Hvornår jeres i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
10 svar
4 synes godt om
6. marts 2013

Anonym trådstarter

... Efter i havde født nr. 2 ? Var det dagen efter eller flere uger efter? Og hvilke tanker havde i gjort jer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

henh01

Da jeg fik nr 2 var den store hjemme den fredag hvor jeg fødte og så weekenden over. Mandag startede hverdagen for hende, men hun går også i skole og skulle derfor passe denne.
Denne gang skal jeg føde slut maj og ved ikke rigtig hvor meget de får lov at holde fri - men mon ikke det bliver et par dage.

Anmeld

6. marts 2013

lycly

Jeg har tænkt lidt på det samme, jeg skal have pks og skal jo derfor være indlagt på hospitalet et par dage, hvor min datter så skal passes af mormor og morfar. Så regner med at holde hende hjemme et par dage når vi er kommet hjem, for at hun lige kan vænne sig til lillebror. Men jeg deler hende jo med hendes far 7/7 så holder hende nok hjemme indtil hun skal hjem til ham igen. Og så skal hun tilbage i dagpleje

Anmeld

6. marts 2013

(august)

Hej 

Vores var kun 17 mdr da vi fik nr 2, så vi valgte at hun skulle have en så normal hverdag som overhoved muligt, så hun var i instittution med det samme. Vi valgte efter 2-3 uger at holde hende hjemme en dag ekstra og hygge med hende inden min mand skulle starte på arbejde igen. Hun er dog blevet afleveret senere og hentet tidligere størstedelen af hele min barsel. 

Jeg tror på at fordi vi holdt en normal hverdag fra starten har hun heller ikke reageret negativt på at få en lillesøster, da hun ikke har oplevet at der ikke er tid til hende.

Held og lykke til dig

Anmeld

6. marts 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

... Efter i havde født nr. 2 ? Var det dagen efter eller flere uger efter? Og hvilke tanker havde i gjort jer? 

Min datter er 2 1/2 år.. Jeg fik veer lørdag hvor hun kom ud til sin farmor og farfar, fødte søndag formiddag, og hun kom i dagpleje om tirsdagen.. dog korte dage..

Hun havde nok i lige at være hjemme mandag for at se hvad han var for en og hvad der skete, og tirsdag ville hun gerne i dp og fortælle at hun havde fået en lillebror.. Plus var det også rart for hende at hverdagen forblev den samme som før han kom.. Hun er dog kun afsted fra 9-15:30 ca.

Anmeld

6. marts 2013

Tona

Anonym skriver:

Vi venter lillebror lige her om meget snart og vi har i forvejen en datter, som lige er blevet 2 år.

Vi har tænkt os at hun skal  i institution fra dag 1 igen. Det har vi tænkt, fordi vi tror at det er bedst for hende at hverdagen fortsætter så meget som muligt som normalt. Det er en stor oplevelse for et lille barn at blive storesøster/bror og det er en stor omvæltning lige at skulle igennem. Jeg tror at man hjælper barnet bedst muligt igennem det ved at bevare hverdagen så normal som muligt, for det er i hverdagen og alle de små kendte ritualer at barnet finder fodfæstet omkring at meget stadig er ved det gamle og at alt stadig er trygt.  

Anmeld

6. marts 2013

tinasmor

Vi valgte at beholde en helt almindelig dagligdag for vores ældste (som var omkring 2 år) Jeg havde brug for at have ro med den nyfødte og når den store kom hjem var der stadigvæk massere af timer tilbage inden hun skulle sove til at sige hej til lillesøster. Hun var ikke specielt interesseret i hende mere end 5 min. af gangen, så jeg havde ikke lyst til at have hende hjemme hvor jeg så konstant skulle sige: Liiiige om 5 min. mor skal lige amme færdig osv. Et par uger eter fødslen da amningen kørte bedre og var mindre smertefuldt så holdt vi alle sammen et par ugers ferie/barsel sammen.

Anmeld

6. marts 2013

Mumto3

Jeg har aldrig helt forstået det med at rollen normal hverdag. I vores liv er det en total omvæltning at få et barn mere.vi forældre skal vænne os til at være forældre til 2 og til 3 børn og vores børn skalære sig til en ny søskende. Det tager tid og ro, og derfor har vi holdt vores så meget hjemme vi kunne. Det har været godt til vores familie, men andre har det jo anderledes.

Anmeld

6. marts 2013

baby012

Vi kom hjem torsdag nat, datteren bar i VS hvor min mor afleverede hende.. Min mor hentede hende igen, tog hende hjem til os, og var hjemme ved os fra fredag middag til mandag kl 9  

Anmeld

6. marts 2013

MorDk

Jeg fødte en torsdag. Bassen kom i vuggestue om tirsdagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.