Hjælp omkring barselsdagpenge som studerende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

301 visninger
2 svar
1 synes godt om
5. marts 2013

SRP

Hej piger

Er det korrekt forstået at man kun er berettiget til at modtage ekstra SU-klip, når man er på barsel som studerende? Kan man slet ikke modtage barselsdagpenge? Synes jeg har læst det kræver x-antal timer op til terminen... Hmm synes da det er lidt mystisk man "kun" er berettiget til sin SU..... Men skal nu nok klare den da min kæreste har arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

tribk

SRP skriver:

Hej piger

Er det korrekt forstået at man kun er berettiget til at modtage ekstra SU-klip, når man er på barsel som studerende? Kan man slet ikke modtage barselsdagpenge? Synes jeg har læst det kræver x-antal timer op til terminen... Hmm synes da det er lidt mystisk man "kun" er berettiget til sin SU..... Men skal nu nok klare den da min kæreste har arbejde.

Jo hvis du har et studiejob, kan du få barselsdagpenge oveni. Kan ikke huske det præcise antal timer du skal have haft. Jeg fik barn på studie, og ærgede mig gevaldigt over at jeg ikke havde noget studiejob op til termin...

Anmeld

5. marts 2013

tribk

Du skal have været ansat i 13 uger op til barslens start, og du skal have arbejdet i min 120 timer.

Du får selvfølgelig kun barselsdagpenge i det antal timer du arbejder om ugen op til barslen. Altså ikke fuld dagpenge, men hvis du fx arbejder 10 timer om ugen, vil du få barselsdagpenge for 10 timer om ugen. Oveni i de 12 su klip.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.