Vold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
7 svar
16 synes godt om
8. marts 2013

Anonym trådstarter

I den tid jeg har været bruger her på siden, har der været en del tråde om vold i hjemmet. Jeg vil bare oplyse at der er masser af hjælp at hente, blandt andet hos Dialog Mod Vold, som jeg selv har fået hjælp hos. De tilbyder gratis behandling til den der udøver vold, og samtaler til offeret, og til sidst parterapi. De er vanvittig dygtige. 

Vold er andet en slag og spark. Vold er også trusler om vold, kontrol, isolation fra andre mennesker, vedvarende nedgørelser af en andens tanker, følelser, opfattelser og personlighed. Vold er også at tvinge en anden til seksuelt samvær, at ødelægge ting, forhindre en anden adgang til penge og mad eller andre nødvendige ting for at straffe. 

Lad os bryde tavsheden. Ingen fortjener et liv med vold, ingen former for vold. Er du udsat for vold, så tag kontakt og kom ud af volden. Kender du en der bliver udsat for vold, så vær der for personen og træk dig ikke tilbage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

tarkoflen

Håber der er nogle af alle de piger, der lever med vold i enten fysisk eller psykisk form!

Anmeld

8. marts 2013

Anonym trådstarter

Tillader mig lige at oppe den

Anmeld

8. marts 2013

wamse

Jeg synes det er godt, at man kan få den hjælp, og til begge, hvis man ønsker dette

Jeg ville bare ikke på nogen måde forsøge på at redde et forhold, hvor der har været vold. Jeg ville aldrig kunne skabe tillid til ham igen, og har heller intet ønske om det

Men godt, at nogle er villig til at give hinanden chancen igen

Anmeld

8. marts 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg synes det er godt, at man kan få den hjælp, og til begge, hvis man ønsker dette

Jeg ville bare ikke på nogen måde forsøge på at redde et forhold, hvor der har været vold. Jeg ville aldrig kunne skabe tillid til ham igen, og har heller intet ønske om det

Men godt, at nogle er villig til at give hinanden chancen igen

Man kan også få hjælp til at komme ud af forholdet, og hjælp til at komme videre i livet. Og uanset om man forlader manden eller ej, skal han jo i behandling.

Anmeld

8. marts 2013

wamse

Anonym skriver:

Man kan også få hjælp til at komme ud af forholdet, og hjælp til at komme videre i livet. Og uanset om man forlader manden eller ej, skal han jo i behandling.

Jo men det er jo så hans eget valg om han vil det eller ej

Hvis han ikke synes, at han har gjort noget forkert, så vil han jo selvfølgelig heller ikke deltage i terapi

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jo men det er jo så hans eget valg om han vil det eller ej

Hvis han ikke synes, at han har gjort noget forkert, så vil han jo selvfølgelig heller ikke deltage i terapi

Men for at have muligheden for at komme i behandling, skal han kende til tilbudene. Langt de fleste mænd møder op til behandlingen og føler ikke de har gjort noget forkert, men gennem professionel behandling går det lige så stille op for dem. Naturligvis ikke alle. Og det er faktisk heller ikke alle der er der frivilligt, af forskellige årsager.

Anmeld

9. marts 2013

wamse

Anonym skriver:

Men for at have muligheden for at komme i behandling, skal han kende til tilbudene. Langt de fleste mænd møder op til behandlingen og føler ikke de har gjort noget forkert, men gennem professionel behandling går det lige så stille op for dem. Naturligvis ikke alle. Og det er faktisk heller ikke alle der er der frivilligt, af forskellige årsager.

Nej nogle er der vel i forbindelse med en dom?

Jeg er ikke i tvivl om, at mange som udøver vold mod andre, også selv har været udsat for det på et tidspunkt i deres liv, men jeg ville nu bare ikke kunne leve med personen igen.

Selvfølgelig synes jeg også udøveren skal have hjælp

Men godt du godt du gør opmærksom på muligheden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.