Eksperthjælp: fam. på 4 i en 1 værelses med skimmelsvamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. marts 2013

Lisbeth Jess

"fam. på 4 i en 1 værelses med skimmelsvamp"

Hej Lisbeth.
Jeg skriver til dig fordi jeg har brug for noget råd og vejledning enten med hensyn til min situation eller hvem jeg evt. kan kontakte for at få hjælp.
Vi bor min kæreste og jeg, vores to børn på snart 3 og 1½ i en etværelses lejlighed, det var planen vi skulle bo her i et år og betale vores gæld ud, da det ikke gik efter planen og vi havde mere gæld end forventet, mener min mand at vi nu er nødsaget til at blive boende 2 år endnu, (vi har allerede boet her i 1½ år). En ting er at det er virkelig uholdbart at bo på så lidt plads 4 mennesker, og jeg kan virkelig mærke at det skaber mange problemer i vores lille familie. Ikke nok med det har vi nu også fået konstateret skimmelsvamp i loftet/taget, hvilket jeg også tror er grunden til at vi er syge hele tiden og vores mindste dreng har hostet stort set siden vi flyttede ind (han var 2 uger da vi flyttede ind).
Vi har som sagt dårlig økonomi da jeg er arbejdsløs og vi betaler meget af på gæld hver måned, og derfor mener min kæreste ikke at vi har mulighed for at flytte.. selv tænker jeg at det kan da ikke være rigtig at en familie på 4, i danmark, kan være så fattige at de er nødsaget til at bo i en etværelses.... Han er indforstået med at skimmelsvampen skal fjernes, men han mener ikke at vi skal flytte.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og hvem jeg skal henvende mig til, men jeg føler ikke at jeg bare kan lade det stå til, og jeg frygter at det kommer til at gå ud over børnene at blive boende, også selvom svampen bliver fjernet. Skal børn ikke have mere plads, og måske en mulgihed for lidt privatliv når de bliver lidt større?
Er det bare mig der er hysterisk eller er det rent faktisk ikke særligt hensigtsmæssigt at bo sådan her.

Håber du kan hjælpe.

Lisbeths svar

Hej!
Forstår hvis du er ved at være trængt i den lille lejlighed som også nu er skimmelsvamp angrebet.
Så flot at I har holdt ud så længe, mens gælden er afdraget, men nu er det nok læser jeg.

De fleste kommuner har en familierådgivning hvor man kan søge hjælp .
Hvordan i kan skaffe jer en ny bolig som i kan betale.
Hvordan i evt kan omproritere jeres afdrag så råderummet bliver større.
Hvordan du kommmer igang igen, evt med en opkvalificering, så du kan få et job.

I må snakke sammen manden og dig. deter helbredsmæssigt ikke godt for små børn(og voksne) at bo med skimmelssvamp.

Derer muligeheder for at få rådgiovning og støtte, det kræver dog at i henvender jer.
Held og lykke,med at i hurtigt kommer videre.

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.