Hjælp vedr. bolig støtte og leje privat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. marts 2013

Stumpe27

vi sidder og kigger på og leje et hus. vi har fundet et på 100m2 til 5500 kr plus ac forbrug på 1500 kr. Har regnet på at vi ville kunne få 394 kr i bolig støtte så længe jeg studere. For her hvor jeg bor nu som er et bolig selskab går bolig støtten direkte til bolig selskabet og bliver trukket fra huslejen, hvad så når det er privat? får man så bare pengene udbetalt eller går de til udlejers konto der så trækker det fra huslejen? Nogen der kender reglerne??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

ZamanogDania

Det er dig der får pengene, ligemeget om det er privat eller via. boligselskab. Du kan sagtens får boligstøtte hvis det er en privatbolig

Anmeld

7. marts 2013

Stumpe27

ZamanogDania skriver:

Det er dig der får pengene, ligemeget om det er privat eller via. boligselskab. Du kan sagtens får boligstøtte hvis det er en privatbolig

ok tak for svar

Anmeld

7. marts 2013

Valle81

Stumpe27 skriver:

vi sidder og kigger på og leje et hus. vi har fundet et på 100m2 til 5500 kr plus ac forbrug på 1500 kr. Har regnet på at vi ville kunne få 394 kr i bolig støtte så længe jeg studere. For her hvor jeg bor nu som er et bolig selskab går bolig støtten direkte til bolig selskabet og bliver trukket fra huslejen, hvad så når det er privat? får man så bare pengene udbetalt eller går de til udlejers konto der så trækker det fra huslejen? Nogen der kender reglerne??

Så får du dem udbetalt, når det er ved privat leje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.