godt du lyttede til din indre stemme!!
God bedring med ham!!!

Anmeld

9. marts 2013

Lene Unik

tweety2060 skriver:

Godt du lyttede til din indre stemme!!
God bedring med ham!!!

Ja - det er jeg også rigtig glad for at jeg gjorde.

Han har heldigvis sovet godt i nat - men er spændt på hvordan det ser ud i aften, hvor vi har aftalt at skifte "plaster", vi kan se at det stadig væsker en del.

Anmeld

9. marts 2013

Kløver

Havde det været en lille skramme, som man ser andre komme afsted med, synes jeg det var fornuftigt du lyttede til din intuition, for fuft og intuition skal gerne følges ad god bedring med ham, godt det blev kigget på

Anmeld

9. marts 2013

Maja88

Lene Unik skriver:

Ja - det er jeg også rigtig glad for at jeg gjorde.

Han har heldigvis sovet godt i nat - men er spændt på hvordan det ser ud i aften, hvor vi har aftalt at skifte "plaster", vi kan se at det stadig væsker en del.

Spiller de på grus??? Altså tennis grus?? R det ikke kunstgræs de spiller på

Anmeld

9. marts 2013

Lene Unik

Maja88 skriver:

Spiller de på grus??? Altså tennis grus?? R det ikke kunstgræs de spiller på

Hvad underlaget præcis består af ved jeg ikke, han beskriver det som grus (ved det er gråt). Der er desværre ingen kunstgræsbane i Hinnerup - selvom fodboldklubben er meget stor. De arbejder dog på at få samlet penge sammen til at kunne anlægge en.

Anmeld

9. marts 2013

Lene Unik

Maja84 skriver:

Havde det været en lille skramme, som man ser andre komme afsted med, synes jeg det var fornuftigt du lyttede til din intuition, for fuft og intuition skal gerne følges ad god bedring med ham, godt det blev kigget på

Det er lige det. Normalt er skrammer og så ikke ngoet jeg vil gå til læge med, og jeg havde også den der forventning om at der ville blive smågrinet lidt af os, men der var meget omsorg og anerkendelse af at det var en stor skade.

Anmeld

9. marts 2013

Maja88

Lene Unik skriver:

Hvad underlaget præcis består af ved jeg ikke, han beskriver det som grus (ved det er gråt). Der er desværre ingen kunstgræsbane i Hinnerup - selvom fodboldklubben er meget stor. De arbejder dog på at få samlet penge sammen til at kunne anlægge en.

Mon ikke det er de der gummimåtter  som ligner asfalt... dem fra legepladsen...

Blev bare nød til at spørge for synes grus lød så voldsomt... men god bedring til ham

Anmeld

9. marts 2013

Kløver

Lene Unik skriver:

Det er lige det. Normalt er skrammer og så ikke ngoet jeg vil gå til læge med, og jeg havde også den der forventning om at der ville blive smågrinet lidt af os, men der var meget omsorg og anerkendelse af at det var en stor skade.

15x15 er jo heller ikke en lille skramme

Anmeld

9. marts 2013

Lene Unik

Maja88 skriver:

Mon ikke det er de der gummimåtter  som ligner asfalt... dem fra legepladsen...

Blev bare nød til at spørge for synes grus lød så voldsomt... men god bedring til ham

Nej, det er ikke måtter, det er virkelig grus - ikke asfalt eller jord, men grus. Det er der de spiller om vinteren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.