MØB og gentagende gange med sprængt trommehinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.180 visninger
13 svar
4 synes godt om
3. marts 2013

Jibbe

Toke har møb - den 4 på 5 uger og hver gang springer trommehinden. Vi har været til en ørelæge. Og han siger at han intet vil gøre endnu og den springer så tit da den selvfølgelig er svag fra de andre gange den er sprunget.
Min SP har bedt mig gå til en anden ørelæge imorgen og få en andens mening og er lidt i tvivl om hvad jeg kan sige og gøre.
Altså min logiske sans siger mig at et dræn vil være bedre da der jo så ikke er ukontrolleret sprængning, med fare for det ikke heler igen.
Men min 1 ørelæge mener at det nok skal hele fint og at man i øvrigt ikke gør noget før taleproblemer viser sig
Er der nogen som har erfaring med møb hvor trommehinden sprænger så ofte og hvad gjorde jeres ørelæge ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

Jibbe

I øvrigt spiser han ikke rigtigt, vil helst ammes. På gode dage er vi oppe på 2 x 1/4 portion af hvad han spiste før alt sygdommen. Men han er 8 mdr og jeg skal starte arbejde om 3 1/2 uge så et eller andet skal der snart ske.

Anmeld

3. marts 2013

Nemesis

jeg er helt enig med din SP. Jeg ved vores ørelæge bestemt ville lægge dræn. Både for at forhindre trommehinden springer, men også for at kunne forhindre fx en antibiotika kur hver gang, med dræn kan man skylle ørerne så betændelsen kommer ud.

Det er også et spørgsmål om at det er synd for barnet med alle de smerter.

Så jo jeg ville bestemt finde en anden ørelæge.

Anmeld

3. marts 2013

Joan ( Smallie )

Jeg havde RIGTIG meget MØB da jeg var barn og det var i mange år. Min mor viste ikke hvad hun skulle gøre ved det og var villig til at gøre ALT for det forgik med 14 dage på piller og så lige 3 uger fri og så var den gal igen.

Nå men vi prøvet kiropraktor og efter 2 behandlinger har jeg haft det 2 gange siden.

Mit råd vil helt klart være at prøve ringe og snakke med dem om hvad de mener.

Anmeld

3. marts 2013

Jibbe

Nemesis skriver:

jeg er helt enig med din SP. Jeg ved vores ørelæge bestemt ville lægge dræn. Både for at forhindre trommehinden springer, men også for at kunne forhindre fx en antibiotika kur hver gang, med dræn kan man skylle ørerne så betændelsen kommer ud.

Vi får ikke antibiotikakur - kun i sidste uge da vagtlægen mente vi skulle prøve. Lang forklaring med mindre blodtilførsel til ørerne og kun 10 % af antibiotikaen når udntil det ramte område. Og her er jeg enig med nuværende ørelæge.
Vi drypper når øret løber med øredråber. Samme effekt som ved dræn går jeg udfra da der jo er hul på øret.
Men jeg tager ned til akuttid imorgen og får ham tjekket hos ham den anden.
Synes det er så synd han skal døje så meget når han er så lille

Anmeld

3. marts 2013

Jibbe

Joan ( Smallie ) skriver:

Jeg havde RIGTIG meget MØB da jeg var barn og det var i mange år. Min mor viste ikke hvad hun skulle gøre ved det og var villig til at gøre ALT for det forgik med 14 dage på piller og så lige 3 uger fri og så var den gal igen.

Nå men vi prøvet kiropraktor og efter 2 behandlinger har jeg haft det 2 gange siden.

Mit råd vil helt klart være at prøve ringe og snakke med dem om hvad de mener.

Må prøve at ringe til vores kiropraktor, han er også kranio sakral terapeut, og så høre hvad han siger

Anmeld

3. marts 2013

Jibbe

Nemesis skriver:

Og vi skyller med eddikeopløsning når øret løber så vi gør jo allerede det man gør ved dræn. Ville bare gerne undgå delen med alle smerterne.

Anmeld

3. marts 2013

Nemesis

Jibbe skriver:

Vi får ikke antibiotikakur - kun i sidste uge da vagtlægen mente vi skulle prøve. Lang forklaring med mindre blodtilførsel til ørerne og kun 10 % af antibiotikaen når udntil det ramte område. Og her er jeg enig med nuværende ørelæge.
Vi drypper når øret løber med øredråber. Samme effekt som ved dræn går jeg udfra da der jo er hul på øret.
Men jeg tager ned til akuttid imorgen og får ham tjekket hos ham den anden.
Synes det er så synd han skal døje så meget når han er så lille

Det er nemlig rigtig synd! og foretrækker bestemt også at man kan nøjes med at skylle ørerne.

Men med så mange MØB så skal der altså noget mere drastisk til også så hans trommehinde ikke tager så meget skade at den til sidst ikke vil vokse sammen og han skal have en ny.

Anmeld

3. marts 2013

Jibbe

Nemesis skriver:

Det er nemlig rigtig synd! og foretrækker bestemt også at man kan nøjes med at skylle ørerne.

Men med så mange MØB så skal der altså noget mere drastisk til også så hans trommehinde ikke tager så meget skade at den til sidst ikke vil vokse sammen og han skal have en ny.

Ja der skal ske noget og må være lidt mere standhaftig over for lægen og sige at jeg VIL have noget skal gøres. Jeg er også træt af manglende søvn og alt det der selvfølgelig medfølger sygdom. Og manden skal ud at sejle i næste uge og jeg synes det virker uoverskueligt med 5 uger alene med drengene, hvis møb fortsætter

Anmeld

4. marts 2013

Jibbe

Nemesis skriver:

Vi var ved en anden læge idag og han får dræn fredag. Han har meget væske på det andet øre og ikke så meget på det med den sprængte trommehinde sjovt nok. Men pga den manglende madlyst (som jo har været der) så vil han ligge dræn med det samme. Så glæder mig til at se om det virker for vores lille mand!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.