Hjælp - farvel godnatflaske, men hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
5 svar
3 synes godt om
8. marts 2013

lilledittemor

Vores datter er nu 14 måneder gammel og hun har siden ud var 5 måneder gammel fået vælling i sin godnatflaske.

Vi skal dog til at tage den fra hende - dels er hun ved at være for gammel, dels drikker hun ikke altid det hele men det vigtigste er faktisk at vi snart ikke har mere.. og det laves ikke mere, så da vi fandt ud af det, købte vi et stort lager. Men der er kun 4 æsker tilbage nu.
Så vi bliver nød til at tage den fra hende.

Mit spørgsmål til jer piger er så - hvordan gør vi det bedst? hvordan gjorde i med jeres guldklumper?

Det skal lige siges at vi putter med hende indtil hun sover, hvorefter vi ligger hende i hendes seng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

Camilla Jensen

forstår ikke du skriver at vælling ikke laves mere??? Jeg har så sent som idag købt vælling til min datter.  Hun er snart 1 år og vi har skåret hendes vælling ned fra 210 ml til 80 og jo hun bliver sur når den er Tom men hun behøver ikke få så meget. Hun spiser jo rigeligt til aftensmad. Men det råd jeg fik fra sp var at man skulle halvere portionen og måske 1-2 uger senere putte mindre pulver i så det er mere vandet. Så til sidst "gider" de det ikke mere.  Håber det hjalp dig lidt. 

Anmeld

8. marts 2013

lilledittemor

Camilla Jensen skriver:

forstår ikke du skriver at vælling ikke laves mere??? Jeg har så sent som idag købt vælling til min datter.  Hun er snart 1 år og vi har skåret hendes vælling ned fra 210 ml til 80 og jo hun bliver sur når den er Tom men hun behøver ikke få så meget. Hun spiser jo rigeligt til aftensmad. Men det råd jeg fik fra sp var at man skulle halvere portionen og måske 1-2 uger senere putte mindre pulver i så det er mere vandet. Så til sidst "gider" de det ikke mere.  Håber det hjalp dig lidt. 

Det er fordi hun KUN vil have Beauvais Majsvælling og det laves ikke mere, da Beauvais er blevet til Semper og de har lavet en ny opskrift.

Okay - jeg tænkte også at det var bedst at "trappe ned"..
Men hun spiser ikke altid så meget aftensmad, så jeg ville tilbyde hende noget yoghurt inden hun bliver lagt, så hun i hvert fald ikke er sulten.

Anmeld

8. marts 2013

Monski

Ditte_Marie skriver:

Vores datter er nu 14 måneder gammel og hun har siden ud var 5 måneder gammel fået vælling i sin godnatflaske.

Vi skal dog til at tage den fra hende - dels er hun ved at være for gammel, dels drikker hun ikke altid det hele men det vigtigste er faktisk at vi snart ikke har mere.. og det laves ikke mere, så da vi fandt ud af det, købte vi et stort lager. Men der er kun 4 æsker tilbage nu.

Mit spørgsmål til jer piger er så - hvordan gør vi det bedst? hvordan gjorde i med jeres guldklumper?

Det skal lige siges at vi putter med hende indtil hun sover, hvorefter vi ligger hende i hendes seng.

Nu er der efterhånden læænge siden men da Anthon stoppede var det fordi jeg var hos et par af mine forældres venner til nytår og der havde jeg glemt at tage hans sutteflaske med min første tanke var "fuck!! Hvad gør jeg nu??!!" Men da jeg lagde Anthon faldt han i søvn uden alt for meget bøvl og han sov som han plejede vupti så stoppede han.
Det samme med bleen om natten og snart gør vi det samme med sutterne alle børn er jo forskellige men det var i hvert fald lige det der virkede for os

Held og lykke med det

Anmeld

8. marts 2013

lassemor07

Ditte_Marie skriver:

Lasse fik taget sin nat flaske fra sig på sin 1 års fødselsdag
Han var halv syg den dag og havde ikke rigtig spist så vi gav ham ikke nogle den aften siden har han ikke få den og har aldrig hverken spurgt eller manglet den så det rigtig nemt

Anmeld

17. marts 2013

babyonboard

Hej 

vi havde været ude ved mine forældre og kommet lidt sent hjem så min datter var rigtig træt, og tænkte at jeg ville prøve at putte hende uden hendes drømmeflaske, og hun faldt bare i søvn og har ikke fået en siden, hun var 13 måneder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.