Hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

401 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg håber i kan hjælpe, for ved snart ikke hvad jeg skal gøre.... Min datter på 2 år og 3 mdr har reageret ret voldsomt på at blive storesøster... Og vi gør at hvad vi kan med alenetid, samme rutiner osv osv ... Men alligevel er hun ond ved lillesøster.. Hun slår hende og river hende i ansigtet... i dag fik hun rigtig fat og lillesøster ligner en der har været oppe og slås med en kat  Hvad skal jeg gøre? Afskærme lillesøster helt? hvilket jo kan medføre endnu jalousi  Please hjælp mig...! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

Christina :-)

Anonym skriver:

Jeg håber i kan hjælpe, for ved snart ikke hvad jeg skal gøre.... Min datter på 2 år og 3 mdr har reageret ret voldsomt på at blive storesøster... Og vi gør at hvad vi kan med alenetid, samme rutiner osv osv ... Men alligevel er hun ond ved lillesøster.. Hun slår hende og river hende i ansigtet... i dag fik hun rigtig fat og lillesøster ligner en der har været oppe og slås med en kat  Hvad skal jeg gøre? Afskærme lillesøster helt? hvilket jo kan medføre endnu jalousi  Please hjælp mig...! 

Ville baee gi et frygter det selv har termin når sønnen er 3 år og 7 mdr frygtee han går i selvsving

Anmeld

8. marts 2013

MorDk

Anonym skriver:

Uh vi har samme problem. det var allerværst efter små 14 dage... der kulminerede det. I starten var det overdådige kys og kram og nu er det meget blandet. Kommer lidt an på hans humør. Min søn er 2,5 og lillesøster er 5 mdr.

Vi skærmer ikke lillesøster. Men vi lader hende af og til ligge i sin tremmeseng på hendes værelse og så lukkede babygitteret til værelset. Så er hun i "sikkerhed" mens vi laver mad, er på toilettet eller lign.

Men vi har prøvet at inddrage storebror så meget som han selv ønsker det. Og ellers så prøver vi at aflæse ham (han humør)

Nogle gange vil han kramme hende meget og det ender tit i det modsatte når han bliver forivrig... der prøver vi at undgå for meget pusse-nus mellem de to.

Men det er rigtig svært... føler med dig. Har ikke rigtig det "gyldne" råd, men ville ikke gå igen uden et par linier...

Anmeld

8. marts 2013

MorTil4<3

puuu jeg kan slet ik se for mig hvordan det er da min søn har taget utroligt godt imod sin lillebror
storebror er 2 ½ og lillebror 9 måneder

der har aldrig været noget andet en kys kram og nussen på lillebrors hoved
han kan syntes han er træls engang imellem men han har aldrig gjort ham ondt

håber for jer det går over snart , for tror gerne det må være hårdt

Anmeld

8. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Min datter tog heldigvis det at blive storesøster rigtig godt.
Jeg sørgede for at inkludere hende i de forskellige ting.
Hun var med til at skifte ble på lillebror, sad ved siden af mig, når jeg ammede, hvor vi læste en bog eller sang.

Jeg synes, du skal tale med din sp om det, for hun har helt sikkert nogle værktøjer, som du/I kan bruge. Held og lykke - og tillykke med den lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.