endnu en af de tråde om rådighedsbeløb og budget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.315 visninger
12 svar
2 synes godt om
4. marts 2013

1990h

Jeg er desværre ikke plusmedlem, så kan ikke gøre så i kan svare anonymt men måske nogle vil svare alligevel

Hvad er jeres rådighedsbeløb om måneden?

og hvordan er det delt op. samt hvor mange er i i husstanden..bor i i hus eller lejlighed og hvor mange biler har i hvis i har bil

- Madposten

- Benzin posten

- Evt. Babyposten

- andre udgifter

- daginstitution

- Tant og fjas posten (tøj, hygge, udflugter, guf, frisør osv)

- Opsparing

- Vedligeholdelse

kæresten og jeg sidder og prøver at regne på om vi har råd til at skifte den gamle lorte bil ud med en ny.. vi har barn på vej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
1990h skriver:

Jeg er desværre ikke plusmedlem, så kan ikke gøre så i kan svare anonymt men måske nogle vil svare alligevel

og hvordan er det delt op. samt hvor mange er i i husstanden..bor i i hus eller lejlighed og hvor mange biler har i hvis i har bil

- Madposten

- Benzin posten

- Evt. Babyposten

- andre udgifter

- daginstitution

- Opsparing

- Vedligeholdelse

kæresten og jeg sidder og prøver at regne på om vi har råd til at skifte den gamle lorte bil ud med en ny.. vi har barn på vej

Vi har 5000 kr om mdr til rådighed, efter alle faste udgifter er betalt.

Vi har en bil,1 barn og bor til leje i en to værelses lejlighed.

Vi bruger 2-3000 kr på mad om mdr og  ca 1000 kr  går til benzin til bilen, vi har ikke rigtig råd til tøj og tant og fjas som det ser ud nu, det stort hvis vi har råd til at spise ude.

Vi bruger ikke penge på bleer som sådan, da vores søn smed bleen for to mdr siden, før det brugte vi stod bleer på ham som jo var betalt, så vi har nok sparet endel penge.grunden til vi ikke har  de store penge er at min mand er under uddannelse og jeg er på ledighed dagpenge, vi har ingen lån ud over det lån vi har på bilen og det på under 20.000 kr.

Vi glæder os til  at min mand er færdig uddannet og jeg har fået arbejde  ;-)

Anmeld

5. marts 2013

mth1987

Vi har 3700 på vores madbudget, deri ligger diesel, bleer, hundemad osv. Dagplejen ligger i vores budget. Pt bor vi til leje men flytter i eget hus næste måned. Vi har en ret dyr bil, dog økonomisk at køre i. Så der har vi jo et lån vi afbetaler på. Plus et udlån fra en gammel bil og en masse flytninger. Hvis ikk vi havde de to lån havde vi levet i sus og dus jeg er under uddannelse og manden har job vi har en datter og et barn mere på vej

Anmeld

5. marts 2013

Silas&Mille

- Madposten

- Benzin posten

- Evt. Babyposten

- andre udgifter

- daginstitution

- Opsparing

- Vedligeholdelse

Vi har ikke bil, vi på til leje.

Jeg er på KH og kæresten er på DP.

- Madposten - 4000kr

- Husleje - 7300kr

- faste udgifter - 2600kr

- Gæld - 4000kr

- daginstitution - 2400kr

- Opsparing - 100kr (50kr til hver af børnenes børneopsparinger)

Det der så ellers er i overskud (ca 1500kr) bliver typisk brugt på at købe tøj til os alle fire eller lidt forkælelse til børnene.

Derudover så har vi børnepengene der kommer hver tredje måned, de er IKKE regnet i vores budget
Pt får vi omkring 8500kr hver tredje måned så der har vi selvfølgelig råd til at forsøde tilværelsen lidt og købe ekstra tøj til børnene.

Anmeld

5. marts 2013

StudPsyk

- Madposten

- Benzin posten

- Evt. Babyposten

- andre udgifter

- daginstitution

- Opsparing

- Vedligeholdelse

Vi er 2 voksne og 1½ barn (1 i maven ). Barnet spiser rigtig mad ligesom os.

- Madposten
4000 (mad, husholdning, bleer mv)

(Transport
Vi har ikke bil. Men vi bruger 900 om måneden på buskort lige nu. 500 til ham og 360 til mig.)

- Evt. Babyposten
900 over på en Rosekonto om måneden, som går til tøj og udstyr. Hun har børneopsparing og konfiopsparing ved siden af.

(daginstitution
750 kroner. Vi har delvis økonomisk friplads. Men det ryger fra budgetkontoen.)

Vi får 1500 hver i lommepenge hver måned.

- Opsparing
Mindst 1500, ofte mere hvis pengene er gode den måned. Og alle børnepengene ryger også på opsparing, da vi ikke har brug for at medregne dem i vores budget lige nu.. Så de er en ekstra bonus til hvis vi eller børnene mangler noget dyrt.

Dem i parantes går fra vores budgetkonto, som vi sætter cirka 4000 ind på om måneden..

Vi bor til leje i en 3 værelses på cirka 90 kvadratmeter. Den giver vi cirka 4200 for om måneden.

Anmeld

5. marts 2013

Mor1012

1990h skriver:

- Madposten

- Benzin posten

- Evt. Babyposten

- andre udgifter

- daginstitution

- Opsparing

- Vedligeholdelse

hej vi har 12000 som rådighedsbeløb

vi betaler ca 18000 til budget om mdr.

vi ryger ned på 7000 til sommer hvis jeg kommer ind på udd. håber godt nok vi kan klare os :/

Anmeld

5. marts 2013

1990h

tusinde tak for jeres imput

Anmeld

5. marts 2013

Masig

1990h skriver:

- Madposten

- Benzin posten

- Evt. Babyposten

- andre udgifter

- daginstitution

- Opsparing

- Vedligeholdelse

Vores gennemsnitsbudget ser sådan ud:

faste udgifter (inkl. Børneopsparing og daginstitution): 13.500

bensin/diesel: 5.000

husholdning (mad, toiletpapir, bleer, dyrefoder osv): 3.000-4.000

Vi har hus, to biler, 1 barn, 1 hund og 1 kat.

Det er stramt, men det kører rundt 

Anmeld

5. marts 2013

1990h

Masig skriver:

Vores gennemsnitsbudget ser sådan ud:

faste udgifter (inkl. Børneopsparing og daginstitution): 13.500

bensin/diesel: 5.000

husholdning (mad, toiletpapir, bleer, dyrefoder osv): 3.000-4.000

Vi har hus, to biler, 1 barn, 1 hund og 1 kat.

Det er stramt, men det kører rundt 

har i langt til arbejde med den benzin/diesel post?

Anmeld

5. marts 2013

Masig

1990h skriver:

har i langt til arbejde med den benzin/diesel post?

Ahh har da også skrevet forkert... Der skulle stå 3.000 i benzin/diesel selvfølgelig hehe.... Min kæreste er håndværker og kører derfor en del, så han bruger ca 2.000kr om måneden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.