Verdens bedste børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.159 visninger
17 svar
6 synes godt om
9. marts 2013

Anonym trådstarter

Hvad er en god børnehave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

B&J

en hvor min dreng har det godt og er glad for at møde hverdag, og slet ikke vil med hjem fordi han hygger sig alt for meget,

de sørger for at han spiser sin mad

de tager dem med ud og lege

de tænker over hvad tøj de har på ud

personalet er søde og venlige og imødekommende..

de tager sig ekstra godt af de ny ankommende

jamen jeg tror jeg kunne blive ved, jeg kan kun rose vores børnehave for de er bare såååå søde venlige og daniel elsker at møde hver morgen

Anmeld

9. marts 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hvad er en god børnehave?

Et trygt sted at være med rige udfoldelsesmuligheder.

- Hvor der er luft og plads og tid.

- Hvor der er kram og tumlen og rummelighed.

- Hvor maden er hjemmelavet og mulighederne mange..

- Hvor hvert et barn vokser, ses og anerkendes .

- Hvor et professionelt personale trives og gør deres bedste.

Anmeld

9. marts 2013

Ciss

- Der skal være kompetente og varmhjertede voksne, som forstår at skabe et trygt og roligt miljø for børnene.

- Der skal være spændende, udfordrende og alligevel trygge udeforhold, og børnene skal ud i frisk luft og bruge kroppen hver dag.

- Børnene skal få gode muligheder for at udvikle mange forskellige sider af sig selv.

- Børnehaven skal udnytte sine potentialer til at gi e ungerne noget, de ikke nødvendigvis har mulighed for at oplevehjemme. - Det kan jo være alt muligt fra at møde andre kulturer til at klappe en levende krabbe eller male med fødderne.

- Børnehaven skal tage alle børnene og deres forældrer alvorligt og have 100% tilfredshed som mål.

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

Har antallet af børn i hele børnehaven betydning?

Anmeld

9. marts 2013

Tanja1

Anonym skriver:

Det kommer lidt an på dit barns behov. Har dit barn særlige behov fx fordi han/hun er for tidlig født, eller er barnet meget genert/forsigtig/har svært ved sociale relationer, har barnet godt af en mindre institution med ikke så mange børn. Ellers er det personalenormering og hvordan man organiserer dagligdagen i institutionen, der har mere betydning end børnetallet. :-)

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

Tanja1 skriver:

Det kommer lidt an på dit barns behov. Har dit barn særlige behov fx fordi han/hun er for tidlig født, eller er barnet meget genert/forsigtig/har svært ved sociale relationer, har barnet godt af en mindre institution med ikke så mange børn. Ellers er det personalenormering og hvordan man organiserer dagligdagen i institutionen, der har mere betydning end børnetallet. :-)

Hvad er "smertegrænsen", hvor stor må børnehave være (antal børn), så det stadigvæk er hyggeligt?

Anmeld

9. marts 2013

bøllen

For mig er en god børnehave

Personale som er kompentente

Smilende og imødekommende

Ser hver enkelt barn og deres behov

Rummeligt sted med plads til alle

Trygge rammer 

et sted mit barn trives 

Anmeld

9. marts 2013

Ciss

Anonym skriver:

ja og nej. Det kommer meget an på udformni g af bygninger og udeområdet samt normering.

Jeg har ikke sansen for de store basebørnehaver. For meget kaos, for højt lydniveau.

Men en stor børnehave er ikke nødvendigvis dårlig. Hvis børnene er meget ude, og udeområdet er tilrettelagt, så børnene kan sprede sig godt ud, og der er mange forskellige områder, så børnene har meget at udforske og ikke er nødt til at være mange sammen hele tiden, kan det fungere rigtig fint.

For mig går der en vigtig grænse ved, om alle børnehavens børn kan være ude samtidig uden at det bliver for intenst, voldsomt eller fuldt. De børnehaver, som satser på at veksle mellem, hvilke afdelinger, som kan være ude samtidig, synes jeg er for store. En dejlig efterårsdag bliver det jo helt sinsygt at måtte være inde,fordi det lige nu er nogle andres tur til at være ude. Man ender i en situation,hvor børnehavens organisering er nødt til at gå foran, hvad somer bedstfor børnene. Det skal ikke være sådan i en god børnehave.

Anmeld

9. marts 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hvad er "smertegrænsen", hvor stor må børnehave være (antal børn), så det stadigvæk er hyggeligt?

Min søns børnehave er normeret til 120, hvilket betyder at der i slutningen af skoleåret er en del flere. I mine øjne er det en stor børnehave. Specielt fordi den slet ikke er stueopdelt. Men den er MEGA hyggelig. Så det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.