Har lige brug for lidt hjælp ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

339 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. marts 2013

simone_jacobsen

Hej alle sammen.

Ved godt at det er med risiko for, at lyde halv 'sindsyg' men vil bare gerne have lidt råd og erfaringer!

Har en dreng på snart 7 uger. Han har haft fået for lidt mad, men har indhentet det hele og alt så super godt ud, ved sidste JM besøg. Hun sagde også, at han nu skal begynde at melde sig selv ved sult, altså ikke give ham hver tredje time og heller ikke vække ham om natten!

På grund af at han ikke tog nok på, bliver han suppleret med mme.

Ved godt at der er lidt 'OCD - agtigt', men har lavet et 'skema' ned spisning og søvn - det ser således ud.

Mad 06.00
Søvn 07.00 - 09.00
Mad 09.30
Søvn 11.00 - 13.00
Mad 13.00/13.30
Søvn 15.00 - 16.00
Mad 16.30
Mad 20.00/20.30
Godnat :-)

Hvordan syntes i at der ser ud - et jeg helt fra snøvsen??
Og skal jeg vække ham hvis han ikke er vågner selv fra formiddags øh eftermiddags lur?
Skal jeg bare fuldstændig selv lade ham sige til når han er sulten, eller skal jeg give ham hver 3. - 4. time?

- er bare møg angst for, at han stopper med at tage på igen.

Kom endelig med råd, vejledning, erfaring eller andet!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes at det ser rigtig fint ud! Og hvis han trives på den måde, ville jeg helt sikkert ik vække ham, for at give mad! Vh stine

Anmeld

5. marts 2013

simone_jacobsen

StineW79 skriver:

Jeg syntes at det ser rigtig fint ud! Og hvis han trives på den måde, ville jeg helt sikkert ik vække ham, for at give mad! Vh stine

Men hvad nu hvis han sover 6 timer til formiddag??
Kan godt selv høre at jeg lyder lidt crazy men er så hunderæd for, at han kommer til at 'lide' igen

Anmeld

5. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
simone_jacobsen skriver:

Men hvad nu hvis han sover 6 timer til formiddag??
Kan godt selv høre at jeg lyder lidt crazy men er så hunderæd for, at han kommer til at 'lide' igen

Syntes bestemt ik du lyder skør! Men prøv at give det en en chance, og glem bekymringerne lidt. Man siger jo også at når mor slapper af omkring det med mad, så gør baby også.

Det er gode ved det er jo, at nu ved du hva du ska være obs på, og og ka handle efter det!

Tror på at du som mor, nok ska kun se om der er noget i vejen! Vh stine

Anmeld

6. marts 2013

simone_jacobsen

Ingen andre med råd, erfaringer m.m. ??

Anmeld

6. marts 2013

baby012

Mit eneste råd er at følge sp's råd.. 

Lad ham bare sove, min søn kan godt tage fem timer .. Inden han melder dig igen.. Og han er knapt to uger.. 

Man skal virkelig passe på med at gøre mad til noget stressende.. For det kan baby altså sagtens mærke.. 

men hvis han har indhentet sin vægt, så synes jeg du skal lade ham selv bestemme om han vil have mad eller ej ..  

Anmeld

6. marts 2013

k&k&k&k

simone_jacobsen skriver:

Hej alle sammen.

Ved godt at det er med risiko for, at lyde halv 'sindsyg' men vil bare gerne have lidt råd og erfaringer!

Har en dreng på snart 7 uger. Han har haft fået for lidt mad, men har indhentet det hele og alt så super godt ud, ved sidste JM besøg. Hun sagde også, at han nu skal begynde at melde sig selv ved sult, altså ikke give ham hver tredje time og heller ikke vække ham om natten!

På grund af at han ikke tog nok på, bliver han suppleret med mme.

Ved godt at der er lidt 'OCD - agtigt', men har lavet et 'skema' ned spisning og søvn - det ser således ud.

Mad 06.00
Søvn 07.00 - 09.00
Mad 09.30
Søvn 11.00 - 13.00
Mad 13.00/13.30
Søvn 15.00 - 16.00
Mad 16.30
Mad 20.00/20.30
Godnat :-)

Hvordan syntes i at der ser ud - et jeg helt fra snøvsen??
Og skal jeg vække ham hvis han ikke er vågner selv fra formiddags øh eftermiddags lur?
Skal jeg bare fuldstændig selv lade ham sige til når han er sulten, eller skal jeg give ham hver 3. - 4. time?

- er bare møg angst for, at han stopper med at tage på igen.

Kom endelig med råd, vejledning, erfaring eller andet!!

Hej med dig.

Da min datter blev født havde jeg ikke mælk nok og kæmpede derfor også med amningen. Hun gik 10 dage hvor hun ikke fik mad nok hvor jeg efter det sagde stop og gik over til MME.

Hun var en stor pige så selvom hun ikke fik mad nok i de første uger tog hun ikke skade!

Men efter vi havde fået styr på hendes vægt og mængde af mad så hendes rytme faktisk meget ud som din søns.

Jeg lod hende sove så længe hun ville og hun meldte sig selv når hun var sulten. Ofte efter 3-4 timer. Fra hun var 5 uger sov hun "igennem" fra 22-06.

Men jeg var meget nervøs hele tiden om hun nu fik mad nok og ved hver vejning (SP var der ofte i starten grundet amningen) svedte jeg tran. For hvad nu hvis hun ikke fik mad nok! Og også efter hun begyndte på grød og også nu hvor hun spiser rigtigt mad er jeg nervøs når hun ikke lige spiser den mængde hun plejer.

Tror aldrig helt jeg kan slippe den angst, men det er ikke noget der påvirker mig så meget at jeg ikke kan fungere. Det ligger bare altid i beghovedet.

Så længe han er "frisk" og vågen og aktiv i den forstand en 7 uger gammel baby nu kan være aktiv, så ville jeg ikke være bekymret. Og hvis bleerne er våde og fyldte med andet som de skal.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.