Anonym skriver:
fødte i søndags min anden lille pige og hun er bare såå fantastisk
Men storesøster derimod som er 2 år og 3 mdr har reageret ret voldsomt... Hun vil rigtig gerne deltage i alt med lillesøster hvilket hun også får lov til, men ud af det blå kan hun finde på at slå, rive og kradse i lillesøster
Jeg har prøvet at tale med hende, hvor hun fortsætter og jeg har prøvet at blive vred og skælde ud, hvilket bare resultere i mere ballade... I morges måtte min mand fjerne vores store pige op til 5 gange, hvorefter han måtte sætte hende ud i gangen og fortælle at der måtte hun sidde til hun var sød... Puha hvad skal jeg dog gøre, vil ikke at min store pige skal få traumer af at blive storesøster, men er også nervøs for hun får skadet lillesøster
Hvad har i andre gjort? Please hjælp
Har kun et barn men vil råde dig til at selvom der er masser at se til med lille ny, så stadig finde tiden til noget alenetid med den store, for hun skal stadig mærke at du også er der for hende og KUN hende. Om det er en tur på legepladsen. I putter i sofaen og hygger med en historie. Maler, eller andet er lige meget, så må far trille en tur med barnevognen imens, så du ikke lige pludselig render af pladsen.
Hun er jo jaloux på den bette, for hun har været vant til at have hele din tid og nu skal hun dele dig med lillesøster. Det er jo også en kæmpe omvæltning for hende og selvom det er træls at hun gør de ting er det et eller andet sted forståeligt nok hun gør det.
Jeg blev selv storesøster da jeg var 17 mdr. endda til 2 men min mor gjorde en dyd ud af at når de sov, så gjorde vi noget af det jeg hyggede med og gerne ville.
Anmeld