flytte til udlandet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

Nessie

Vi snakkede på et tidspunkt om, at hvs manden skulle blive tilbudt et job i USA (var dér, vi lige var ), så ville vi straks sige ja og tage afsted et års tid 

Men det skulle være inden Daniel skulle i skole, synes at det hele ville være nemmere mes han var relativit lille.

God tur, hvis det ender med I stikker lidt af, det kunne da være spændende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

3rollinger

Miss BananaHammock skriver:

Er der nogen herinde der har pakket familien og flyttet et år til udlandet for at arbejde (eller hvor manden har arbejdet og du har været "hjemmegående husmor") ?

Hvis ja

- hvordan fik du/han jobbet?
- hvilket land rejste I til?
- hvor længe var i væk?
- hvordan klarede I det rent økonomisk?
- hvor gamle var jeres børn?

Vi har længe leget med tanken, og var enige om, at blev vi ikke gravide med vores forsøg i det offentlige, så ville vi tage væk lidt tid inden vi startede i det private. Det blev dog ikke aktuelt da vi blev gravide i andet forsøg med IVF, men nu står vi ved en skille vej hvor vi gerne vil have et større hus, men også ved at køber vi det nu, så kommer i ikke afsted. Bettefisen er 3 mdr, jeg er i en stilling jeg er ganske glad for men jeg ved jeg vil videre snart, og manden kan altid få arbejde når vi kommer tilbage da hans ekspertise er meget eftertragtet pt. Så tidspunktet er helt perfekt hvis vi skal afsted.

Men hvor, hvornår, hvordan osv. skal vi så nu til at sætte os ind i - så håber I kan hjælpe

Jeg bor og arbejder i udlandet, men det er paa en laengerevarende basis og har faaet mine boern hernede.

Da jeg var 4 tog mine foraeldre ét aar til Graekenland med min bror og jeg selv, som var hhv 4 og 7. Min mor havde taget orlov fra sit arbejde i det aar, og saa levede vi af min fars loen. Men det var altsaa i 77, saa det kan du nok ikke bruge til saa meget.

Jeg tror du skal ind paa en LinkedIn gruppe eller lignende for at faa svar paa dine spoergsmaal.

Hvis din mand kan blive ansat og udsendt af et stoerre firma er der jo en del hjaelp at hente hos firmaet som expat. Og generelt tror jeg at det firma der ansaetter i et andet land er villige til at hjaelpe en del med flytningen.

Anmeld

8. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Miss BananaHammock skriver:

Er der nogen herinde der har pakket familien og flyttet et år til udlandet for at arbejde (eller hvor manden har arbejdet og du har været "hjemmegående husmor") ?

Hvis ja

- hvordan fik du/han jobbet?
- hvilket land rejste I til?
- hvor længe var i væk?
- hvordan klarede I det rent økonomisk?
- hvor gamle var jeres børn?

Vi har længe leget med tanken, og var enige om, at blev vi ikke gravide med vores forsøg i det offentlige, så ville vi tage væk lidt tid inden vi startede i det private. Det blev dog ikke aktuelt da vi blev gravide i andet forsøg med IVF, men nu står vi ved en skille vej hvor vi gerne vil have et større hus, men også ved at køber vi det nu, så kommer i ikke afsted. Bettefisen er 3 mdr, jeg er i en stilling jeg er ganske glad for men jeg ved jeg vil videre snart, og manden kan altid få arbejde når vi kommer tilbage da hans ekspertise er meget eftertragtet pt. Så tidspunktet er helt perfekt hvis vi skal afsted.

Men hvor, hvornår, hvordan osv. skal vi så nu til at sætte os ind i - så håber I kan hjælpe

Du skal være velkommen til at skrive privat til mig.

Jeg har boet i udlandet i 7 år og flyttede tilbage til Danmark for 1,5 år siden.
I næste måned pakker jeg vores ting og ungerne og flytter igen udenlands

Anmeld

9. marts 2013

heidi30

Hej,

vi bor i Wales pga. Min mands arbejde. Vi kom herovrefra sep.2011 på en to kontrakt og skal hjem igen iår. Huslejen herovre betales af firmaet og huset hjemme er fremlejet. Lønnen er højere når man er udstationeret plus div. Goder så økonomisk kan det sagtens hænge sammen for os også selvom jeg kikke arbejder.

Malte var 15 mdr. Da vi tog afsted og han har klaret det suger godt. Han startede i nusery ca 3 uger efter vi vi kom og der er selvfølgelig tårer i staruten og tilvænning til sproget men det gik og går rigtigt fint!

held og lykke hvis I vælger at tage afsted!

Anmeld

10. marts 2013

lykkebojko

Jeg har boet i udlandet i nu snart 5 år. Først 4 år i Dubai og nu bor vi så i perth i Australien. 

Det at flytte ud kræver rigtig meget energi og du kommer ud i situationer som du slet ikke troede var muligt. Jeg elsker mit liv som expat, men det er hårdt arb og det er hårdt følelses mæssigt. 

Jeg plejer at sige det tager et år at falde til og før hverdagen er etableret og normal", så jeg ville aldrig flytte ud kun for et år når der er børn med i hele beslutningen, men det er jo min mening  

Hvis du vil læse lidt om mit liv eller har spørgsmål er du velkommen til at kigge forbi min blog www.lykke-Bojko.com 

mange hilsner 

louise 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.