Anonym skriver:
Jeg håber i kan hjælpe, for ved snart ikke hvad jeg skal gøre.... Min datter på 2 år og 3 mdr har reageret ret voldsomt på at blive storesøster... Og vi gør at hvad vi kan med alenetid, samme rutiner osv osv ... Men alligevel er hun ond ved lillesøster.. Hun slår hende og river hende i ansigtet... i dag fik hun rigtig fat og lillesøster ligner en der har været oppe og slås med en kat
Hvad skal jeg gøre? Afskærme lillesøster helt? hvilket jo kan medføre endnu jalousi
Please hjælp mig...!
Uh vi har samme problem. det var allerværst efter små 14 dage... der kulminerede det. I starten var det overdådige kys og kram og nu er det meget blandet. Kommer lidt an på hans humør. Min søn er 2,5 og lillesøster er 5 mdr.
Vi skærmer ikke lillesøster. Men vi lader hende af og til ligge i sin tremmeseng på hendes værelse og så lukkede babygitteret til værelset. Så er hun i "sikkerhed" mens vi laver mad, er på toilettet eller lign.
Men vi har prøvet at inddrage storebror så meget som han selv ønsker det. Og ellers så prøver vi at aflæse ham (han humør)
Nogle gange vil han kramme hende meget og det ender tit i det modsatte når han bliver forivrig... der prøver vi at undgå for meget pusse-nus mellem de to.
Men det er rigtig svært... føler med dig. Har ikke rigtig det "gyldne" råd, men ville ikke gå igen uden et par linier... 
Anmeld