Eksperthjælp: Baby 6 måneder, sover ikke så meget om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. marts 2013

Lisbeth Jess

"Baby 6 måneder, sover ikke så meget om dagen"

Hej
Jeg har en glad og tilfreds søn på et halvt år. Jeg har lige et spørgsmål angående søvn. Leon sover helt igennem om natten, det kan være en eller to gange om ugen at han vågner om natten og der ammer jeg ham. Han sover meget lidt om dagen jeg forsøger tre lur om dagen men det bliver mange gange kun en men så ville han også ligges meget tidligt ved ca. 18.30 og så oppe igen om morgen kl 8-9 stykker han for så grød og mos tre gange om dagen. + sødmælk og min mælk Er det forkert han sover så lidt om dagen????

Lisbeths svar

Hej!
Derer skemaer om hvor længe børn i forskellig alder skal sove.
Skemaer er vejlende, d.v.s en ramme som kan hjælpe forældre hvis de er usikre på om det de gør er o.k.
Det giver også den ulempe, at hvis børnene ikke falder ind under rammerne, så er der den mulighed at forældre bliver bekymrede for, om de gør noget forkert.
Hvis din søn er et glad og tilfreds barn, som følger sin vægt kurve, og du selv ser ham som en delig dreng i fin trivsel selvom han ikke sover så meget om dagen. så er alt i orden.
han sover jo for det meste 12-14 timer om natten.
Glæd dig over din og hans nattesøvn, så med mindre han pylrer dagen igennem fordi han er træt, så er det fint.
Istedet for at bakse med 3 lure så tilbyd 2 lure, evt ved hjælp ef en gåtur i barnevogn.
Nogle børn sover meget andre sover mindre og deter o.k.
Det allervigtigste du kan gøre, og som du allerede gør, læser jeg.
Se på dit barn og følg hans rytme, så er han glad og du er glad. .

Fortsat held og lykke med ham.
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.