17 mdr og næseblod om natten :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. marts 2013

Troldemommi

Jeg fik et mindre chok i morges kl 7.00 da Johanne kaldte inde fra tremmesengen, hun havde indtørret blod under næsen det var helt mørkebrunt  Det var svært at få af uden hun blev sur men nu sidder jeg og tænker.

Hun har aldrig haft det før, og hvorfor får hun det nu?

Hvorfor om natten?

skal jeg kontakte en læge og høre ad?

kan vi gøre noget for at forhindre det i at ske igen?

Hun virkede overhovedet ikke påvirket af det, hun pludrede løs ligesom hun plejer, og fortærede en stor portion havregrød inden dagplejen.

Er der andre der har oplevet dette?

på forhånd tak, jeg er da lidt bekymret

Monica 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

maryjane

Er hun forkølet så det evt kan være en sart slimhinde? Ellers hør lægen ad.

Anmeld

4. marts 2013

Holbæktrunten

Monica P skriver:

Jeg fik et mindre chok i morges kl 7.00 da Johanne kaldte inde fra tremmesengen, hun havde indtørret blod under næsen det var helt mørkebrunt  Det var svært at få af uden hun blev sur men nu sidder jeg og tænker.

Hvorfor om natten?

Hun virkede overhovedet ikke påvirket af det, hun pludrede løs ligesom hun plejer, og fortærede en stor portion havregrød inden dagplejen.

Monica 

Jeg ville ikke gøre noget ved det hvis det er en enkelt gang og det ikke ligefrem har sprøjtet ud.... Hun kan have kommet til at kradse sig i søvne eller slået næsen lidt imod sengen når hun har vendt sig....

Anmeld

4. marts 2013

Troldemommi

maryjane skriver:

Er hun forkølet så det evt kan være en sart slimhinde? Ellers hør lægen ad.

Hun har lige været forlølet men det er gået over, tak for dit svar

Monica

Anmeld

4. marts 2013

Troldemommi

Holbæktrunten skriver:

Jeg ville ikke gøre noget ved det hvis det er en enkelt gang og det ikke ligefrem har sprøjtet ud.... Hun kan have kommet til at kradse sig i søvne eller slået næsen lidt imod sengen når hun har vendt sig....

det er ikke blod andre steder i hendes seng så det har ikke sprøjtet, men jeg ser lige ad hvis det sker igen så ringer jeg til lægen

Tak for dit svar

Monica

Anmeld

4. marts 2013

TNBC

Monica P skriver:

Hvorfor om natten?

Monica 

Hvis der er en enkel gang, er det nok ikke noget.
Hvis det bliver ved, og ikke løber, skal i snakke med lægen, da det kan være et sprængt blodkar.

Anmeld

4. marts 2013

Troldemommi

Yurie skriver:

Hvis der er en enkel gang, er det nok ikke noget.
Hvis det bliver ved, og ikke løber, skal i snakke med lægen, da det kan være et sprængt blodkar.

det var stoppet i morges for blodet var halt tørt og der har ikke været noget her til morgen, så jeg håber da det bare var en engangsforestilling for jeg blev da forskrækket

Monica

Anmeld

4. marts 2013

TNBC

Monica P skriver:

det var stoppet i morges for blodet var halt tørt og der har ikke været noget her til morgen, så jeg håber da det bare var en engangsforestilling for jeg blev da forskrækket

Monica

Håber jeg også.
Jeg har haft blod, der ikke løb, selvom det ikke var størknet. Det blev oppe i næsen.

Anmeld

4. marts 2013

Krisørensen

Det har jeg også oplevet med min søn. Det skete ca 3-4 gange i løbet af en måned, at der var en rimelig stor blodplet på hans lagen samt han var smurt ind i blod i hovedet, da han vågnede om morgenen. Vi tog til læge, hvor hun sagde at børn har meget tynd hud i næsen og at der ikke skal meget til før, der kan gå hul. Hun nævnte, at de godt kan gøre noget ved det. Mener hun sagde de brændte dem i næsten. Men det gjorde ondt, så det ville hun ikke anbefale, når det ikke var så tit. Så her er vi bare blevet meget glade for at vaske sengetøj

Anmeld

4. marts 2013

modesty

Nogle mennesker har meget sarte blodkar i næsen, hvilket kan føre til spontant næseblod. Som Krisørensen skriver kan man brænde blodkarrene for at lukke dem. Jeg fik det gjort da jeg var teenager fordi jeg i en periode fik jævnligt næseblod. Men ja, det gør lidt ondt, så jeg ville heller ikke anbefale at gøre det ved et lille barn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.